Η Φιλοσοφία της Πυρασφάλειας, η συνεχής έρευνα και η τέχνη της Παθητικής Πυροπροστασίας

Προστέθηκε από F.R.N στις 26 Ιουνίου 2014. · No Comments · Μοιραστείτε αυτό το άρθρο

Κατηγορία Ζαφειρίου Μπάμπης, Πυροσβεστολογία

Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Share into that BigPicture-Share zone

 
Share Button

26/6/2014

H Πυρασφάλεια σκαφών που είναι κατασκευασμένα από σύνθετα υλικά: Η Φιλοσοφία της Πυρασφάλειας, η συνεχής έρευνα και η τέχνη της Παθητικής Πυροπροστασίας (Αποχαρακτηρισμένο έγγραφο του ΝΑΤΟ)

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Τόσο στα στρατιωτικά όσο και στα εμπορικά πλοία, οι κίνδυνοι πυρκαγιάς προκαλούν μεγάλη ανησυχία και συνεπώς έχουν σημαντικό αντίκτυπο στο σχεδιασμό και τη λειτουργία. Η συμπεριφορά των δομών που αποτελούνται από συνθετικά υλικά στη φωτιά είναι αρκετά διαφορετική από τη συμπεριφορά εκείνων που αποτελούνται από χάλυβα. Για τα μη στρατιωτικά πλοία, οι ιδιαίτερες απαιτήσεις που καθορίζονται για τη συνθετική δομή λαμβάνουν υπόψη τις διαφορές αυτές. Σε περιπτώσεις πυρκαγιάς που παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον οι διαφορές στην συμπεριφορά τους, για τα πολεμικά πλοία, σε πυρκαγιά μεταλλικών και σύμμικτων κατασκευών είναι ακόμα πιο βαθιά. Ως εκ τούτου, οι κατάλληλες στρατηγικές για τον έλεγχο των κινδύνων πυρκαγιάς που απαιτούνται για τις ναυτικές σύνθετες δομές διαφέρουν τόσο από τις ήδη εγκατεστημένες για σύνθετες κατασκευές από εκείνες για τα σκάφη από ναυπηγικό χάλυβα.

Αυτό το έγγραφο αμφισβητεί κατ ‘αρχάς ορισμένες κοινές προκαταλήψεις και  απόψεις για σύνθετες δομές και συνεχίζει με μια περίληψη των σημαντικών διαφορών μεταξύ σύνθετης δομής και μιας δομής χάλυβα. Σε αυτό τον τρόπο σκέψεως, τα βασικά στοιχεία μιας αποτελεσματικής στρατηγικής για την καταπολέμηση της πυρκαγιάς που περιγράφονται καλύπτουν τόσο την ενεργητική όσο και παθητική ασφάλεια. Έτσι μια μέθοδος ορθολογικής σύγκρισης επιβίωσης από φωτιά μιας σύνθετης δομής με εκείνη από μια παραδοσιακή δομή του χάλυβα σκιαγραφείται. Πώς ένα εν εξελίξει ερευνητικό πρόγραμμα, ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ RTP3.21 επιβίωσης, αντοχής και την απόδοσης των ναυτικών σύνθετων δομών, συμβάλλει στην πλήρωση των κενών στις γνώσεις εξηγείται και τα βασικά εναπομείναντα ζητήματα επιτρέπουν τη ορθολογική σύγκριση μεταξύ πυρκαγιάς επιβίωσης μιας σύνθετης δομής με εκείνη της χαλύβδινης δομής.

Αυτό οδηγεί στα ακόλουθα συμπεράσματα:

1. Αποτελεσματικά μέτρα μπορούν να εφαρμοστούν για τον έλεγχο των κινδύνων που συνδέονται με τις πυρκαγιές σε σύνθετες δομές.

2. Η τρέχουσα κατάσταση της τέχνης της κατασκευής  δεν επιτρέπει να καθοριστεί ένα ορθολογικό μέτρο επιβίωσης μιας δομής στη φωτιά, είτε είναι χάλυβα είτε είναι από σύνθετα υλικά, και ως εκ τούτου δεν επιτρέπει μια λογική σύγκριση μεταξύ τους.

3. Παρά την εφαρμογή όλων των οικονομικά αποδοτικών μέτρων για τη μείωση της ευπάθειας φωτιά, μπορεί κανείς να φανταστεί τις εξαιρετικά σοβαρές περιπτώσεις της πυρκαγιάς, όπου το καύσιμο αναφλέγεται στη σύνθετη δομή και συμβάλει στη φωτιά. Ωστόσο, σε πολλές από τα πιο πιθανά σενάρια, η σύνθετη δομή είναι λιγότερο ευάλωτη από τη δομή του χάλυβα. Το πλεονέκτημα αυτό είναι πιθανό να υπερβαίνει κατά πολύ το μειονέκτημα άλλων εξαιρετικά σοβαρών σεναρίων.

4. Οι παραδοσιακές δομές χάλυβα έχουν τεθεί σε λειτουργία χωρίς μεγάλη γνώση της φωτιάς που αφορά την επιβίωσή τους.

Πηγή: http://research.dnv.com

Μετάφραση – Προσαρμογή για το Fire.gr, Χ. Ζαφειρίου

 

269 Συνολικές Αναγνώσεις 1 Αναγνώσεις σήμερα

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *