Οδηγός Ασφαλούς Οδήγησης κατά την μετάβαση στα συμβάντα

Προστέθηκε από F.R.N στις 7 Οκτωβρίου 2013. · No Comments · Μοιραστείτε αυτό το άρθρο

Κατηγορία Ρέτσιος Ιωάννης, Φάροι & Σειρήνες

Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Share into that BigPicture-Share zone

 
Share Button

Του Ρέτσιου Ιωάννη

H Federal Signal® Corporation ιδρύθηκε το 1901 κάτω από την ονομασία Federal Electric Company και είναι σήμερα, η πρώτη βιομηχανία ακουστικών και οπτικών συστημάτων προειδοποιήσεως. Στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, η Federal Signal® άρχισε να κατασκευάζει ακουστικό εξοπλισμό προειδοποιήσεως με την χειροκίνητη σειρήνα Model G. Ύστερα το 1947, η Federal Signal® εισήγαγε στην αγορά το πρώτο περιστρεφόμενο φάρο για οχήματα άμεσης επέμβασης, το Beacon Ray. Τα προϊόντα αυτά ήταν τα πρώτα από μία σειρά που εξελίχθηκε ως η καλύτερη στα συστήματα σηματοδότησης για αστική και βιομηχανική εφαρμογή.
Οι κορυφαίες μηχανικές και κατασκευαστικές ικανότητες της βιομηχανίας Federal Signal® παρήγαν το καλύτερο και το πιο αξιόπιστο εξοπλισμό επείγουσας προειδοποίησης. Η καινοτομική μηχανική της και η κατασκευαστική επιτηδειότητα της έκαναν την Federal Signal® να φημίζεται για την ποιότητα και την αξιοπιστία της, η οποία αναγνωρίζεται από όλη την βιομηχανία εξοπλισμού επείγουσας προειδοποίησης. Η τελευταία καινοτομία της γραμμής προϊόντων της Federal Signal® είναι το Vision Warning System (σύστημα οπτικής προειδοποίησης), ένα φωτιστικό σύστημα σε σχήμα V, ελεγχόμενο από μικροπροσέσορα και με πολλαπλές λειτουργίες.

Όλα τα προϊόντα της Federal Signal® αξιολογούνται πλήρως από τα συστατικά, την συναρμολόγηση μέχρι και το ολοκληρωμένο προϊόν.

Τα εργαστήρια αξιολόγησης της Federal Signal® φέρουν το πιστοποιητικό της AMECA, και σχεδιάστηκαν σύμφωνα με τις προδιαγραφές της SAE, CAC, ANSI και Underwriters Laboratories ώστε να εξασφαλίζουν αξιοπιστία. Κανένας δε μπορεί να ανταγωνιστεί την εμπειρία της Federal Signal® στο σχεδιασμό και την αξιολόγηση οπτικών και ακουστικών συστημάτων προειδοποιήσεως.
Η Federal Signal® είναι περήφανη για το πρωτοπόρο της ρόλο και για τα προϊόντα της που συμβάλλουν στην ασφάλεια ζωής. Ο στόχος της είναι να παραμείνει ο αναμφισβήτητος πρωτοπόρος στα καινοτομικά προϊόντα.

Κάναμε την ασφάλεια επιστήμη επί σχεδόν έναν αιώνα.

Γιατί η Federal Signal® είναι χορηγός σεμιναρίων για την μείωση κινδύνου… ;

\
Σαν πρωτοπόρος στην αγορά, θεωρούμε ότι η πληροφόρηση του χρήστη για τα προϊόντα επείγουσας προειδοποίησης που εφαρμόζουν στους βιομηχανικούς τύπους, (τι θεωρούμε και ποιες είναι οι δυνατότητες του εξοπλισμού της τωρινής αγοράς) είναι πολύ ευνοϊκός παράγοντας.

Το να φτάνουν τα επείγοντα οχήματα στο βασικό προορισμό τους γίνεται όλο και πιο δύσκολο και πιο επικίνδυνο.
Περισσότερη κυκλοφορία, πιο πολύ θόρυβος, καλύτερη ηχομόνωση των αυτοκινήτων, πιο αποδοτικά συστήματα ήχου στα Ι.Χ. και περισσότερα σημεία που αποσπούν την προσοχή του αυτοκινητιστή, μπορούν να καθυστερήσουν την αντίδραση των οδηγών και κατά συνέπεια να αυξήσει την πιθανότητα τροχαίων με οχήματα άμεσης επέμβασης. Βελτιωμένα προϊόντα σηματοδότησης βοηθούν στην μείωση των πιθανοτήτων αυτών.

To 1994, οι κατασκευαστές φάρων και σειρήνων είχαν να ανταποκριθούν σε μία καινούργια πρόκληση.
\ Η ομοσπονδιακή νομοθεσία έδωσε εντολή να εξοπλίζονται όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα, που θα κατασκευάζονται μετά τις 31 Αυγούστου 1993, με αερόσακους τόσο στην θέση του οδηγού όσο και στη θέση του συνεπιβάτη (ή να χρησιμοποιούν το προηγμένο σύστημα συγκράτησης με ζώνες ασφαλείας). Ο μεγαλύτερος προμηθευτής αυτοκινήτων καταδίωξης πρόσφερε το διπλό σύστημα αερόσακων που μείωσε σημαντικά το διαθέσιμο εσωτερικό χώρο για τα συστήματα ελέγχου . Η Federal Signal® απάντησε με μία ποικιλία προϊόντων “έξυπνων αερόσακων”.

Ως κατασκευαστής εξοπλισμού έκτακτης ανάγκης, έχουμε επιλέξει να συνεργαστούμε με τις υπηρεσίες με στόχο την μείωση κινδύνου και την μεγαλύτερη ασφάλεια. Σχεδιάζουμε προϊόντα που ανταποκρίνονται η ξεπερνούν την βιομηχανική προδιαγραφή και ύστερα εκπαιδεύουμε τους χρήστες μέσω Σεμιναρίων Μείωσης Κινδύνου έχοντας ως στόχο την μείωση τραυματισμών ή υλικής καταστροφής που προέρχεται από ατύχημα.

Η Federal Signal® σχεδιάζει οπτικά και ακουστικά προϊόντα για επείγοντα περιστατικά που ανταποκρίνονται με την εφαρμοσμένη προδιαγραφή που ορίζουν οργανώσεις ρύθμισης και έλεγχου των προϊόντων και των εφαρμογών τους. Στα Σεμινάρια Μείωσης Κινδύνου, ενημερώνουμε τους αγοραστές εξοπλισμών επειγόντων περιστατικών για την βιομηχανική προδιαγραφή ώστε να είναι πλήρως κατατοπισμένοι.

Η Federal Signal®, δικονομίες κατά υπηρεσιών και ευθύνες

\

Περίπου τα δύο τρίτα των εισαγγελέων όλου του κόσμου συγκεντρώνονται στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Έχοντας αυτό κατά νου, είναι πολύ πιθανό εάν ένα μέλος της υπηρεσίας σας έχει εμπλακεί σε ένα αυτοκινητιστικό δυστύχημα την ώρα που ανταποκρινόταν σε επείγον περιστατικό ή σε καταδίωξη, να έχετε να αντιμετωπίσετε δίωξη για τραυματισμό θύματος.
Ακολουθώντας μία πολιτική οδήγησης στην καταδίωξη ή στην ανταπόκριση συμβάντος, είναι ζωτικής σημασίας και μπορεί να βοηθήσει στην μείωση των ευθυνών. Η μη προσαρμογή στην ομοσπονδιακή νομοθεσία μπορεί να έχει σαν αποτέλεσμα να βρίσκεστε, είτε σε αστική είτε σε πειθαρχική ακρόαση, στη θέση του θύτη. Ακόμα χειρότερα, σε περίπτωση βαρύ τραυματισμού ή θανάτου, μπορεί να κατηγορηθείτε για παραβατική καταδίωξη.

Στην συνέχεια, θα βρείτε παραδείγματα από αστικές διώξεις που έγιναν τα τελευταία χρόνια και που αφορούν το προσωπικό άμεσης επέμβασης. Πολλές υποθέσεις δε φθάνουν στα δικαστήρια, δεν παύουν όμως να είναι πάρα πολύ δαπανηρές. Ο πρωταρχικός στόχος της Federal Signal® είναι να σχεδιάζει προϊόντα που μειώνουν την πιθανότητα τραυματισμού ή υλικής ζημιάς. Ένας επιπλέον στόχος της Federal Signal® είναι να εκπαιδεύει τον χρήστη σε Σεμινάρια Μείωσης Κινδύνου, ώστε να κατανοεί καλύτερα τις μηχανικές προδιαγραφές όπως τις ορίζουν οι Ενώσεις και να γίνει πιο αποτελεσματική η χρήση του προϊόντος, και κατά συνέπεια, να είναι καλύτερα προετοιμασμένος για να απαντήσει στους ισχυρισμούς του μηνυτή εάν υπάρξει αντιδικία μετά από τροχαίο.

  • Σηκωμένο καπό του χώρου αποσκευών
  • Ένας αξιωματικός της αστυνομίας σταμάτησε να βοηθήσει ένα αυτοκινητιστή που είχε μείνει στην λωρίδα υψηλής ταχύτητας σε αυτοκινητόδρομο. Ο αξιωματικός στάθμευσε πίσω από το Ι.Χ. με τους φάρους έκτακτης ανάγκης αναμμένους. Ανοιξε το χώρο αποσκευών που ήταν κλειδωμένος από μέσα και πήγε να πάρει τους φανούς σηματοδότησης που είχε σχεδιάσει να τοποθετήσει πίσω, ώστε να προειδοποιήσει τα οχήματα που ερχόντουσαν. Αφού δεν κατάφερε να πιάσει τους φανούς σηματοδότησης από τα πλάγια του αυτοκινήτου πήγε στο πίσω μέρος του οχήματος. Την στιγμή εκείνη, τον χτύπησε ένας αυτοκινητιστής συντρίβοντας τα πόδια του. Η δίκη έκρινε ότι ο λόγος του ατυχήματος ήταν το σηκωμένο καπό του πορτ παγκάζ που κάλυπτε τα φωτιστικά σήματα των φάρων οροφής.

    Φωτιζόμενα φώτα στο πορτ-παγκάζ βοηθούν στην αποφυγή αυτού του κινδύνου και είναι διαθέσιμα στην Federal Signal® (για περαιτέρω πληροφορίες απευθυνθείτε στον αντιπρόσωπο σας).

  • Πολύ δυνατές σειρήνες…
  • Όταν επί χρόνια ένας άνθρωπος είναι σε συνεχή επαφή με υπερβολικό επίπεδο θορύβου το οποίο είναι πιο υψηλό από όσο επιτρέπει η OSHA, υπάρχει πιθανότητα να μειωθεί η ακοή του.

    Παρ’ ότι η τωρινή νομοθεσία της OSHA για την έκθεση στο θόρυβο περιορίζεται σε σύσταση για συμμόρφωση, η τροποποίηση της OSHA που κατατέθηκε και εξετάζετε στο Κογκρέσο, θα υποχρεώνει τις κρατικές υπηρεσίες και τις δημοτικές αρχές να συμμορφώνονται. Προς απάντηση, η Federal Signal® συνιστά να αφαιρούνται τα μεγάφωνα από τις οροφές των οχημάτων άμεσης επέμβασης ώστε να μειωθεί το επίπεδο θορύβου μέσα στο όχημα. Τα μεγάφωνα των 100 Watts της σειράς BP 100 της Federal Signal® πληρούν την βιομηχανική προδιαγραφή περί εξοπλισμού ακουστικής προειδοποίησης και μπορούν να τοποθετηθούν πίσω από την σχάρα ή στο προφυλακτήρα.

    Τα σήματα έκτακτης ανάγκης χρησιμοποιούνται για να ζητούμε προτεραιότητα αλλά δεν την εξασφαλίζουν.

  • Ο πίνακας ελέγχου δεν είχε σωστά τοποθετηθεί …
  • Ένας αξιωματικός ανταποκρινόταν σε κλήση για κλοπή εν εξέλιξη, και είχε τους φάρους και τις σειρήνες αναμμένες. Πήγαινε ως μονάδα ενίσχυσης. Το κέντρο κάλεσε άλλο όχημα για ενίσχυση που βρισκόταν πιο κοντά και έδωσε άκυρη την κλήση στον αξιωματικό, και την ώρα που αυτός έκλεισε τα προειδοποιητικά συστήματα ασφαλείας (φάρους , σειρήνες) και όπως διέσχιζε την διασταύρωση χτύπησε ένα αυτοκινητιστή. Πήγαινε περίπου 32 χλμ/ώρα πάνω από το επιτρεπτό όριο ταχύτητας παρ’ ότι ο σταθμός του δεν του επέτρεπε να υπερβαίνει τα 16 χλμ πάνω από το όριο. Την στιγμή που ακυρώθηκε η κλήση του, προσπέρναγε τα οχήματα από τα δεξιά στην λωρίδα που επιτρέπει μόνο στροφή και που κατέληγε σε σταυροδρόμι. Ήθελε να φέρει το όχημα μπροστά από τα αυτοκίνητα της λωρίδας για ευθεία κατεύθυνση. Μπήκε στην διασταύρωση παραβιάζοντας τα φανάρια και χτύπησε τον αυτοκινητιστή που έμπαινε στο σταυροδρόμι από τα δεξιά του και με πράσινο. Το αποτέλεσμα της δίκης ήταν ότι οι διακόπτες δεν είχαν τοποθετηθεί σωστά, υποχρεώνοντας τον αξιωματικό να αποτραβήξει τα μάτια του από το δρόμο και να σκύψει για να φτάσει το διακόπτη. Οι διακόπτες ήταν κοντά από το κάτω μέρος του πίνακα χειρισμού περίπου 5 εκατοστά από το δεξί γόνατο του αξιωματικού.

    Για να επιτραπεί στον οδηγό να κρατάει τα μάτια του στο δρόμο και τα χέρια του στο τιμόνι, η Federal Signal® σχεδίασε ένα διακόπτη επιτρέποντάς του έτσι να ενεργοποιήσει το εξοπλισμό έκτακτης ανάγκης με το πόδι του. Πωλούνται επίσης αρκετοί συντελεστές ελέγχου που έχουν ένα κατάλληλο ολισθαίνον διακόπτη για το χειρισμό εξοπλισμού. Ο διακόπτης επιτρέπει στον οδηγό γρήγορη και εύκολη ενεργοποίηση του εξοπλισμού προειδοποιήσεως χωρίς να αφαιρείται από το δρόμο.

    Τα τελευταία χρόνια, οι δικαστικές αγωγές αυξήθηκαν. Έχει αρχίσει τώρα να επηρεάζει το κόστος βιομηχανικών προϊόντων, όπως αυτό του πυροσβεστικού η αστυνομικού εξοπλισμού, και τα προϊόντα προειδοποιήσεως. Πιστεύουμε ότι μπορούμε να συμβάλουμε στην μείωση του κόστους του εξοπλισμού προειδοποιήσεως εκπαιδεύοντας τους χρήστες των προϊόντων μας και κατανοώντας πως χρησιμοποιούνται τα προϊόντα μας.

Φωτιστικός Εξοπλισμός για έκτακτη ανάγκη.

