Αφιέρωμα στους Αετούς της 112 Πτέρυγας Μάχης «4ο Μέρος»

Προστέθηκε από Simon Banos στις 11 Μαρτίου 2015. · 1 Σχόλιο · Μοιραστείτε αυτό το άρθρο

Κατηγορία Μπανός Συμεών, Παρουσίαση, Συνεντεύξεις

Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Share into that BigPicture-Share zone

 
Share Button

11/3/2015

Fire Rescue News. Ολοκληρώνουμε το αφιέρωμά μας στους Αετούς της 112 Πτέρυγας Μάχης, και στο τέταρτο άρθρο μας, έχουμε τη τιμή να  βρισκόμαστε στην 358 Μοίρα Έρευνας και Διάσωσης.

Κος Σταθερός. Ως Διοικητής της 358 ΜΕΔ, να σας καλωσορίσω με τη σειρά μου σε μια Μοίρα με πολύ μεγάλη ιστορία. Ιστορικά, η Μοίρα του ΄΄Φαέθωνα΄΄ συγκροτήθηκε το 1958 ως Σμήνος Ελικοπτέρων (ΣΕ), ενώ σαν 358 ΜΕΔ μετεγκαταστάθηκε στην 112 Πτέρυγα Μάχης, το 1984.  Θα έλεγα με σιγουριά ότι οι καρδιές όλων των ετοιμοπόλεμων πληρωμάτων, χτυπάνε στον παλμό του πρωταρχικού και ουσιαστικού ρόλου της 358 που είναι η Έρευνα και Διάσωση με ένα ελικόπτερο θρύλο, το AGUSTA BELL 205, το επονομαζόμενο HUEY κοινώς για το στρατό ξηράς, το οποίο εντάχθηκε στην Μοίρα το 1971.

Fire Rescue News. Η Μοίρα σας πόσα ελικόπτερα διαθέτει  και πόσα στελέχη ;

Κος Σταθερός. Η Μοίρα αυτή την στιγμή διαθέτει 3 τύπους Ε/Π, ξεκινώντας από το παλαιότερο το οποίο έχει ενεργό δράση 40 και πλέον χρόνια, τα BELL 212 με την ένταξη τους το 1976 και το 1981, και πρόσφατα την ένταξη των AGUSTA 109 το 2003 σε ρόλο αεροδιακομιδών.   Η διαθεσιμότητα όλων των Ε/Π, ποικίλει ανάλογα με τις ανάγκες και τις απαιτήσεις όπως αυτές διαμορφώνονται σε καθημερινή βάση. Όσον αφορά τον αριθμό των αξιωματικών που με ρώτησες, μεταβάλλεται  συνεχώς κάθε χρόνο, και αυτό οφείλεται στην απορρόφηση κάποιων χειριστών  από την αδελφή Μοίρα, την 384 ΜΕΔ ( SUPER PUMA) ή   στην αποχώρηση κάποιων  χειριστών μέσα στο χρόνο από μετάθεση ή ενδεχομένως και από συνταξιοδότηση. Σαφώς ο αριθμός αυτός αλλάζει και από την ένταξη των νέων ανθυποσμηναγών, με το πέρας της εκπαίδευσής τους στην Καλαμάτα.

Fire Rescue News. Ποιό είναι το έργο της 358 ΜΕΔ ; Να δούμε αναλυτικά την δομή των ενεργειών σας ;

Κος Σταθερός.   Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, η ιστορία της 358 ΜΕΔ είναι άρρηκτα δεμένη με τη προστασία της ανθρώπινης ζωής. Αυτό το οποίο  επιτελούμε δεν είναι μια απλή δουλειά, δεν είναι ένα απλό επάγγελμα, είναι ένα λειτούργημα, μια προσφορά στον συνάνθρωπο. Και ανέφερα προστασία της ανθρώπινης ζωής, διότι και μέσα στην ιστορία των ελληνικών χρόνων, έχουμε αναφορές για περιστατικά έρευνας και διάσωσης των πολεμιστών μέσα στη μάχη.  Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε τη βαρύτητα που είχε εκείνη την εποχή το να σώσεις κάποιον πολεμιστή μέσα στη μάχη. Έτσι, έχουμε αναφορές από τη μεταφορά του νεκρού Αχιλλέα από τον Αίαντα, μέχρι τον  Οδυσσέα με  το Μενέλαο. Έδιναν λοιπόν μεγάλη σημασία, στο κομμάτι της διάσωσης και της προάσπισης της ανθρώπινης ζωής μέσα στη μάχη, όπως π.χ. στον  Σπαρτιατικό στρατό, ή ακόμα και στη μακεδονική φάλαγγα πολεμώντας ανά ζευγάρια και προασπίζοντας ο ένας τον άλλον.

Ήταν τιμή και χρέος να προστατεύεις και αν μπορείς να σώζεις έναν πολεμιστή  στο πεδίο της μάχης όταν κινδύνευε, ενώ ήταν τραυματισμένος ή ακόμα να μεταφέρεις τον νεκρό. Αντίστοιχα σήμερα θα έλεγα ότι οι χειριστές της Μοίρας αυτής,  συνεχίζουν να εκτελούν το ίδιο ιερό λειτούργημα. Για μένα προσωπικά, αποτελεί ένα ύψιστο χρέος, μια τρομερή ευθύνη απέναντι στον συνάνθρωπο, γι’αυτό πολλές φορές υπενθυμίζω στους χειριστές, στο πρωινό briefing, ότι όλοι εμείς που έχουμε έλθει εδώ, δεν έχουμε έλθει τυχαία και οφείλουμε να έχουμε συνείδηση του χρέους απέναντι στον συνάνθρωπο.

Από εκεί ξεκινάει αυτό που ονομάζουμε έρευνα και διάσωση δηλαδή, να μπορούμε να συνειδητοποιήσουμε και να κατανοήσουμε, την αξία της ζωής. Να σας το πω και λίγο διαφορετικά, έχοντας υπηρετήσει σε πολεμική Μοίρα, και συγκεκριμένα στην Ανδραβίδα, στα Α/Φ F-4  Phantom, εκεί είδα την διαφορά, του να πετάς ένα μαχητικό, είτε πρόκειται για μια αποστολή Δ/Β είτε πρόκειται για μια αερομαχία στο Αιγαίο, και να νιώθεις την έκρηξη αδρεναλίνης και τη συγκίνηση που μπορεί να σου προσφέρει μια τέτοια πτήση. Ωστόσο  εδώ, πετάς με διαφορετικό σκοπό. Μια διάσωση ενός χειριστή μετά από εγκατάλειψη, ενός ναυαγού από πλοίο ή ενός ορειβάτη τραυματισμένου, η άμεση μεταφορά ενός μικρού παιδιού από ένα ακριτικό νησί, είναι αποστολές που προσφέρουν αυτό το συναίσθημα, της ψυχικής αγαλλίασης και  που δεν μπορεί κανένας με λόγια να το προσδιορίσει και να το περιγράψει.

Fire Rescue News. Ο  Αντισμήναρχος Χαράλαμπος Σταθερός, είχε όνειρο ζωής να γίνει Ιπτάμενος ;

Κος Σταθερός. Ναι, ένα όνειρο ζωής που ξεκίνησε από μικρή ηλικία και πραγματοποιήθηκε το 1989. Αφού ορκίστηκα το 1993  ως ανθυποσμηναγός στη Σχολή Ικάρων, στη συνέχεια πήγα στη Καλαμάτα, για το στάδιο της εκπαίδευσης με το Α/Φ Τ-2. Ακολουθεί  η πρώτη μετάθεση, στην Ανδραβίδα, όπου έμεινα 4,5 χρόνια, μέχρι το 1998. Από εκεί πήρα μετάθεση για το Τατόι, για τη 359 ΜΑΕΔΥ και εν συνεχεία το 1999 τοποθετήθηκα στη 358 ΜΕΔ, όπου από τότε παραμένω σε ενεργό δράση, δηλαδή περίπου δεκαέξι χρόνια συνεχούς προσφοράς στο κομμάτι έρευνας -διάσωσης. Είναι τιμή μου και ευχαριστώ τον Θεό που με αξίωσε σήμερα να καθοδηγώ το άρμα  του Φαέθωνα, ένα άρμα με ιστορία και ευθύνες  οι οποίες απορρέουν από την τόσο σημαντική και ευαίσθητη αποστολή του.

Fire Rescue News. Ένας Μοίραρχος σε ενεργό δράση, κάθε πότε πετά και με ποιά ελικόπτερα ;

Κος Σταθερός. Υπάρχουν διαταγές και κανονισμοί, που αναφέρουν πως ο κάθε χειριστής, πετάει μέχρι δύο τύπους αεροσκαφών ή Ελικοπτέρων. Αν μια Μοίρα διαθέτει τρείς τύπους, δε μπορεί να πετά και τους τρείς, και αυτό γίνεται για ευνόητους λόγους, για να μπορεί να αποδώσει καλύτερα στους δύο αυτούς τύπους, γιατί από εκεί και μετά δημιουργείται  θέμα πολυτυπίας και αυτό παρουσιάζει δυσκολίες. Ως Μοίραρχος έχω διατεθεί από την αρχή στα Ε/Π ΑΒ- 205 που αποτελούν την αιχμή της αποστολής της Μοίρας, καθώς και στο BELL-212  που είχε επιφορτισθεί τον ρόλο μεταφοράς υψηλών προσώπων VIP. Ανεξάρτητα όμως από την διαθεσιμότητα, ένας μοίραρχος έχει την υποχρέωση και την ευθύνη της επίβλεψης και της ασφάλειας όλου του πτητικού έργου της Μοίρας, σε συνάρτηση με την άριστη ψυχοσωματική κατάσταση του προσωπικού.

Πρέπει να σας τονίσω, ότι το πολυποίκιλο έργο της Μοίρας αυξήθηκε από το Νοέμβρη του 2011 και με την ένταξη του σμήνους των Ε/Π-109. Κοιτάξτε, το έργο των αεροδιακομιδών, που  συνεχώς αυξάνεται μέρα με την μέρα, τον έχει αναλάβει η Πολεμική Αεροπορία, με τα μέσα τα οποία διαθέτει και τα οποία δύναται να επιχειρούν με δυσμενείς καιρικές συνθήκες. Αναμφίβολα, υπάρχουν περιπτώσεις που δε μπορεί να μεταβεί ένα μεγάλο αεροπορικό μέσο όπως C-130, ειδικά σε νησιά που δεν διαθέτουν Αεροδρόμιο αλλά μόνο Ελικοδρόμιο, και τότε καλείται ένα ελικόπτερο. Τώρα, όσον αφορά την θέση του Μοίραρχου ως θέση ευθύνης, είναι συνήθως για δύο συνεχή χρόνια, και αυτό συμβαίνει για να υπάρχει μια συνεχή ροή και κλιμάκωση έτσι ώστε να μπορούν να ανέρχονται και οι νέοι συνάδελφοι. Να σημειώσουμε, πως κάθε Διοικητής Μοίρας έχει ήδη περάσει όλα τα προβλεπόμενα σχολεία της Π.Α στον βαθμό του, και εν συνεχεία αναλαμβάνει θέσεις στα επιτελεία, ή παραμένει σε ενεργό δράση καλύπτοντας αναγκαίες θέσεις στην Μονάδα ή σε κάποια υψηλότερα πόστα.

Fire Rescue News. Ποιες οι διαφορές της Μοίρας σας από τα ελικόπτερα στρατού ; Από ότι ξέρω διαθέτουν και εκείνοι τους ίδιους τύπους.

Κος Σταθερός. Σε αντίθεση με τα Ελικόπτερα ίδιου τύπου της αεροπορίας στρατού, και εννοώ τα Ε/Π –UH-1Η Huey που εδρεύουν στα Μέγαρα και στο Στεφανοβίκειο,  τα οποία έχουν ως αποστολή την μεταφορά προσωπικού και την εκτέλεση αεροκίνητων επιχειρήσεων στο πεδίο της μάχης,  τα Ε/Π της  358 ΜΕΔ έχουν ουσιαστικό και πρωταρχικό ρόλο αποστολές έρευνας και διάσωσης και για δευτερεύοντα ρόλο αεροδιακομιδές και μεταφοράς προσωπικού.  Ιδιαίτερα σε αυτό το σημείο, θα ήθελα να τονίσω πως το ελληνικό AGUSTA BELL 205, είναι το μοναδικό μονοκινητήριο ελικόπτερο, σε όλη την Ευρώπη, που πετάει πάνω από θάλασσα σε ρόλο έρευνας και διάσωσης. Και είναι σίγουρο ότι ειδικά στο κομμάτι της έρευνας-διάσωσης, ο καθένας από εμάς θα προτιμούσε να πετά πάνω από τη θάλασσα με δικινητήρια ελικόπτερα, εξοπλισμένα άρτια με ναυτιλιακά βοηθήματα, που να επιτρέπουν να επιχειρούν τα Ε/Π και βράδυ, όπως το  Ε/Π SUPER PUMA.

Ωστόσο από την στιγμή που το Ε/Π ΑΒ-205 συνεχίζει να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο σε αποστολές που του αναθέτει η ηγεσία της Π.Α, αποτελεί για τον καθένα από εμάς ένα αποτελεσματικό και ασφαλές εργαλείο στο οποίο πρέπει να δίνεσαι ολοκληρωτικά, ψύχη και σώμα. Από την στιγμή της εκκίνησης όλες οι αισθήσεις σου πρέπει να είναι σε εγρήγορση, αφού οι λειτουργίες του είναι όλες manual. Δεν υπάρχει πουθενά αυτοματοποίηση. Ακόμα και το hover που θα κάνεις, τη μετεώριση που θα σταθείς  σε ένα σημείο για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, πρέπει να γίνει manual αξιοποιώντας στο μέγιστο και με ψυχραιμία, όλες τις χειριστικές σου δυνατότητες. Και όλα αυτά σε αντίθεση με οτιδήποτε εξελιγμένο και σύγχρονο υπάρχει σήμερα ανά τον κόσμο, ακόμα και στην Ελλάδα, το οποίο βασίζεται στην αυτοματοποίηση και στο autohovering, όπου οι κινήσεις είναι πολύ μικρές, χωρίς να χρειάζεται να επέμβεις στα χειριστήρια τόσο πολύ, την στιγμή που το ελικόπτερο θα έλεγα ότι ΄΄κλειδώνει΄΄ πάνω από τον ναυαγό, και από και πέρα απαιτούνται μόνο πάρα πολύ μικρές διορθώσεις.

Fire Rescue News.Θυμάστε κάποια αποστολή που σας έχει μείνει ανεξίτηλη;

Κος Σταθερός. Δεν πρόκειται να ξεχάσω την πρώτη σοβαρή αποστολή που είχα αναλάβει από όταν ήλθα στη Μοίρα, που μας είχε δοθεί το 2003, όταν ήμουν υπηρεσία  Α/Ν, στη Χίο. Η αποστολή αφορούσε να ερευνήσουμε μια περιοχή μετά από μια κλήση που είχε δοθεί από το ΕΚΣΕΔ, για ένα φουσκωτό το οποίο βούλιαζε και είχε μέσα περίπου τριάντα λαθρομετανάστες. Ήταν μια αρχική πληροφορία, όχι επιβεβαιωμένη. Απογειωθήκαμε, προετοιμασμένοι για το τι θα αντιμετωπίσουμε, ενώ εκείνη την ημέρα υπήρχε μια κατάσταση θαλάσσης γύρω στα επτά μποφόρ με το περιστατικό σε εξέλιξη, ανάμεσα στη Χίο και στα Ψαρρά. Αμέσως μετά την απογείωσή μεταβήκαμε στο σημείο με βάση τις συντεταγμένες που μας είχαν δοθεί, εκμεταλλευόμενοι το GPS.

Αφού εντοπίσαμε την βάρκα, εκτελέσαμε ένα κύκλο διάσωσης, το οποίο απαιτούσε μια υψηλή και μια χαμηλή αναγνώριση, έτσι ώστε να δούμε ποιες ήταν οι συνθήκες του φουσκωτού εκείνη τη στιγμή. Η αρχική πληροφορία για τριάντα άτομα και ένα σκάφος που έβαζε νερά επιβεβαιώθηκε αμέσως. Το φουσκωτό, μισοβούλιαζε, και όλοι άπλωναν ψηλά τα χέρια τους για να σωθούν. Η διαδικασία είναι συγκεκριμένη, για να μπορέσουμε να πάρουμε κάποιους ανθρώπους μέσα από το φουσκωτό, θα πρέπει να πέσουν στη θάλασσα, και από εκεί και πέρα να τους περισυλλέξουμε με το βαρούλκο διάσωσης. Ωστόσο η δυσκολία της αποστολής συνεχώς μεγάλωνε, αφού παρά τις οποίες προσπάθειες κάναμε μαζί και με τον μηχανικό να τους εξηγήσουμε στα αγγλικά,  ότι θα έπρεπε να πηδήξουν μέσα στην θάλασσα από όπου και θα τους μαζεύαμε έναν προς έναν με την αρτάνη, όπως προβλεπόταν από τις διαδικασίες ασφαλούς περισυλλογής για τέτοιου είδους καταστάσεις, οι ίδιοι δεν καταλαβαίναν τίποτα ενώ προσπαθούσαν  να βγάλουν τα νερά από την βάρκα.

Αυτό που μου έκανε μεγάλη εντύπωση, μιας και ήταν απο τις πρώτες μου εμπειρίες, ήταν η αγωνία, ο φόβος,  και η θέληση για ζωή που έβλεπα σε αυτούς τους ανθρώπους. Και το κυριότερο, πως αυτοί μας έβλεπαν. Σαν μια σανίδα σωτηρίας, μοναδική. Στην αρχή σκεφτήκαμε να τους πετάξουμε μια βάρκα, άλλωστε αυτό είναι και το αρχικό πλάνο, διότι πριν περισυλλέξεις κάποιους, θα πρέπει πρώτα να εξασφαλίσεις, ότι αυτοί που θα απομείνουν, να παραμείνουν ασφαλείς και ζωντανοί. Κάθε ελικόπτερο διαθέτει δύο βάρκες, πλήρως εξοπλισμένες, των επτά ατόμων. Τους πετάξαμε λοιπόν μια σωσίβια λέμβο, η οποία ανοίγει κατά τη διάρκεια που ρίχνεται από το ελικόπτερο, με διεύθυνση ως προς τον άνεμο τέτοια που θα την πήγαινε κοντά στο σκάφος τους, αλλά κανένας εκ των ναυαγών δεν τόλμησε να κάνει την παραμικρή προσπάθεια να πηδήξει στην θάλασσα και να μπει μέσα.

Παρ’ όλα αυτά η αντίδραση αυτή ήταν λογική, διότι κανένας δεν θέλει να αφήσει το μέσο στο οποίο βρίσκεται, ακόμα και αν υπάρχει πρόβλημα επιβίωσης, διότι το θεωρεί ασφαλές, εν μέσω μεγάλων αντίξοων συνθηκών. Πιθανώς να μη γνώριζαν και κολύμπι. Ακριβώς την ίδια αίσθηση έχει κάποιος από εμάς, όπως σε ένα μαχητικό αεροσκάφος σε μια αντιμετώπιση διαδικασίας ανάγκης, που πολύ δύσκολα θα το αφήσει και θα εκτιναχθεί, την στιγμή που είναι δεμένος στο κάθισμα και νιώθει ασφαλής. Συνεχίζοντας ειδοποιήσαμε όλους τους σταθμούς εδάφους, και το ΕΚΣΕΔ, για την κατάσταση στη οποία βρισκόταν το σκάφος εκείνη τη στιγμή, πόσα ακριβώς άτομα έχει επάνω και σταθήκαμε σε φάση μετεώρισης άνωθεν του φουσκωτού. Ήδη είχε ειδοποιηθεί το Λιμενικό Σώμα και επιπλέον είχε δοθεί εντολή λόγω της κρίσιμης κατάστασης να απογειωθεί και ένα SUPER PUMA από την Ελευσίνα για να βοηθήσει στην έγκαιρη περισυλλογή των ναυαγών.

Η απόφαση να φέρουμε το Ε/Π πάνω από την βάρκα των ναυαγών για να τους περισυλλέξουμε είχε πλέον ληφθεί, αφού σκοπός μας ήταν να σώσουμε όσους  ναυαγούς μπορούσαμε. Ωστόσο η κατάσταση έγινε επισφαλής στην προσπάθεια μας να μετεωριστούμε άνωθεν, με ισχυρό κατώρευμα γεγονός που εμπόδιζε την όλη διαδικασία ανάσυρσης και καθώς όλοι οι ναυαγοί προσπαθούσαν να πιάσουν την αρτάνη, για να ανέβουν στο Ε/Π.  Σήμερα η αρτάνη έχει περάσει σε εναλλακτική λύση διότι χρησιμοποιείται το καλάθι διάσωσης (rescue basket), το οποίο και έχει πιστοποιηθεί .  Όταν λοιπόν κατεβάσαμε την αρτάνη, φανταστείτε πόσα χέρια απλώθηκαν να την πιάσουν αλλά  και να κρεμαστούν από αυτήν. Κάτι πολύ επικίνδυνο και για αυτούς αλλά και για εμάς που βρισκόμασταν σε μετεώριση. Ευτυχώς επικράτησε η λογική  και κάποιοι την άφησαν , εκτός από έναν που την κράτησε, μη γνωρίζοντας πώς να την χρησιμοποιήσει παρά την διαδικασία επίδειξης,  η οποία είχε προηγηθεί από τον μηχανικό. Τελικά 7 ναυαγοί –λαθρομετανάστες  και χωρίς να γνωρίζουν τους κανόνες ανάσυρσης με την αρτάνη αφού λειτουργούσαν ο καθένας διαφορετικά και με μεγάλο κίνδυνο να πέσουν στην θάλασσα, περισυλλέχθηκαν και τους μεταφέραμε έγκαιρα στην Χίο. Ούτως ή άλλως, εκτός από  το πλήρωμα, το ελικόπτερο δύναται να μεταφέρει μέχρι και οκτώ άτομα αναλόγως του βάρους του Ε/Π και των καιρικών συνθηκών που επικρατούν. Κατά την τελευταία ανάσυρση του ναυαγού  πλησίαζε και το SUPER PUMA για να συνεχίσει την διάσωση ενώ εμείς μεταβήκαμε τάχιστα στην Χίο, όπου  παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες περιμένοντας καινούργια εντολή, για να συνεχίσουμε το έργο μας.

Fire Rescue News. Πως  διεξάγονται οι βάρδιες στη Μοίρα σας ;

Κος Σταθερός. Βάρδια εννοούμε την υπηρεσία που θα κάνει κάποιος στον χώρο επιφυλακής από την Μοίρα ή από  κλιμάκιο (Α/Ν), στο χώρο μεταστάθμευσης του Ε/Π. Η ανάληψη υπηρεσίας γίνεται μισή ώρα πριν από το πρώτο φως της ημέρας  και λήγει με το τελευταίο φως. Τους χειμερινούς μήνες το πλήρωμα, κυβερνήτης –συγκυβερνήτης και μηχανικός πτήσεων, μεταβαίνει για μια εβδομάδα όπου και παραμένει στον χώρο επιφυλακής πλησίον του Ε/Π ΑΒ-205, ενώ τους θερινούς μήνες η ίδια υπηρεσία καλύπτεται από διπλά πληρώματα λόγω των  διαταγών για την αναγκαία ξεκούραση του πληρώματος (CREW REST). Ο μεγάλος φόρτος υπηρεσιών, δώδεκα με δεκαπέντε μέρες  το μήνα για κάθε ιπτάμενο και είκοσι κατ’ ελάχιστο τους θερινούς μήνες, φανερώνουν την ευσυνειδησία των αξιωματικών που υπηρετούν σε αυτήν την μοίρα αλλά και το πόσο έχουν αποδεχθεί αυτή την προσφορά σαν τρόπο ζωής. Βέβαια όλες αυτές οι υπηρεσίες δρουν προσθετικά δημιουργώντας μέσα στον χρόνο ψυχική και σωματική κόπωση και γι’ αυτόν τον λόγο χρειάζεται μία δυνατή βάση στήριξης.

Κάτι το οποίο δεν λέγεται και δεν τονίζεται συχνά, αφορά τον κάθε ένας από εμάς που από πίσω του έχει μια προσωπική ζωή και μια οικογένεια. Αυτό φυσικά σημαίνει ένα μεγάλο κόστος για την προσωπική του ζωή, όσον αφορά το θέμα του χρόνου, που θα πρέπει να στερήσει από την οικογένεια του, ένα τίμημα ανυπολόγιστης αξίας,  το οποίο προϋποθέτει την βαθιά κατανόηση του επαγγέλματος και την συνειδητοποίηση του ρόλου και της αποστολής αυτής της Μοίρας. Αναπόφευκτα η 358 ΜΕΔ, γίνεται η δεύτερη οικογένειά του. Ανάλογο βέβαια  τίμημα πρέπει να πω ότι δέχεται και η πλευρά της συζύγου η οποία θα πρέπει να στηρίξει βοηθητικά και με μεγάλες θυσίες τον ρόλο του συζύγου της. Θεωρώ ότι αυτός ο ισορροπητικός ρόλος της γυναίκας-συζύγου πίσω από τον ιπτάμενο, είναι καθοριστικός για την απόδοση, τον επαγγελματισμό και την ψυχοσωματική κατάσταση του, αφού θα πρέπει να  σταθεί άξια δίπλα στον σύζυγο και στα παιδιά.

Fire Rescue News. Στο ελικόπτερο υπάρχουν τρία άτομα πλήρωμα. Υπάρχει κάποιο μέλος του πληρώματος που έχει γνώσεις πρώτων βοηθειών;

Κος Σταθερός. Είτε πρόκειται για αποστολή έρευνας και διάσωσης, είτε πρόκειται για μια αεροδιακομιδή, πάντα μέσα στο ελικόπτερο, επιβιβάζεται και γιατρός. Αυτός προέρχεται από την  μονάδα στην οποία εδρεύει το κάθε Ε/Π, όσον αφορά τα ΑΒ- 205, ή μπορεί να είναι ιατρός από τον φορέα του ΕΚΑΒ, ο οποίος είναι σε υπηρεσία την συγκεκριμένη ημέρα όταν πρόκειται για διακομιδή, μετά από εντολή που δίνεται από το Κέντρο Επιχειρήσεων. Στην Μοίρα μας υπάρχει σε καθημερινή βάση Ε/Π, με ημερήσια υπηρεσία αεροδιακομιδών, ρόλο τον οποίο έχουν αναλάβει τα Ε/Π Α-109 και Β-212. Ακόμα και σε εξειδικευμένες περιπτώσεις, και αναφέρομαι σε πτήσεις μη επιχειρησιακές, όπως μια απλή πτήση μεταφοράς προσωπικού ή μια πτήση συντήρησης, όπου λοιπόν απαιτηθεί μεταφορά ενός ασθενούς, όπως έχει συμβεί και στο παρελθόν, τότε το περιστατικό συνοδεύεται από αγροτικό ή άλλον ιατρό που φέρει την ευθύνη ή έδωσε την απαίτηση. Σε κάθε περίπτωση ωστόσο, και αναφέρομαι σε μια εγκατάλειψη ή ένα ναυτικό ατύχημα με ναυαγό, ο μηχανοσώστης έχει λάβει την ουσιαστική και απαραίτητη εκπαίδευση, για να προσφέρει τις πρώτες βοήθειες για κάποιον που έχει άμεση ανάγκη.

Fire Rescue News. Η 31 ΜΕΕΔ  εκτελεί  έρευνα και διάσωση, έρευνα και διάσωση Μάχης και ειδικές επιχειρήσεις σύμφωνα με τα υφιστάμενα επιχειρησιακά σχέδια. Υπάρχει συνεργασία της 358 ΜΕΔ με την 31 ΜΕΕΔ;

Κος Σταθερός. Αυτή τη στιγμή, η συνεργασία με τη 31 ΜΕΕΔ είναι μια δυναμική και συνεχής συνεργασία καλύπτοντας αποστολές  μεταφοράς προσωπικού στο εχθρικό πεδίο της μάχης, έρευνα σε ορεινές περιοχές, απόκρυψη,αποκάλυψη του στόχου σε εχθρικό περιβάλλον  και διάσωση του προσωπικού κάτω από δύσκολες συνθήκες στο πεδίο της Μάχης. Πρέπει βέβαια να τονίσουμε ότι όλα αυτά που ανέφερα βασίζονται στις εποχιακές ανάγκες και απαιτήσεις της 31ΜΕΕ όσον αφορά την εκπαίδευση τους, αλλά πρωτίστως και από την διαθεσιμότητα των Ε/Π της Μοίρας την δεδομένη χρονική στιγμή. Είναι γεγονός ότι η εν λόγω συνεργασία όλα αυτά τα χρόνια κινήθηκε σε άριστο επίπεδο, αφού αποτελεί και για τους ιπταμένους της 358  μια πολύ καλή ευκαιρία, για να εκπαιδευτούν κάτω από ρεαλιστικές συνθήκες στον πρωταρχικό ρόλο που έχει, δηλαδή στην έρευνα –διάσωση είτε στην θάλασσα είτε στην ξηρά.

Fire Rescue News. Ποιος είναι ο χρωματισμός των ελικοπτέρων της 358 ΜΕΔ;

Κος Σταθερός. Ο χρωματισμός των Ε/Π ΑΒ-205 είναι χρωματισμός παραλλαγής με κίτρινη γραμμή στο ουραίο τμήμα, καταδεικνύοντας το ως  αεροναυαγοσωστικό μέσο για αποστολές S.A.R, επιπλέον τα Ε/Π Β-212 είναι χρώματος άσπρο-μπλε ενώ  τα  AGUSTA 109 του ΕΚΑΒ είναι βαμμένα με το κλασσικό κόκκινο χρωματισμό τους.

Fire Rescue News. Τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ έχουν χειριστές της 358 ΜΕΔ;

Κος Σταθερός. Ακριβώς, οι χειριστές της Μοίρας έχουν επιφορτισθεί και με το έργο των αεροδιακομιδών, από την ένταξη του μέσου στην 358 ΜΕΔ από το 2011 μέχρι σήμερα, ενώ αρχικά από την άφιξη των Α-109 το 2003 στην 112ΠΜ, λειτουργούσε ως ανεξάρτητο σμήνος Α-109  για αεροδιακομιδές,  επ’ ωφέλεια του ΕΚΑΒ . Το κλιμάκιο του ΕΚΑΒ λειτουργεί επί καθημερινής βάσης, με βάρδιες, γιατρός βάρδιας δηλαδή και νοσοκόμος.

Fire Rescue News. Τι σκέπτεται ο Μοίραρχος της 358 ΜΕΔ κάθε πρωί που μπαίνει στην Μοίρα του; Τι κίνδυνοι ελλοχεύουν για έναν χειριστή της 358 ΜΕΔ;

Κος Σταθερός. Αδιαμφισβήτητα τίποτε δεν δίνεται η χαρίζεται χωρίς λόγο και χωρίς αξία. Κάθε φορά λοιπόν που ξεκινάει μια νέα ημέρα, κάθε φορά που ξεκινάει η πρωινή ενημέρωση, αισθάνομαι αυτό το ιερό χρέος που προανέφερα και την ευθύνη που έχω απέναντι πρώτα σε έμενα τον ίδιο, απέναντι στο ιπτάμενο προσωπικό της μοίρας, αλλά και απέναντι στους συνανθρώπους μας. Και αυτό το χρέος είναι η επιτυχία μιας αποστολής βασισμένη πάνω στο τρίπτυχο ταχύτητα-ασφάλεια-ελάχιστες απώλειες σε ανθρώπινες ζωές. Ακόμα είναι βασικό στο πρωινό προσκλητήριο της μοίρας να μην λείπει κανείς, και αυτό για εμένα αποτελεί βασική αρχή.

Πάνω σε αυτήν την αρχή προσπαθώ να λειτουργήσω έτσι ώστε όλο το προσωπικό να ξεκινάει την εργασία του με πνεύμα θετικό και με καλή διάθεση, έξω από κάθε κούραση, από μικρότητες, επιθυμίες και εξωτερικές σκοπιμότητες. Οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν σε κάθε χειριστή αφορούν την ρουτίνα Της καθημερινότητας, που μπορεί να επηρεάσει αρνητικά κάποιον, καθώς και το πρόβλημα της διαθεσιμότητας των μέσων, ειδικά τον τελευταίο καιρό, ένα πρόβλημα που η ίδια η ηγεσία έχει σκύψει πάνω σε αυτό και το αντιμετωπίζει με την ανάλογη σοβαρότητα.

Παρόλα αυτά, ένας ιπτάμενος από τη στιγμή που επέλεξε να κάνει αυτό το επάγγελμα, επέλεξε και όλους τους κινδύνους που εμπεριέχει αυτό. Ένα επάγγελμα με υψηλό επιχειρησιακό ρίσκο. Και αναφέρομαι στο παλαιωμένο πλέον αλλά ασφαλές και αξιόπιστο Ε/Π ΑΒ-205, που όμως λόγω των πολλών ετών, σαφώς καταπονείται. Ένα μονοκινητήριο ελικόπτερο, καταπονημένο, με ελάχιστο εξοπλισμό, γι αυτό λέμε πολλές φορές, ότι το να πετάς ένα AGUSTA BELL 205, αποτελεί την βάση για να μπορείς εύκολα πλέον να μεταπηδήσεις σε ένα σύγχρονο μέσο όπως το SUPER PUMA. Είναι αλήθεια ότι στάθηκε σε μένα αδύνατο μέχρι στιγμής να γευτώ, την  αντικατάσταση του Ε/Π  από ένα σύγχρονο ευέλικτο και άξιο αντικαταστάτη του, γεγονός που θα αναβάθμιζε και την  μοίρα επιχειρησιακά. Πιστεύω ότι σήμερα, όσο ποτέ άλλοτε καθίσταται  πλέον επιτακτική ανάγκη αντικατάστασης του ελικόπτερου, που έχει στη πλάτη του σαράντα χρόνια με χιλιάδες αποστολές, από ένα δικινητήριο σκάφος, σύγχρονο, άρτια εξοπλισμένο, και αναβαθμισμένο, που ακολουθεί, τις απαιτήσεις της εποχής. Και φυσικά πρωταρχικό κριτήριο αποτελούν οι 2 Κ/Τ , όπως επίσης η δυνατότητα εκτέλεσης  auto hover την νύχτα, ο εξοπλισμός με ραντάρ επιφανείας, οι προβολείς έρευνας και οι υπέρυθροι αισθητήρες, η  μεγάλη αυτονομία, οι δυνατότητες ναυτιλίας με (INS-GPS), καθώς  η θερμική κάμερα FLIR και τα NVG’S. Και είναι ακριβώς αυτή η αλλαγή που θα αποτελέσει την κινητήριο δύναμη για την συνέχεια της διαδρομής της 358 ΜΕΔ.  Αυτό θα έδινε και μια ώθηση στη ψυχολογία όλων αυτών των ανθρώπων που βρίσκονται εδώ. Διότι ναι σαφώς επιχειρούμε με ένα παλιό μέσο, σαφώς δίνουμε όλο μας το είναι, όλο μας τον εαυτό, με πρωταρχικό στόχο τον παράγοντα άνθρωπο.

