Μοτοσυκλέτες πρώτων βοηθειών

Προστέθηκε από F.R.N στις 28 Ιανουαρίου 2017. · No Comments · Μοιραστείτε αυτό το άρθρο

Κατηγορία Απόψεις, Ενημέρωση & Ανακοινώσεις

Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Share into that BigPicture-Share zone

 
Share Button

28/1/2017

Η διαδικασία της άμεσης βοήθειας σε ένα επείγον περιστατικό και η ταχεία μεταφορά του πάσχοντος ή του τραυματία στο νοσοκομείο αποτελεί για τη σύγχρονη μεγαλούπολη ένα μεγάλο και δυσεπίλυτο πρόβλημα. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι ο χρόνος μεταφοράς είναι ανάλογος της κυκλοφοριακού και, δυστυχώς, από την ταχύτητα της επέμβασης τις περισσότερες φορές εξαρτάται η ζωή του ασθενούς ή του τραυματία.

Είναι ανάγκη λοιπόν να υπάρχουν κάποια μέσα διακομιδής που να έχουν μεγαλύτερη ικανότητα να διεισδύουν μέσα στο κυκλοφοριακό χάος, ώστε να προσεγγίζουν και να μεταφέρουν τον ασθενή ή τον τραυματία από το σημείο του συμβάντος στο κοντινότερο νοσοκομείο μέσα στα κρίσιμα χρονικά περιθώρια.

Με αυτές τις σκέψεις, τον Ιούλιο του 1991, παρουσίασα για πρώτη φορά από το περιοδικό “4 Τροχοί” τη μοτοσυκλέτα πρώτων βοηθειών που συνοδεύεται από ασθενοφόρο μοτοσυκλέτα. Μια αιρετική, εκείνη την εποχή, αλλά πρωτότυπη -για τα ελληνικά και τα διεθνή δεδομένα- λύση.

Τον Οκτώβριο του 1995, με μια δεύτερη δημοσίευση, παρουσίασα μια πιο συμβατική λύση μοτοσυκλέτας πρώτων βοηθειών, χωρίς τη συνοδεία της ασθενοφόρου. Και αυτό γιατί η προσθήκη της ασθενοφόρου μοτοσυκλέτας ήταν ίσως μια πολύ προωθημένη ιδέα που απαιτούσε πολύ περισσότερη μελέτη ώστε να είναι απόλυτα λειτουργική και ασφαλής.

Είδα με μεγάλη χαρά ότι η ιδέα, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1991, πραγματοποιήθηκε μετά από μερικά χρόνια, έστω και σε πολύ περιορισμένη μορφή. Μια μοτοσυκλέτα πρώτων βοηθειών του ΕΚΑΒ με ειδικό νοσηλευτή, γιατρό και εξοπλισμένη με βαλίτσες που περιείχαν τα απαραίτητα υλικά για τις πρώτες βοήθειες, άρχισε από την 1η Απριλίου του 1997 να κυκλοφορεί στους δρόμους της Αθήνας, έτοιμη να προσφέρει την βοήθειά της εκεί όπου τα συμβατικά ασθενοφόρα δεν μπορούσαν να συμβάλουν ουσιαστικά.

Θα μπορούσε να είναι το πιλοτικό ξεκίνημα μας προσπάθειας για την αποτελεσματικότερη διακομιδή των τραυματιών και των ασθενών. Όμως, δυστυχώς, και αυτή η προσπάθεια έγινε με προχειρότητα και πολλές ελλείψεις. Εξάλλου αντιμετώπισε και την αρνητική αντίδραση των οδηγών των ασθενοφόρων του ΕΚΑΒ, που τη θεώρησαν ανταγωνιστική.

Οι μοτοσυκλέτες πρώτων βοηθειών θα ήταν πολύ σημαντικό να επιλεγούν και η εξάρτυσή τους να σχεδιαστεί με βάση τις λειτουργικές ανάγκες του προγράμματος. Θα είχε μεγάλη σημασία να συστηθεί από το ΕΚΑΒ μια επιτροπή από επιστήμονες διαφόρων ειδικοτήτων (γιατρούς εξειδικευμένους στις συσκευές ανανήψεως, ειδικούς σχεδιαστές, μηχανικούς κ.λπ.). Μια μοτοσυκλέτα με τόσο σημαντική αποστολή θα έπρεπε να μελετηθεί με πολύ μεγάλη προσοχή για να μπορέσει επιπλέον να παίξει και τον ρόλο της προστασίας των αναβατών της από τους κινδύνους στους οποίους θα εκτίθενται.

Μια πολύ απλή στρατηγική, για την αποτελεσματική οργάνωση της όλης προσπάθειας, θα ήταν η δημιουργία πολλών μικρών σημείων πρώτων βοηθειών, που θα μπορούσαν να τοποθετηθούν σε στρατηγικά σημεία της πόλης. Σε κάθε μικρό σταθμό θα ήταν σε ετοιμότητα ένας ή δυο γιατροί και νοσηλευτές εφοδιασμένοι με κινητά τηλέφωνα σε συνεχή επικοινωνία με τα κεντρικά του ΕΚΑΒ μαζί με την ειδικά διαμορφωμένη μοτοσυκλέτα.

Έτσι ένα τηλεφώνημα στο κέντρο άμεσης βοήθειας του ΕΚΑΒ θα ειδοποιούσε το πλήρωμα της μοτοσυκλέτας των πρώτων βοηθειών, που από τον κοντινότερο μικρό σταθμό της περιοχής όπου βρίσκεται ο πάσχων θα προσέφερε τις υπηρεσίες του μέσα στα χρονικά περιθώρια που οι ανάγκες του αρρώστου ή του τραυματία θα επέβαλλαν, και όχι σ’ αυτά που επιβάλλει το άναρχο κυκλοφοριακό της μεγαλούπολης.

Ίσως η ιδέα της ασθενοφόρου μοτοσυκλέτας θα ήταν πολύ χρήσιμο να μελετηθεί σήμερα σε νέες βάσεις, με γνώμονα και υπό το πρίσμα των νέων ιατρικών και τεχνολογικών εξελίξεων αλλά και την τεράστια σημασία που έχει για το κοινωνικό σύνολο η άμεση και όχι η κατόπιν εορτής παροχή πρώτων βοηθειών.

Γιώργος Θ. Μιχαήλ, αρχιτέκτονας – βιομηχανικός σχεδιαστής

Πηγή : http://www.avgi.gr

79 Συνολικές Αναγνώσεις 1 Αναγνώσεις σήμερα

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *