Η Πράσινη Θεά Bedford RLHZ

Προστέθηκε από F.R.N στις 12 Απριλίου 2014. · No Comments · Μοιραστείτε αυτό το άρθρο

Κατηγορία Ζαφειρίου Μπάμπης, Μηχανή του Χρόνου

Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Share into that BigPicture-Share zone

 
Share Button

12/4/2014

Πράσινη θεά είναι το όνομα που δόθηκε στο Bedford RLHZ Self Propelled Pump, ένα  πυροσβεστικό όχημα που στην αρχή χρησιμοποιήθηκε από τις επικουρικές δυνάμεις πυρόσβεσης της Μεγάλης Βρετανίας (Auxiliary Fire Service (AFS), και αργότερα περιστασιακά από τις Βρετανικές Ένοπλες Δυνάμεις. Αυτά τα βαμμένα με πράσινο χρώμα οχήματα κατασκευάστηκαν μεταξύ του 1953 και του 1956 και ο σχεδιασμός τους ήταν βασισμένος στο Bedford RL μοντέλο για στρατιωτικά οχήματα.

Επικουρικό Πυροσβεστικό Σώμα (ΕΠΣ)

Το ΕΠΣ δημιουργήθηκε σαν τμήμα της Πολιτικής Άμυνας μετά το 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο, ώστε να  προστατευτεί αποτελεσματικά ο άμαχος πληθυσμός σε περίπτωση επίθεσης της ΕΣΣΔ με ατομικά όπλα. Το σκεπτικό ήταν ότι σε περίπτωση νέου πολέμου το τακτικό πυροσβεστικό σώμα θα χρειαζόταν βοήθεια λόγω του υπερβολικού αριθμού συμβάντων. Το ΕΠΣ τελικά διαλύθηκε το 1968 από τη κυβέρνηση του Harold Wilson.

Οι Πράσινες Θεές δεν ήταν πυροσβεστικά οχήματα ο ρόλος τους ήταν να αντλούν νερό από φυσικές πηγές (λίμνες, ποτάμια,κανάλια, κλπ) και τοποθετούμενες ανά διαστήματα μέχρι το σημείο του συμβάντος να κρατούν σταθερή τη πίεση του νερού στις πληγείσες πόλεις. Ο ρόλος τους σαν πυροσβεστικά οχήματα ήταν δευτερεύων.

Επιχειρησιακή χρήση

Η χρήση τους από το ΕΠΣ ήταν αποκλειστικά υποστηρικτικός του πυροσβεστικού σώματος. Μετέφεραν νερό για τα πυροσβεστικά οχήματα σε μεγάλα συμβάντα και η κατανομή τους κάλυπτε όλη τη Μεγάλη Βρετανία. Η δυνατότητα που είχαν να προωθούν το νερό σε μεγάλες αποστάσεις ήταν μεγάλη βοήθεια για τους πυροσβέστες.

Μετά το 1968 περιστασιακά χρησιμοποιήθηκαν από τις ένοπλες δυνάμεις σε περιόδους απεργιών των πυροσβεστών το 1977 και το 2002 αλλά και σε ανάγκες αντλήσεων λόγω πλημμύρας και τροφοδοσίας λόγω ξηρασίας. The Fire and Rescue Services Act 2004 αλλάζει τελείως τα δεδομένα πυρόσβεσης και διάσωσης και τις βγάζει πλέον στην ανεργία. Το Μάρτιο του 2004 αρχίζει η σταδιακή πώληση των εναπομεινάντων οχημάτων, περίπου 900, που κατά πλειοψηφία καταλήγουν σε Αφρικανικές χώρες.

Τεχνικές προδιαγραφές

Σε αντίθεση με τα σημερινά οχήματα δεν είχαν ασύρματο ή διασωστικό εξοπλισμό πέραν μια σκάλας και ήταν σχετικά αργοκίνητα, Μεγίστη ταχύτητα 65 μίλια την ώρα (105 χλμ) με συνιστώμενη ταχύτητα τα 45 μίλια (72 χλμ) και βεβαίως έλειπε το υδραυλικό τιμόνι. Η απόλαυση και οι δυνατότητες ανέβαιναν στα μοντέλα με κίνηση στους 4 τροχούς. Η κατανάλωση καυσίμου  κυμαίνεται από 28 – 35 λίτρα στα 100 χλμ ανάλογα με το μεταφερόμενο φορτίο και το στυλ οδήγησης. Η χωρητικότητα σε νερό ήταν 1800 λίτρα στα οπισθοκίνητα και 1.400 λίτρα στα τετρακίνητα. Ένα επιπλέον ελάττωμα ήταν το ότι η δεξαμενές δεν είχαν χωρίσματα. Η καμπίνα ήταν ξύλινη και προσέφερε μικρή προστασία στο πλήρωμα σε περίπτωση ατυχήματος. Μερικά από τα οχήματα απέκτησαν μπλε φώτα που αναβόσβηναν και σειρήνα δύο τόνων που δούλευαν εναλλάξ. Μηχανικά ο σχεδιασμός τους ήταν τέτοιος που προσέφερε αξιοπιστία και εύκολη συντήρηση.

Ο εξοπλισμός τους ήταν σωλήνας, διάφορα ακροφύσια και διακλαδωτήρες, φώτα για τις φορητές αντλίες μία 10μετρη σκάλα και μία ανεμόσκαλα. Σε κάποια μοντέλα υπήρχε και επιπλέον εξοπλισμός διάσωσης

Η αντλία

Η κύρια αντλία ήταν μία Sigmund FN5 με δυνατότητα 1.000 αυτοκρατορικά γαλόνια (4.500 λίτρα) ανά λεπτό ή 900 αυτοκρατορικά γαλόνια (4.100 λίτρα) στις εκδόσεις 4×4. Οι  πυροσβεστικοί σωλήνες μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν είτε από την κύρια αντλία, η οποία είχε τέσσερις εξόδους, ή από πυροσβεστικούς κρουνούς για τους οποίους υπήρχε μια ποικιλία εξαρτημάτων σύνδεσης. Επιπλέον, τα οχήματα έφεραν μία μικρή Coventry Climax με δυνατότητα 350 αυτοκρατορικά γαλόνια (1.600 λίτρα) ανά λεπτό, με τη δική της μηχανή βενζίνης, η οποία θα μπορούσε επίσης να αντλεί νερό από ένα ποτάμι ή άλλη πηγή, και να τροφοδοτεί κανονικά πυροσβεστικές μάνικες, και η οποία παρείχε ξεχωριστή και αυτόνομη πυροσβεστική δυνατότητα με μία δεξαμενή νερού 400 γαλόνια (300 γαλόνια στα 4×4) ο σκοπός της ύπαρξης αυτής της αντλία ήταν να παρέχει από τα πλάγια του οχήματος τις αρχικές πρώτες πυροσβεστικές βοήθειες.

Πλήρωμα.

Το όχημα είχε συνήθως επικεφαλή αξκο, οδηγό/χειριστή αντλίας και τέσσερις πυροσβέστες.

Πηγή: http://en.wikipedia.org

Μετάφραση – Προσαρμογή για το Fire.gr, Χ. Ζαφειρίου

740 Συνολικές Αναγνώσεις 2 Αναγνώσεις σήμερα

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*