  • 52 % των τροχαίων που αφορούν τα οχήματα άμεσης επέμβασης συμβαίνουν κοντά ή σε διασταύρωση.
  • Αστυνομικές καταδιώξεις δημιουργούν περίπου 6.000 με 8.000 συγκρούσεις το χρόνο που έχουν ως αποτέλεσμα περίπου 20.000 τραυματίες και 300 με 400 θανάτους.
  • Για κάθε επιπλέον 16 χλμ/ώρα αύξηση της ταχύτητας, υπάρχει μείωση 30° της περιφερειακής όρασης του οδηγού.
  • Το Society of Automative Engineers (SAE: Ένωση Μηχανικών Αυτοκινήτων) εκδίδει λεπτομερή βιομηχανική προδιαγραφή για φωτιστικό εξοπλισμό έκτακτης ανάγκης στο οποίο οι υπηρεσίες άμεσης επέμβασης πρέπει να συμμορφώνονται ή αλλιώς πιθανώς να εκτίθονται.
  • 10-13% του φωτός χάνεται όταν διαπερνά ένα ίσιο επίπεδο. Αυτό το ποσοστό αυξάνεται ραγδαία όταν η επιφάνεια είναι έγχρωμη η γωνιώδης.
  • Όλα τα οχήματα άμεσης επέμβασης που ανταποκρίνονται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης θα πρέπει να έχουν φάρους προειδοποιήσεως SAE Class 1 (J845).

Όταν ένας οδηγός οχήματος άμεσης επέμβασης μπαίνει σε διασταύρωση πρέπει να είναι ενήμερος για την κυκλοφορία που παρουσιάζει το σταυροδρόμι από όλες τις κατευθύνσεις. Ο φάρος έκτακτης ανάγκης στην οροφή του οχήματος πρέπει να μπορεί να διακρίνεται και να αναγνωρίζεται από τους αυτοκινητιστές έγκαιρα ώστε να παραχωρήσουν την διάβαση στο όχημα άμεσης επέμβασης.
Η Federal Signal® κατανοεί ότι η αντίληψη και η αναγνώριση του εξοπλισμού έκτακτης ανάγκης είναι σημαντικοί παράγοντες αποδοτικότητας του εξοπλισμού. Οι μηχανικοί της Federal Signal® λαμβάνουν υπ’ όψη τους αυτούς τους παράγοντες όταν σχεδιάζουν εξοπλισμό οπτικής προειδοποίησης.

Η Ένωση Μηχανικών Αυτοκινήτων (SAE) ορίζει την προδιαγραφή ώστε να εξασφαλίζει το ελάχιστο αποδεκτό επίπεδο για οπτική προειδοποίηση. Εάν τα οχήματα δεν ανταποκρίνονται σε αυτά μπορεί να έχετε σοβαρές πιθανότητες να εκτεθείτε και να αυξήσετε τον κίνδυνο τροχαίου.

Σε δικαστική ακρόαση, ο εισαγγελέας του μηνυτή κοιτάει πρώτα να βρει αμέλεια στην υπηρεσία είτε από την μεριά του αξιωματικού είτε της ίδιας της υπηρεσίας ή και των δύο. Και σε μερικές περιπτώσεις διώκουν επίσης τον αντιπρόσωπο που πούλησε τον εξοπλισμό η τον κατασκευαστή που το έφτιαξε. Γι’ αυτό και για άλλους λόγους, η Federal Signal® οργανώνει Σεμινάρια Μείωσης Κινδύνου σε όλη την χώρα και εκδίδει αυτό το εγχειρίδιο ως πρακτικό οδηγό αναφοράς για σοβαρά θέματα και προδιαγραφές που αφορούν οπτικούς και ακουστικούς προειδοποιητικούς εξοπλισμούς.

\

Χειριστές οχημάτων που χρησιμοποιούν οπτικά συστήματα προειδοποιήσεως έχουν να μεταδώσουν διαφορετικούς βαθμούς αναγκαιότητας. Τα συστήματα πρέπει να σχεδιαστούν ώστε να πληρούν τις διάφορες ανάγκες της αστυνομίας, της πυροσβεστικής, των ασθενοφόρων και άλλων οχημάτων υψηλής προτεραιότητας.

Η τεχνολογία του αλλογενή (Halogen Lights) η του στροβοσκοπίου (Strobe Lights) χρησιμοποιείται πολύ σε όλες τις παραπάνω εφαρμογές. Η επιλογή της τεχνολογίας και ο σχεδιασμός του συστήματος ενδείκνυται για να δοθεί προτεραιότητα στις επιθυμητές καίριες λειτουργίες και για να ληφθούν υπόψη οι χρηματικοί, ηλεκτρικοί και περιβαλλοντολογικοί περιορισμοί. Επιλέγοντας λοιπόν αυτή την τεχνολογία, ο χρήστης θα πρέπει να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τα πλεονεκτήματα της .

Οι δύο περιπτώσεις που χρησιμοποιούνται οι φάροι έκτακτης ανάγκης είναι πρώτον σε κινούμενο όχημα και δεύτερον σε στάσιμο όχημα. Συνήθως το όχημα εν κίνηση προσπαθεί να ζητήσει και να εξασφαλίσει την προτεραιότητα διάβασης. Ο στόχος είναι λοιπόν να ελευθερωθεί ο δρόμος μπροστά στο όχημα και στις διασταυρώσεις. Η εικόνα 1 δείχνει ένα όχημα εν κίνηση και σκιαγραφεί τη ζώνη προειδοποίησης. Η προειδοποίηση στο πίσω μέρος του οχήματος έχει χαμηλή προτεραιότητα σε αντίθεση με το μπροστινό μέρος και τα πλάγια που είναι ύψιστης σημασίας.

