Η Ιστορία της Πυροσβεστικής Αυτοκίνησης

Προστέθηκε από F.R.N στις 1 Νοεμβρίου 2013. · 1 Σχόλιο · Μοιραστείτε αυτό το άρθρο

Κατηγορία Ζαφειρίου Μπάμπης, Μηχανή του Χρόνου

Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Share into that BigPicture-Share zone

 
Share Button

1/11/2013

Τα φώτα, οι σειρήνες και η υπό πίεση παροχή νερού, χαρακτηριστικά του σύγχρονου πυροσβεστικού οχήματος, έχουν την τάση να κρύψουν τον πραγματικό ρόλο, αυτού του τύπου οχημάτων, που είναι να σώζουν ζωές. Τόσο για τα παιδιά όσο και για τους ενήλικες, η «φασαρία» που δημιουργεί ένα πυροσβεστικό όχημα στο διάβα του είναι συναρπαστική πέρα από το γεγονός ότι το όχημα αυτό είναι αναπόσπαστο τμήμα της έκτακτης ανάγκης μαζί με ομόλογα οχήματα, ασθενοφόρα και αυτοκίνητα της αστυνομίας. Αυτό που είναι ένα συνηθισμένο θέαμα, το σημερινό πυροσβεστικό όχημα έπρεπε να ξεκινήσει από κάπου. Όπως ήταν αναμενόμενο, τα μηχανοκίνητα πυροσβεστικά οχήματα έρχονται με την εφεύρεση του φορτηγού. Ωστόσο, μερικά από τα σημερινά χαρακτηριστικά του ήταν γνωστά αρκετά χρόνια πριν.

Τα πρώτα πυροσβεστικά οχήματα ήταν σε αντλίες νερού με τροχούς. Σκοπός τους ήταν να έρθουν σαν ενίσχυση των μονάδων πυροσβεστών, τις ονομαζόμενες «ταξιαρχίες του κουβά». Περί το 1700, όταν Βρετανοί έφτιαξαν αντλίες που άρχισαν να χρησιμοποιούνται για την κατάσβεση πυρκαγιών στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.
Αυτές οι αντλίες, δούλευαν στην αρχή χειροκίνητα ή με τη βοήθεια του ατμού και βεβαίως η μετακίνησή τους όμως γινόταν από ανθρώπους, η κατασκευή είχε ελάχιστα περιθώρια χώρου για προσωπικό, προχωρούσε αργά και όταν τελικά έφτανε στο συμβάν, οι πυροσβέστες ήταν, συχνά, πολύ κουρασμένοι για να κάνουν οτιδήποτε. Ευτυχώς, στις περισσότερες περιπτώσεις, οι πυρκαγιές είχαν σβήσει προτού φθάσουν, οπότε δεν υπήρχε και πολύ έργο να κάνουν.

Προς τα μέσα του 1800, οι καταβεβλημένοι πυροσβέστες δίνουν τη θέση τους στα άλογα, σε μεγάλο βαθμό, για να έλκουν τις πυροσβεστικές αντλίες. Αυτό βελτίωσε μεν το χρόνο απόκρισης των πυροσβεστικών υπηρεσιών, αλλά ακόμα δεν έλυσαν το πρόβλημα της μεταφοράς των δυνάμεων πυρόσβεσης. Οι άνθρωποι κυριολεκτικά έτρεχαν προς το συμβάν και  παρά το γεγονός ότι η αντλία ήταν ήδη εκεί, ήθελαν κάποια ανάπαυση πριν αρχίσουν τη πυρόσβεση. Η εισαγωγή των αναβατήρων αργότερα έλυσε εν μέρει αυτό το πρόβλημα.

Η συνεχής ανάπτυξη των τεχνολογιών πυρόσβεσης κάνει τη ζωή πολύ πιο δύσκολη για τα άλογα. Η αύξηση του βάρους του πυροσβεστικού οχήματος τα έκανε αναποτελεσματικά. Συχνά, μετά από μισό μίλι, η ταχύτητα της πορείας μειωνόταν δραματικά. Έκκληση συνεπώς για ένα νέο μέσο μεταφοράς των αντλιών. Το πρώτο αυτοπροωθούμενο ατμοκίνητο πυροσβεστικό όχημα στις ΗΠΑ ήρθε το 1841 και φτιάχτηκε  στη Νέα Υόρκη. Περιέργως δε δεν έπιασε. Οι πυροσβέστες θεωρούσαν μια τέτοια λύση πρόωσης επικίνδυνη και αναξιόπιστη. Χρειάστηκαν δεκάδες χρόνια να περάσουν πριν από το να αρχίσουν να χρησιμοποιούνται ατμοκίνητα πυροσβεστικά οχήματα.

Η βασιλεία του ατμού δεν κράτησε πολύ. Παρά το γεγονός ότι ατμοκίνητα πυροσβεστικά οχήματα ήταν ακόμα σε χρήση, εδώ και εκεί μέχρι το 1920, μηχανοκίνητα πυροσβεστικά οχήματα όλο και πιο συχνά εμφανίζονται περί το 1910. Ιπποκίνητα και ατμοκίνητα οχήματα άρχισαν πλέον να μετατρέπονται σε πυροσβεστικά οχήματα. Μέχρι το 1913, η Ahrens – Fox Manufacturing Company του Cincinnati ήταν η κορυφαία εταιρεία. Από το 1911, η Mack Trucks άρχισε την παραγωγή πυροσβεστικών οχημάτων και σιγά-σιγά θα γίνει ο πιο διάσημος κατασκευαστής στον τομέα αυτό .

Ξεκινώντας από τη δεκαετία του 1930, με την αύξηση του μεγέθους των κτιρίων είναι πρόβλημα για τους πυροσβέστες και πως να φτάσουν στους επάνω ορόφους. Ακόμη και αν η έννοια της πρόσβασης σε ύψος αρχίζει γύρω στα τέλη του 19ου αιώνα, η έννοια «σκάλα»  βρίσκεται στο επόμενο επίπεδο κατασκευής και άρχισε να τοποθετείται απευθείας πάνω στα φορτηγά αρχικά και αργότερα αναπτύχτηκε η αυτόματη σκάλα για τους πυροσβέστες που πλέον μπορούσαν να φτάσουν και μέχρι τα 150 πόδια (46 μέτρα) ύψος.
Στα χρόνια που ακολούθησαν τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο τα πυροσβεστικά οχήματα απέκτησαν εναέρια πλατφόρμα εργασίας, η οποία δεν είναι τίποτα περισσότερο από έναν κάδο που συνδέεται με ένα βραχίονα εγκαταστημένο σε ένα πυροσβεστικό όχημα. Ονομάστηκαν δε «cherry pickers» (κλέφτες κερασιών) και επιτρέπουν στους πυροσβέστες να τοποθετήσουν το μηχανικό βραχίονα σε κάθε απρόσιτη γωνιά του κάθε κτιρίου.

Το σύγχρονο πυροσβεστικό όχημα «ορκίστηκε» το 1960. Τα φορτηγά έχουν σύγχρονες αντλίες νερού, σκάλες και «cherry pickers». Μια πολύ σημαντική εξέλιξη ήταν ο κλειστός θάλαμος για το πλήρωμα . Το σύγχρονο πυροσβεστικό όχημα έχει πλέον εξειδίκευση, έτσι ώστε να μπορεί να εκτελεί διάφορες εργασίες, ανάλογα με τον τύπο του συμβάντος. Σε γενικές γραμμές, μπορούν να ταξινομηθούν σε τρεις μεγάλες κατηγορίες: αντλίες, κλιμακοφόρα και εξειδικευμένα πυροσβεστικά οχήματα .

Οι αντλίες είναι το πιο κοινό όχημα που χρησιμοποιείται από τις πυροσβεστικές υπηρεσίες, οχήματα  τα οποία φέρουν σαν μόνιμο εξοπλισμό: πυροσβεστική αντλία, δεξαμενή νερού και σωλήνες. Τα οχήματα χρησιμοποιούνται ώστε να παρέχουν στο προσωπικό τα εργαλεία που απαιτούνται για την αρχική επίθεση στη φωτιά. Τα κλιμακοφόρα είναι τα εξειδικευμένα οχήματα που χρησιμοποιούνται για την πρόσβαση πυρκαγιών που συμβαίνουν σε υψηλότερα επίπεδα. Βοηθά και παρέχει πρόσβαση στη φωτιά δύο πυροσβεστών, έχει δυνατότητα να απομακρύνει θύματα και παρέχει νερό. Τα περισσότερα από τα κλιμακοφόρα έχουν και δεξαμενή ύδατος.

Δασικά πυροσβεστικά οχήματα η 4×4, κλπ πυροσβεστικά οχήματα για την καταπολέμηση των πυρκαγιών στα βουνά, όπου τα κοινά πυροσβεστικά οχήματα δεν είναι σε θέση να πάνε .
Τα πυροσβεστικά οχήματα που προορίζονται για την καταπολέμηση των πυρκαγιών αεροσκαφών. Είναι, ίσως, τα πιο πλήρη πυροσβεστικά οχήματα. Μπορούν να κινηθούν στην άσφαλτο και εκτός δρόμου με αξιοπρεπή ταχύτητα και είναι γεμάτα με χημικές ουσίες πυρόσβεσης. Και αυτοί δεν είναι οι μόνοι τύποι. Ειδικά Πυροσβεστικά οχήματα προορίζονται για τη διάσωση ανθρώπων από τροχαία ατυχήματα, για την μεταφορά επικίνδυνων υλικών, ως διοίκηση και σταθμοί ελέγχου και τέλος για τους σκληρούς διαδηλωτές όλοι ξέρετε τα «διαδηλώσεων».

Πηγή: www.autoevolution.com
Μετάφραση – Προσαρμογή για το Fire.gr, Χ. Ζαφειρίου

 

2886 Συνολικές Αναγνώσεις 2 Αναγνώσεις σήμερα

Σχετικά άρθρα

One Response to Η Ιστορία της Πυροσβεστικής Αυτοκίνησης

  1. fia 22 Φεβρουαρίου 2014 at 11:35
     

    TELIO….

    Απάντηση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*