Fire Rescue News. Υπάρχει περίπτωση ένας χειριστής AGUSTA BELL 205 να περάσει στα  SUPER PUMA;

Κος Σταθερός.  Είναι πλέον, πολύ συνηθισμένο ένα μέρος από τους νέους ανθυποσμηναγούς που περατώνουν το στάδιο εκπαίδευσης στην Καλαμάτα,  να μετατίθενται στην Ελευσίνα, όπου ανάλογα με τις υπάρχουσες ανάγκες και την διαθεσιμότητα των μέσων να δύναται να απορροφηθούν,  όπως προβλέπουν οι διαταγές, από τις ανάλογες Μοίρες και όπου απαιτείται, είτε αυτό σημαίνει ΑΒ-205 είτε σημαίνει το πιο εκσυγχρονισμένο για την Π.Α Ε/Π AS-332. Η εκπαίδευση που παρέχεται στην 358 ΜΕΔ είναι σε υψηλό επίπεδο και αποσκοπεί να καταστήσει έναν οποιοδήποτε χειριστή με εμπειρία ή χωρίς, ικανό να ιπταθεί με ένα μέσο, το οποίο είναι εξ ολοκλήρου manual,  και το οποίο απαιτεί συνεχή εγρήγορση καθώς και το 100% των χειριστικών του ικανοτήτων. Η ποιότητα και ο χρόνος εκπαίδευσης πρέπει να σας πω ότι δεν εξαρτάται αν κάποιος συνάδελφος προέρχεται από μαχητικό αεροσκάφος είτε από τη Καλαμάτα. Η εκπαίδευση έχει να κάνει αποκλειστικά με το τύπο του αεροσκάφους.

Έτσι με την απόκτηση εμπειρίας κάποιος που έχει διατεθεί ως συγκυβερνήτης στο Ε/Π, μπορεί να διατεθεί και ως κυβερνήτης στο μέλλον με την συμπλήρωση των αναγκαίων ωρών που προβλέπουν τα θεσμικά κείμενα. Αναμφίβολα είναι προτιμητέο, για έναν Μοίραρχο, να πάρει  στην Μοίρα του έναν χειριστή, ο οποίος είναι ήδη έτοιμος, δηλαδή δύναται να χειριστεί το Ε/Π αφού έχει ήδη μια σημαντική πρότερη εμπειρία από ένα αξιόπιστο μέσο όπως το ΑΒ-205. Ειδικά τα τελευταία χρόνια γίνονται μεγάλες προσπάθειες για μεταπήδηση χειριστών από την μοίρα μας προς στην 384 ΜΕΔ και τα AS-332. Σκοπός λοιπόν για μένα είναι να προετοιμάζω όσους από τους χειριστές έρχονται με μηδενική εμπειρία, έτσι ώστε με την απόκτηση γνώσης μέσα από εκπαίδευση, να είναι έτοιμοι να συνεισφέρουν σε ένα πολύπλοκο, σύγχρονο μέσο με ίδιο ρόλο και απαιτήσεις ανάλογες των δύσκολων αποστολών που αναλαμβάνει ημέρα ή και νύχτα.

Fire Rescue News. Θα μας πείτε λίγα λόγια για το έργο των  BELL 212;

Κος Σταθερός.  Τα Ε/Π BELL-212 είναι δικινητήρια Ε/Π, αμερικανικής κατασκευής,   και αυτά άρρηκτα δεμένα με την μακρόχρονη ιστορία της Μοίρας, αφού τα πρώτα 2 Ε/Π παρελήφθησαν από τις ΗΠΑ το 1976 παράλληλα με την δεύτερη παραλαβή των Ε/Π ΑΒ-205 Α-1 από την Ιταλία. Έπειτα ακολουθήσαν  άλλα 2 ιδίου τύπου το 1981, για τις ανάγκες της ΠΑ, τα οποία  ενταχθήκαν συνολικά στο 352ΣΜΥΠ (Σμήνος Υψηλών προσώπων). Πρέπει να επισημάνουμε ότι αυτός ο ρόλος και η αποστολή που είχαν για μεταφορά υψηλών προσώπων, ήταν και η αιτία που έχουν εκτελέσει πλήθος αποστολών σε όλο τον ελλαδικό χώρο, μεταφέροντας την πολιτικοστρατιωτική ηγεσία με ασφάλεια. Επιπλέον των αποστολών αυτών διαδραμάτισαν βοηθητικό ρόλος σε επιτηρήσεις κατά την πυροσβεστική περίοδο, ενώ σημαντική ήταν επίσης η συμβολή τους και στους Ολυμπιακούς αγώνες της Αθήνας το 2004, σε ρόλο απ’ αέρος επιτήρησης μεταφέροντας πραγματική εικόνα στον θάλαμο επιχειρήσεων. Σήμερα, παρά το ότι έχουν ως πρωτεύοντα ρόλο την μεταφορά των υψηλών προσώπων, εκτελούν και υπηρεσίες αεροδιακομιδών για μεταφορά ασθενών σε καθημερινή βάση, από το πρώτο μέχρι το τελευταίο φώς, παράλληλα με τα Ε/Π Α-109. Είναι πολύ αξιόπιστα,  εξοπλισμένα με ναυτιλιακά βοηθήματα για πτήση μέσα σε δύσκολες καιρικές συνθήκες,  χωρίς ωστόσο να είναι εγκεκριμένο από την ΠΑ να πετάει νύχτα. Θα πρέπει τέλος να εξηγήσουμε, ότι στα Ε/Π Β-212 είναι εκπαιδευμένοι οι πιο έμπειροι χειριστές της Μοίρας, με 1000 τουλάχιστον  ώρες πτήσεων ο καθένας τους με το ΑΒ-205 και με μια πληθώρα αποστολών και εμπειριών από διασώσεις στο Αιγαίο αλλά και σε όλο τον Ελλαδικό χώρο.

Fire Rescue News. Θα μας πείτε λίγα λόγια  για το έργο των AGUSTA BELL 205;

Κος Σταθερός.. Θα ήταν ανώφελο και ανούσιο να απαριθμήσω τις διασώσεις, το πλήθος των αεροδιακομιδών καθώς και τις συνεργασίες υποστήριξης έργου άλλων μοιρών σε όλη την ελληνική επικράτεια με το συγκεκριμένο Ε/Π. Ωστόσο, κάθε αποστολή του AGUSTA BELL  205, θα πρέπει να πω ότι είναι μοναδική. Και αυτό γιατί έχει να κάνει με τις μεταβλητές, που αλλάζουν κάθε φορά. Όταν λοιπόν ένας χειριστής αναλαμβάνει μια αποστολή, ξεκινά από τη θέση την οποία βρίσκεται, παίρνοντας  στοιχεία τα οποία τα δίνει το ΕΚΣΕΔ. Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία, ο εκάστοτε κυβερνήτης και το πλήρωμα, σχεδιάζουν την αποστολή, και μέσα από κάποιους πίνακες που αφορούν τα όρια και τις δυνατότητες του ελικοπτέρου και με βασική παράμετρο τις καιρικές συνθήκες, θα βγάλει το αποτέλεσμα, αν δηλαδή, μπορεί να πάει την αποστολή, ή όχι (GO -NO GO). Μετά την αποδοχή της αποστολής, θα πρέπει να απογειωθεί σε κάποιο χρονικό διάστημα. Να τονίσουμε εδώ πως τα AGUSTA BELL 205 ως αεροναυαγοσωστικά μέσα (Α/Ν), είναι ανεπτυγμένα σε έξι θέσεις. Την στιγμή που μιλάμε, η 358 ΜΕΔ έχει το μεγαλύτερο αριθμό, Α/Ν θέσεων σε όλη την ελληνική επικράτεια,. Για να είμαι ακριβής είναι ΄΄ αναπτυγμένα΄΄ στον Άραξο, στη Καλαμάτα, στο Βόλο, στο Ηράκλειο, στη Σαντορίνη, και στη Πρέβεζα. Η υπηρεσία που καλύπτουμε ως Μοίρα, είναι 365 μέρες το χρόνο, με συνεχή ετοιμότητα των δεκαπέντε λεπτών κατά την διάρκεια της ημέρας, από πρώτο μέχρι το τελευταίο φως. Όταν λέμε των δεκαπέντε λεπτών, από τη στιγμή που θα δοθεί η αποστολή, εμείς θα πρέπει να έχουμε απογειωθεί το μέγιστο σε 15 λεπτά. Και αυτή η χρονική ετοιμότητα αλλάζει με βάση το συμβάν. Δηλαδή αν υπάρχει κάποια πληροφορία, ότι ένα περιστατικό βρίσκεται σε εξέλιξη και πολύ μεγάλη ανάγκη και απαιτείται να απογειωθούμε από  μεγίστη ετοιμότητα, που σημαίνει ότι θα πρέπει να είμαστε ήδη δεμένοι μέσα στο ελικόπτερο, τότε ο χρόνος  μπορεί να μεταπέσει στα πέντε λεπτά. Από εκεί και πέρα, όταν διαταχθείς να κάνεις μια αποστολή σε μια περιοχή, είτε αυτή λέγεται ορεινή, είτε θάλασσα, όλες οι πληροφορίες που είχαμε συλλέξει όσον αφορά τον καιρό ή την  μορφολογία εδάφους και ύψους περιοχής, όλες αυτές μπορεί να αλλάξουν κατά την φάση της μετάβασης. Τα πάντα μεταβάλλονται από στιγμή σε στιγμή. Γιαυτό εμείς θα πρέπει να αναπροσαρμοζόμαστε, αναλόγως των μεταβλητών, όπως των καιρικών συνθηκών που επικρατούν στην περιοχή, του ανέμου, κάποιων εμποδίων που μπορεί να βρίσκονται εκεί, την κατάσταση του ναυαγού, αν φλέγεται ένα καράβι, αν βουλιάζει ένα φουσκωτό, την κατάσταση της θάλασσας κλπ.. Αντίθετα, δεν έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε νυχτερινές πτήσεις  με το Ε/Π αυτό και ο λόγος είναι, διότι δεν υπάρχουν ραδιοναυτιλιακά βοηθήματα, ναυτιλιακά εξαρτήματα, τα οποία θα μας επιτρέψουν να πετάξουμε μια νυχτερινή πτήση. Θα τολμούσα ωστόσο να πω με σιγουριά, ότι το τεράστιο έργο της Μοίρας, που εντοπίζεται στο κομμάτι SAR για ιπταμένους που έχουν εγκαταλείψει στα όρια του FIR, αλλά και στο πλήθος αποστολών όπως αεροδιακομιδών, μεταφοράς προσωπικού, μεταφοράς εφοδίων σε αποκλεισμένες περιοχές τον χειμώνα, με αντίξοες καιρικές συνθήκες και με μικρά  επιχειρησιακά όρια του Ε/Π, είναι θεωρητικά αδύνατο η πολύ δύσκολο να ξεπεραστεί λόγω του μακρού χρόνου παραμονής των Ε/Π ΑΒ-205 αλλά και των Β-212, στην ενεργό δράση και παρά την αποφόρτιση του έργου από το πλέον σύγχρονο  Super Puma  και την επιχειρησιακή χρησιμοποίηση του από το 2001 και μετά.

Fire Rescue News. Ποιά ήταν η πιο πρόσφατη έρευνα και διάσωση που επιχείρησε η Μοίρα σας;

Κος Σταθερός. Πρόσφατα  είχαμε μια αποστολή στα 8500 πόδια υψόμετρο. Για εμάς, αυτό είναι ένα ύψος θα έλεγα οριακό λόγω των δυνατοτήτων του μονοκινητήριου Ε/Π ΑΒ-205, το οποίο για να επιχειρήσει θα χρειαστεί οι συνθήκες να είναι ιδανικές, δηλαδή να μην έχει ισχυρούς ανέμους, να μην έχει μεγάλες θερμοκρασίες, να είναι ελαφρύ το ελικόπτερο και η μορφολογία του εδάφους να είναι τέτοια, ώστε να μπορεί να προσγειωθεί άνετα, ή ακόμα και με δυνατότητα διαφυγής σε περίπτωση που η ισχύς δεν είναι επαρκής. Δόθηκε λοιπόν η αποστολή και το Ε/Π απογειώθηκε από το  Α/Ν  του κλιμακίου στον Βόλο,  αφού έγιναν όλες οι απαραίτητες  ενέργειες και προετοιμασίες που θα επέτρεπαν  να γίνει δυνατή η προσέγγιση του στο συγκεκριμένο σημείο,  κάτι που σήμαινε ότι θα έπρεπε να αφαιρεθούν για την συγκεκριμένη αποστολή, οι πλωτήρες θαλάσσης. Αυτό έγινε επίσης, μετά από μελέτη και επεξεργασία όλων εκείνων των στοιχείων με βάση τους πινάκες και τα όρια του Ε/Π,  καθώς και όλο το επιχειρησιακό ρίσκο αν θα μπορέσει να προσγειωθεί ή όχι . Μετά τον εντοπισμό του σημείου προσγείωσης στον Όλυμπο, όπου βρισκόταν το μέλος της ΕΟΔ που έπασχε από καρδιά  και αφού το πλήρωμα είχε κάνει όλες τις απαραίτητες διαδικασίες, ο κυβερνήτης του Ε/Π επιχείρησε την προσέγγιση με μεγάλη προσοχή λόγω του περιορισμένου χώρου και του περιστρεφόμενου ανέμου φτάνοντας  μέχρι τα τριάντα πόδια, που αποτελεί και την τελική φάση προσγείωσης μέχρι να έρθει σε επαφή με το έδαφος. Όμως όπως είπαμε τα πάντα μεταβάλλονται, έτσι η μη επαρκής ισχύς σε εκείνο το σημείο δημιούργησαν οριακές  έως επικίνδυνες συνθήκες για την ασφαλή προσγείωση του ελικόπτερου. Και στο τέλος δυστυχώς, ο κυβερνήτης ματαίωσε την προσέγγιση και την επαφή αναχωρώντας πάρα πολύ δύσκολα, λόγω πολλών αναταράξεων. Έτσι  κατόπιν της τελικής απόφασης του κυβερνήτη και οδηγιών δικών μου, ματαιώθηκε η αποστολή επιστρέφοντας το Ε/Π στην βάση του, και παραχωρώντας την θέση του στο  SUPER PUMA, του οποίου οι δυνατότητες του επέτρεψαν να πραγματοποιήσει την αποστολή με επιτυχία.