\

Ένα στάσιμο όχημα είναι πηγή πιθανού κινδύνου. Το ρεύμα κυκλοφορίας θα πρέπει να ενημερωθεί για τον εντοπισμό του και το ότι είναι ακίνητο. Συνήθως, η πηγή φωτός του στάσιμου οχήματος προσπαθεί να παρέχει μία ζώνη ασφαλείας γύρω και κοντά από το όχημα. Στην εικόνα 2, βλέπουμε ένα στάσιμο όχημα και τις ζώνες προειδοποιήσεως.

Αποτελεσματική φωτιστική σηματοδότηση και τα βασικά της οπτικής

\

Ο αμφιβληστροειδής του ανθρώπινου ματιού περιέχει τους δέκτες για την όραση. Αυτοί οι δέκτες έχουν ραβδία και κωνία. Τα ραβδία και κωνία δεν είναι εντούτοις διασκορπισμένα ομοιόμορφα στο αμφιβληστροειδή. To βοθρίο της ωχράς κηλίδας που χρησιμοποιείται για να βλέπουμε μπροστά, την λεπτομέρεια και το χρώμα περιέχει μόνο κωνία. Ο περιφερειακός αμφιβληστροειδής (η περιοχή που περιβάλλει το βοθρίο) περιέχει επί το πλείστον ραβδία με αναλογία 20 ραβδία για 1 κωνία. Τα ραβδία δεν είναι δέκτες των χρωμάτων αλλά είναι ευαίσθητοι στην κίνηση. Όταν εντοπίζετε μία κίνηση, τα μάτια στρέφονται για να το εστιάσουν με το βοθρίο της ωχράς κηλίδας. (κωνία).

Ένα μεγάλο ποσοστό (75% με 85%) της οδήγησης πραγματοποιείται με την περιφερειακή όραση (ραβδία). Όταν ο οδηγός οχήματος άμεσης επέμβασης μπαίνει σε διασταύρωση με μεγάλη ταχύτητα, η περιφερειακή του όραση μειώνετε (βλέπετε σχήμα 3) και πρέπει να βασιστεί στους φάρους έκτακτης ανάγκης και στο ακουστικό εξοπλισμό για να προειδοποιούνται οι αυτοκινητιστές ότι πλησιάζει. Για να είναι αποτελεσματικό το σήμα του, πρέπει να υπάρχει μία έντονη λάμψη ενέργειας ώστε να φαίνεται το φως από απόσταση, με έντονο επίπεδο λειτουργίας και με γρήγορη ροή λάμψεως, ώστε να το εκλάβει ο περιφερειακός αμφιβληστροειδής.

Σύμφωνα με την περιφερειακή όραση, ο χρόνος είναι επίσης μία παράμετρος στην εξέλιξη της προειδοποίησης. Όσο αυξάνεται η ταχύτητα του αυτοκινητιστή, ο χρόνος για να διασχίσει μία απόσταση μειώνετε. Για παράδειγμα, με μία ταχύτητα 48 χλμ/ώρα, θα χρειαστεί μόνο ένα δευτερόλεπτο για να διασχίσει 13 μέτρα. Εσείς, ως χειριστής οχήματος άμεσης επέμβασης, έχετε σχετικά λίγο χρόνο για να ειδοποιήσετε την κυκλοφορία γύρω σας για την παρουσία σας.
Αφού αυξάνετε η ταχύτητα του οχήματος σας και η περιφερειακή όραση και ο χρόνος μειώνονται, για σας και τους αυτοκινητιστές, η πρόκληση για αποδοτική προειδοποίηση των φωτιστικών σημάτων είναι μεγάλη. Για να είναι αποτελεσματικό το σήμα πρέπει να είναι λαμπρό και να φαίνεται από όλες τις μεριές.

Τα σήματα έκτακτης ανάγκης θα έπρεπε να προειδοποιούν και να πληροφορούν

Ένα φωτιστικό η ακουστικό σήμα επεξεργάζεται από τον εγκέφαλο του παρατηρητή σε τρεις φάσεις: η αντίληψη, η αναγνώριση και η απάντηση. Όσο πιο σύντομα γίνουν οι τρεις φάσεις, μειώνετε η πιθανότητα ατυχήματος.

  1. Αντίληψη:

    πρώτη προειδοποίηση του σήματος. Η έγκαιρη αντίληψη είναι καίριο σημείο. Είναι το όριο της ορατότητας. Το σήμα προειδοποιήσεως πρέπει να είναι στο πεδίο όρασης του παρατηρητή που θέλουμε να ενημερώσουμε. Όσο πιο σύντομα ο αυτοκινητιστής αντιληφθεί το φωτιστικό σήμα, τόσο πιο γρήγορα ο εγκέφαλος περνάει στην φάση δύο.

  2. Αναγνώριση:

    έχοντας δει την πηγή του φωτός, ο παρατηρητής πρέπει να είναι ικανός να το αναγνωρίσει ως σήμα προειδοποίησης. Όσο πιο γρήγορα γίνει η αναγνώριση, το συντομότερο ο παρατηρητής θα μπορέσει να ανταποκριθεί. Πολύ παράγοντες βοηθούν στην αναγνώριση του σήματος ως σήμα προειδοποιήσεως. Το χρώμα ορίζει τον τύπο του οχήματος άμεσης επέμβασης.
    Το σχήμα του φωτός θα μπορούσε να βοηθήσει υπέρμετρα δίνοντας ένα σήμα εύκολο στη αναγνώριση του και που θα μετέδιδε πληροφορίες για το status του οχήματος άμεσης επέμβασης. Επίσης, η συχνότητα δίνει πληροφορίες για το πόσο επείγον είναι η προειδοποίηση.

  3. Απάντηση / Αντίδραση:

    το τρίτο σκέλος της εξέλιξης. Με την αναγνώριση, ο παρατηρητής ορίζει πως θα πρέπει να αντιμετωπίσει την κατάσταση. Τότε μεταβάλει την συμπεριφορά του ανάλογα. Όσο πιο σύντομα ο παρατηρητής ενεργήσει, τόσο πιο επιτυχής θα είναι το αποτέλεσμα. Φυσικά είναι σημαντικό να ξέρει ο παρατηρητής πως πρέπει να ενεργήσει!!! Το σήμα θα πρέπει να πληροφορεί για την κατεύθυνση την οποία θα καταλάβει ο παρατηρητής.

Τεχνικά χαρακτηριστικά των φωτιστικών εξοπλισμών έκτακτης ανάγκης

Το να καταλάβετε το φως μέσω της φυσικής επιστήμης μπορεί να σας βοηθήσει καλύτερα να επιλέξετε το κατάλληλο εξοπλισμό οπτικής προειδοποίησης. Το φως που προβάλλεται σε άξονα και καθαρό θόλο, χάνει 10% με 15% της εκπομπής του.

Το φως που χτυπάει ένα καθαρό θόλο στις 45° και +, αρχίζει και χάνει περισσότερη ικανότητα εκπομπής (βλέπετε σχήμα 4).

\

Η πρόσθεση χρωματιστών φίλτρων σε αλλογενή η στροβοσκοπικό φως, θα μειώσει δραστικά την εκπομπή του θόλου. Με ίσα ένταση, το στροβοσκοπικό φως με μπλε φακό είναι πολύ πιο αποδοτικό από αλλογενή φως. Αυτό συμβαίνει διότι το στροβοσκοπικό φως καίει πιο πολύ από το αλλογενή έτσι παράγει περισσότερο μπλε φως. Το αλλογενή φως που καίγεται σε χαμηλότερη θερμοκρασία, παράγει περισσότερο κόκκινο φως και έτσι έχει περισσότερη αποδοτικότητα από ένα στροβοσκοπικό φως με κόκκινο φίλτρο. (βλέπετε το πίνακα 5 για την επίδραση των χρωματικών φακών στην εκπομπή του φωτός).

Παρ’ ότι χαμηλή απόδοση όσο αφορά το ποσοστό εκπομπής, το μπλε είναι πολύ αποδοτικό την νύχτα. Στο σκοτάδι, τα μάτια προσαρμόζονται για την όραση της νύχτας και από κωνία γίνονται ραβδία.

Τα ραβδία είναι σχετικά λιγότερα ευαίσθητα στο κόκκινο εκείνη την ώρα και πιο ευαίσθητα στο μπλε. Έτσι, με φως ίσης έντασης, το κόκκινο θα είναι πιο φωτεινό την ημέρα και το μπλε την νύχτα. Διαλέγοντας το χρώμα για το φωτιστικό σήμα του δικού σας οχήματος άμεσης επέμβασης, η πιο αποτελεσματική επιλογή είναι ένα συνδυασμό μπλε και κόκκινου για να ανταποκριθεί στις διαφορετικές συνθήκες ανάλογα με το υπάρχον φως στο φόντο.

Είναι λάθος να μετράμε την απόδοση του φωτός με Watt. Τα Watt είναι δύναμη που καταναλώνεται για να ανάψει μία λάμπα, και όχι μονάδα μέτρησης για το φως που εκπέμπεται.

Η απόδοση του φωτός μετριέται σε candela (Cd) που λεγόταν παλιά candelpower (ισχύς εις κεριά). Candela είναι ο όρος για το παλιό candel power, δηλαδή η ποσότητα του φωτός που, ένα κερί, κατασκευασμένο από ένα συγκεκριμένο τύπο κεριού και φιτιλιού, παράγει.

\

Η ενέργεια της λάμψης είναι ένα από τους σημαντικότερους παράγοντες για να προσδιοριστεί ποίο φωτιστικό σήμα πρέπει να αγοραστεί: η ενέργεια της λάμψης είναι η μηχανική μέτρηση της επιφάνειας κάτω από την καμπύλη όπως φαίνεται στο σχήμα 6.

Η αποτελεσματική ένταση είναι ένας τρόπος να μετρήσουμε την φωτεινότητα μίας πηγής φωτός που εκλαμβάνει ένας άνθρωπος. Τα αποτελέσματα (σε αριθμούς) είναι διαφορετικά από αυτά της ενέργειας λάμψης και είχε διαφορετική μονάδα μέτρησης candela (και όχι candela second).

Συγκρίνοντας την αποτελεσματική ένταση ενός στροβοσκοπικού με πυρακτωμένο η αλλογενή φως, βλέπουμε ότι παίρνουνε διαφορετική μορφή. Το στροβοσκοπικό παράγει μία αιχμή έντασης η οποία είναι κατά πολύ υψηλότερη από του αλογόνου. Εντούτοις, η διάρκεια της στροβοσκοπικής λάμψης είναι κατά πολύ συντομότερη από του αλλογενή. Για να προσδιοριστεί ποια είναι η πιο φωτεινή στον παρατηρητή πρέπει να λάβετε π’ όψη σας την επιφάνεια εντός της καμπύλης.

\
Το καλύτερο σύστημα φάρου πρέπει να περιέχει μία μείξη στροβοσκοπικού και αλλογενή ώστε να μεγιστοποιηθούν η δυνάμεις τους. Η μπάρα φάρων Jetstream και StrobeHawk της Federal Signal® προσφέρουν την επιλογή του αλλογενή αλλά και των 360° στροβοσκοπικού φωτός στην ίδια μπάρα. Όταν η πηγή, αλλογενή η στροβοσκοπικού φωτός δοκιμάζονται πλάι πλάι και έχουν την ίδια ενέργεια λάμψης, το ίδιο ποσοστό λάμψης και το ίδιο χρώμα, ο παρατηρητής θα εκλάβει τα φώτα ως ίσης φωτεινότητας και αποδοτικότητας. Εκτός αυτού, ο παρατηρητής δε θα μπορέσει να διακρίνει ποιο είναι το αλλογενή και ποιο το στροβοσκοπικό.

Φυσικά όταν θα επιλέγεται εξοπλισμό φάρων για την υπηρεσία σας, θα πρέπει να σεβαστείτε την βιομηχανική προδιαγραφή περί εξοπλισμού οχημάτων άμεσης επέμβασης. Υπάρχουν πολλές υπηρεσίες ή κυβερνητικές οργανώσεις που βοηθούν στην ρύθμιση και στον έλεγχο των προϊόντων και των εφαρμογών τους όπως:

  • SAE: Society of Automotive Engineers
  • AMECA: Automotive Manufacturers Equipment Compliance Agency
  • NFPA-1901-4 : Standard for Pumper Fire Apparatus
  • KKK-A-1822C Federal Specification for Ambulances

Η μη προσαρμογή στην προδιαγραφή του ΝFPΑ-1901 όσο αφορά τα πυροσβεστικά οχήματα και ΚΚΚ-Α-1822 για τα ασθενοφόρα μπορεί να αυξήσει τους κινδύνους τους οποίους θα είναι εκτεθειμένη η υπηρεσία σας. Η Federal Signal® σχεδιάζει οπτικά και ακουστικά προϊόντα για άμεση επέμβαση που καλύπτουν ή υπερκαλύπτουν τις απαιτήσεις των προδιαγραφών.

Επίσης, ως οδηγός οχήματος τύπου 1 (οχήματα άμεσης επέμβασης), ο εξοπλισμός των φάρων θα πρέπει να ανταποκρίνεται σε μερικές επιπλέον απαιτήσεις. Όλα τα οχήματα τύπου 1, 2 και 3 απαιτούν ένα εξοπλισμό φάρων που λάμπει μεταξύ 60 και 240 φορές το λεπτό. Όλοι οι φάροι της Federal Signal® παίζουν σε αυτή την γκάμα.

Ακουστικός εξοπλισμός προειδοποιήσεως.

  • Ο ήχος μετριέται σε decibels (dB) και όχι σε Watts.
  • Μόνο το “Manual”, “Wail” και “Yelp” είναι ήχοι για προτεραιότητα διάβασης αναγνωρισμένοι από το SAE και το CAC.
  • Τα οχήματα που ζητούν προτεραιότητα διάβασης σε μία διασταύρωση έχοντας κόκκινο θα πρέπει να έχουν εξοπλισμό CAC τύπου 1 και να εξασφαλίζουν το υψηλότερο επίπεδο ακουστικής προειδοποίησης.


Υπάρχουν διάφορες προδιαγραφές που εφαρμόζονται στα οχήματα άμεσης επέμβασης. Εκεί που αναφερόμαστε πιο συχνά στο SAE, το CAC (California automative code: Κώδικας αυτοκινήτων Καλιφόρνιας) είναι αυτός στον οποίο αναφερόμαστε περισσότερο όσο αφορά την αποδοτικότητα του ήχου.

Για να καταλάβουμε καλύτερα των ήχο, πρέπει να κοιτάξουμε πρώτα μερικούς όρους που χρησιμοποιούνται για την μέτρηση ή τον προσδιορισμό των ιδιοτήτων του ήχου. Ο ήχος μετριέται σε Decibel (dB) και όχι σε Watts. Τα Watts μετρούν την δύναμη του ήχου. Τα Decibel είναι μία μονάδα μέτρησης που σχετίζεται με την πίεση του ήχου. Για να συνδυάσουμε τις μετρήσεις του ήχου σε Decibel στην καθημερινή μας ζωή, μπορούμε να φέρουμε ως παράδειγμα ότι 84 dB αντιστοιχούν σε μία μέτρια κυκλοφορία στους δρόμους, 140 dB είναι το όριο που ο ήχος προκαλεί πόνο και 0 dB είναι το όριο ακοής (βλέπε σχήμα 9).

Ο όρος Hertz (Hz) χρησιμοποιείται για να περιγράψει την συχνότητα. Η συχνότητα είναι το νούμερο διακυμάνσεων ανά δευτερόλεπτο. Η ανθρώπινη κλίμακα ακοής κυμαίνεται συνήθως από 20 Hz έως 20.000 Hz.

Το CAC και το SAE έχουν αυτή την στιγμή δύο κατηγορίες συσκευών παραγωγής ήχου. Η κατηγορία Α περιέχει τα συστήματα υψηλότερης απόδοσης που υπάρχουν. Η κατηγορία Β περικλείει όλα τα συστήματα αυτά που δεν αποδίδουν στο επίπεδο ήχου της κατηγορία Α. Παρ’ όλα αυτά έχουν κάποια αξία σαν συστήματα έκτακτης ανάγκης. Εντούτοις, τα πιο σημαντικά οχήματα άμεσης επέμβασης όπως είναι της αστυνομίας, της πυροσβεστικής και τα ασθενοφόρα, πρέπει να διαθέτουν την μέγιστη απόδοση ήχου (κατηγορία Α) για να πετυχαίνουν το υψηλότερο επίπεδο ακουστικής προειδοποίησης.

Ο εξοπλισμός της κατηγορίας Α βρίσκεται εύκολα και δεν είναι περισσότερο ακριβός από τον εξοπλισμό της κατηγορίας Β. Η Federal Signal® συνιστά σε όλα τα οχήματα άμεσης επέμβασης να είναι εξοπλισμένα με συστήματα κατηγορίας Α’.

Οι συστάσεις της CAC ορίζουν στα 120 dB τον ήχο προειδοποίησης στον άξονα των 3 μέτρων και 115 dB σε 50° στα δεξιά και αριστερά. Μόνο με συνδυασμό σειρήνας και μεγάφωνου πετυχαίνουμε μεγαλύτερη απόδοση στο επίπεδο ήχου. Για να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις της κατηγόρίας Α’, η σειρήνα και το μεγάφωνο πρέπει να χρησιμοποιούνται μαζί. Δεν είναι αρκετό ένα μεγάφωνο που αποδίδει ένα ήχο πρώτης κατηγορίας εάν ο ενισχυτής δεν παράγει ήχο κατηγορίας Α’.

Όταν επιλέγουμε σειρήνα, είναι σημαντικό να ξέρουμε ότι μόνο το “Manual”, “Wail” και “Yelp” είναι ήχοι εγκεκριμένοι από την SAE και το CAC για να ζητηθεί η προτεραιότητα διάβασης. Αλλοι τόνοι όπως το “Hi-lo” και το “Hyper” δεν αναγνωρίζονται από το SAE και το CAC σαν σήματα έκτακτης ανάγκης.

Συνιστούμε να αποσυρθούν τα μεγάφωνα από τις οροφές των οχημάτων άμεσης επέμβασης ώστε να μειωθεί το επίπεδο θορύβου μέσα στο όχημα. Για να συμμορφώνονται στις προδιαγραφές της NFPA και της KKK, τα πυροσβεστικά οχήματα και τα ασθενοφόρα δεν πρέπει να έχουν συσκευές παραγωγής ήχου στις οροφές τους. Ο θόρυβος μέσα στην καμπίνα μπορεί να είναι τόσο υψηλός που να παρεμποδίσει την συνεννόηση μέσω ασυρμάτου αυξάνοντας τις πιθανότητες για λάθος. Το συμπαγές μεγάφωνο ΒΡ 100 και ΒΡ 100Ρ των 100 Watts της Federal Signal® αποδίδουν ένα ήχο κατηγορίας Α’ όταν συνδυάζονται με το ενισχυτή σειρήνας της Federal Signal®. Το μέγεθος του μεγαφώνου ΒΡ 100 επιτρέπει να στηθεί πίσω στη σχάρα ή στον προφυλακτήρα του οχήματος άμεσης επέμβασης. Σημειωτέον ότι έτσι θα απελευθερωθεί χώρος για περισσότερες επιλογές φάρων αυξάνοντας έτσι το επίπεδο ορατότητας.

Αερόσακοι για τα οχήματα

\
Η απαίτηση διπλού αερόσακου για τα επιβατικά αυτοκίνητα ήταν μία καθαρή πρόκληση τόσο για τις βιομηχανίες εξοπλισμού όσο και στους τεχνικούς τοποθέτησης προϊόντων. Η Federal Signal® έχει θέσει στην αγορά διάφορα προϊόντα, αναγνωρισμένα ως “έξυπνοι αερόσακοι” που είναι ειδικά σχεδιασμένα για τα καινούργια οχήματα.

Η τοποθέτηση του ταμπλό ελέγχου των φάρων και των σειρήνων να είναι εκτός του πεδίου όπου ανοίγουν οι αερόσακοι και επίσης να επιτρέπει την εύκολη ορατότητα και τον άριστο χειρισμό του από τον οδηγό του οχήματος, ήταν μία πρόκληση στην οποία ανταποκρίθηκαν οι μηχανικοί της Federal Signal®.

Ρέτσιος Ιωάννης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.