Fire Rescue News. Ως Μοίραρχος της 358 ΜΕΔ, τι μήνυμα θα θέλατε να περάσετε στους αναγνώστες μας;

Κος Σταθερός. Είναι πολύ δύσκολο κάποιος έξω από αυτή την μεγάλη οικογένεια της αεροπορίας, να κατανοήσει ακριβώς το τι κάνουμε και το έργο που προσφέρουμε. Ένα έργο το οποίο έχει να κάνει  με την προστασία της ανθρώπινης ζωής. Είναι πολύ δύσκολο για κάποιον που είναι έξω από τον χώρο, να το κατανοήσει και να το κάνει συνείδηση. Αυτό όμως που είμαι σίγουρος και μπορώ να πω χωρίς αμφιβολία, είναι ότι οι αξιωματικοί της 358 ΜΕΔ καθημερινά δίνουν τη ψυχή τους, το μυαλό τους, και όλο τους το είναι, προσπαθώντας να φέρουν εις πέρας την αποστολή και το έργο της μοίρας, έχοντας την συνείδηση της ύψιστης υποχρέωσης, και του ηθικού χρέους, απέναντι σε αυτό που ονομάζεται άνθρωπος. Όλα τα μέλης αυτής της οικογένειας της 358 ΜΕΔ, αυτό που κάνουν, το αισθάνονται και το κάνουν μέσα απο τη καρδιά τους.Τους βλέπω κάθε μέρα και τους ζω, αισθάνομαι περήφανος που έχω αυτούς τους  ανθρώπους  δίπλα μου. Τους βλέπω απο τη στιγμή που θα τους δοθεί η αποστολή, το πόσο αγωνιούν, πως αυξάνουν οι παλμοί της καρδιάς τους, και πόσο έτοιμοι είναι για να απογειωθούν για να μεταβούν στο σημείο για να σώσουν ανθρώπινες ζωές. Είναι πολύ σημαντικό αυτό για μένα, παρόλο που για μερικούς συναδέλφους έχει επέλθει χρονική κόπωση, γιατί όταν βρίσκεσαι είκοσι και πλέον χρόνια σε μια Μοίρα, όλο αυτό το φορτίο το επωμίζεσαι, στο τρόπο ζωής, στην οικογένειά σου, σε υπηρεσίες σε έναν άλλο τόπο, πράγματα και καταστάσεις που δεν ξεπληρώνονται με τίποτα. Παρά λοιπόν, όλο αυτό το πολυετές φορτίο, είμαστε σταθεροί στο στόχο μας και στο σκοπό μας. Στο να φέρουμε εις πέρας την αποστολή μας. Χωρίς αμφιβολία μπορώ να διαβεβαιώσω το υψηλό φρόνημα όλων των ιπταμένων και τον επαγγελματισμό, και την υπερηφάνεια που αισθάνονται κάθε φορά που απογειώνονται για μια πραγματική αποστολή  έρευνας και διάσωσης όπου και αν είναι αυτή.

Εν κατακλείδι θα ήθελα να περάσω στους αναγνώστες σας ότι  σήμερα, σε μια εποχή όπου οι γείτονες μας έξυπνα κατάφεραν με νομοθετικά τεχνάσματα να διεισδύσουν στα ελληνικά χωρικά ύδατα και να προσπαθούν να αλλάξουν το status quo όσον αφορά τις διασώσεις, χωρίς την άδεια μας, μετά από  αεροναυτικό ατύχημα, το έμψυχο υλικό και τα μέσα της 358 ΜΕΔ παρά τις όποιες δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε, είμαστε έτοιμοι 365 ημέρες τον χρόνο να ανταποκριθούμε στο μέγιστο, επιτυχώς  και πέρα των ορίων μας, με ασφάλεια  στις  ανάγκες έρευνας και διάσωσης εντός και εκτός των χωρικών υδάτων και του ελληνικού FIR.

Ρεπορτάζ για το Fire.gr, Συμέων Μπανός
Ευχαριστούμε την 112 Πτέρυγας Μάχης για την παραχώρηση της συνέντευξης

Ευχαριστούμε την 112 Πτέρυγας Μάχης για την παραχώρηση της συνέντευξης

  • Δείτε και το 1ο μέρος Αφιέρωμα στους Αετούς της 112 Πτέρυγας Μάχης «1ο Μέρος»
  • Δείτε και το 2ο μέρος Αφιέρωμα στους Αετούς της 112 Πτέρυγας Μάχης «2ο Μέρος»
  • Δείτε και το 3ο μέρος Αφιέρωμα στους Αετούς της 112 Πτέρυγας Μάχης «3ο Μέρος»
    1110 Συνολικές Αναγνώσεις 1 Αναγνώσεις σήμερα

    Σχετικά άρθρα

  • One Response to Αφιέρωμα στους Αετούς της 112 Πτέρυγας Μάχης «4ο Μέρος»

    1. ΚΩΝΣΤΝΤΙΝΟΣ ΚΟΥΒΑΡΑΣ 12 Μαρτίου 2015 at 22:39
       

      ΥΠΗΡΕΤΗΣΑ ΤΗΝ Π.Α.ΓΙΑ 30 ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ ΧΡΟΝΙΑ Τ/Η ,ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΙΣ ΑΓΩΝΙΕΣ, ΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ,ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΦΙΛΟΤΙΜΟ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ,ΤΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ, ΕΥΧΗ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ,Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΙ, ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ ΤΗΣ Π.Α. ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΛΑ !! ΚΑΛΕΣ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΕΙΣ.

      Απάντηση

    Αφήστε μια απάντηση

    Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *