H Πολιτική Προστασία δεν θα ζητάει την εμπλοκή των Εθελοντών στις πυρκαγιές…

 

13/5/2015

Θεσσαλονίκη 28-4-2015
Αρ. Πρωτ. ΦΔΟΛΝ/187784(904)
Αυτοτελής Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας
Τμήμα Πολιτικής Προστασίας Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης

Προς : ΓΓΠΠ – Δ/νση Διεθνών Σχέσεων Εθελοντισμού  Εκπαίδευσης και Εκδόσεων – Τμήμα Εθελοντισμού & Εκπαίδευσης

Κοιν :

  • Περιφερειάρχη ΚΜ
  • Εκτ. Γραμματέα ΚΜ
  • Αντιπεριφερειάρχη ΜΕΘ
  • Εντεταλμένος Σύμβουλος Π.Π κ. Ζάχαρη Ηλία
  • Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακ-Θρακ Δ/νση Πολ. Προστασίας ΠΚΜ
  • ΔΙ.ΠΥ.Ν Θεσσαλονίκης
  • ΕΣΕΠΑ

Θέμα : Διευκρινίσεις περί νομικού πλαισίου που διέπονται οι ενταγμένες Εθελοντικές Ομάδες στο Μητρώο της ΓΓΠΠ.

Σχετ. α) Το με ΑΠ: ΦΔΟΛΝ7/240051(1099)/23-6-2014 έγγραφο μας
β) Το με ΑΠ 3319/3-7-2014 έγγραφο σας
γ) Το με ΑΠ 342/22-4-2015 έγγραφη επιστολή της Ε.Ο. Ε.Σ.Ε.Π.Α

  1. Σε συνέχεια των παραπάνω (α) και (β) σχετικών εγγράφων από προηγούμενη αλληλογραφία μας , επανερχόμαστε στο θέμα με το (γ) σχετικό έγγραφο, για διευκρινήσεις περί νομικού πλαισίου που διέπονται και το ισχύον σημερινό νομικό πλαίσιο για τις ενταγμένες Εθελοντικές Ομάδες στο Μητρώο ΓΓΠΠ λόγω αρμοδιότητας σας.
  2. α) Με το (β) σχετικό, σε προηγούμενο ερώτημα μας που σας διαβιβάστηκε με το παραπάνω (α) σχετικό μας απαντήσατε ότι « από το άρθρο 119 παρ.2 του Ν. 4249/2014 συνάγεται ότι, τόσο οι Εθελοντικές Οργανώσεις, όσο και οι Ειδικευμένοι Εθελοντές που έχουν ενταχθεί στο μητρώο της Γενικής Γραμματείας  Πολιτικής Προστασίας, εξακολουθούν να διέπονται από το Ν. 3013/2002, έως ότου προβούν σε πιστοποίηση κατά τις διατάξεις του νέου νόμου (Ν. 4249/201) και με απώτατο όριο, αυτό της παρ. 3 του ίδιου άρθρου».

Κατόπιν της εκπαίδευσης από το Πυροσβεστικό Σώμα, όπου καλέσατε τις ενταγμένες στο μητρώο της ΓΓΠΠ Εθελοντικές Οργανώσεις να δηλώσουν συμμετοχή , θα λάβουν πιστοποίηση σύμφωνα με το Ν4249/2014.

  1. Μετά τη λήψη του παραπάνω (γ) σχετικού εγγράφου, στο οποίο είστε αποδέκτης για ενέργεια, επισημαίνονται και θέτονται ερωτήματα και ως αρμόδια υπηρεσία παρακαλούμε όπως διευκρινίσετε το ισχύον νομικό πλαίσιο που διέπει τις Εθελοντικές Οργανώσεις που είναι ενταγμένες στο μητρώο σας.

Ειδικότερα ως προς το θέμα της ασφαλιστικής κάλυψης και αστικής ευθύνης  των Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας (άρθρο 14 Ν. 3010/2002 όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 118 του Ν. 4249/2014, άρθρο 119 του Ν. 4249/2014 και άρθρο 38 του Ν. 3528/2007), θα πρέπει να μας διευκρινίσετε εάν:

α) η αναγραφόμενη στο νόμο ασφάλιση που καλύπτει  τόσο τους ήδη ασφαλισμένους όσο και τους ανασφάλιστους εθελοντές , κατά την άσκηση των καθηκόντων τους σε υπηρεσιακή εντολή και εμπλοκή, δεν απαιτεί εκ των προτέρων (σήμερα), την έκδοση Κοινής Υπουργικής απόφασης ή Προεδρικού Διατάγματος, που να καθορίζουν τον τρόπο καταβολής των δαπανών του Υπουργείου Υγείας και κάθε άλλου βήματος για την τελική οφειλόμενη ασφαλιστική κάλυψη –περίθαλψη κλπ, όπως αναφέρει και η παρ. 2 του άρθρου  141;

Εάν ναι , θα πρέπει να εκδοθούν, εάν όχι, πώς θα εφαρμοσθεί ο νόμος σε περίπτωση ατυχήματος εθελοντή ; Είναι επαρκές το κείμενο του νόμου για να υλοποιήσουν (όταν χρειασθεί) τις ασφαλιστικές δαπάνες των τραυματισθέντων ή αποθανόντων στις επιχειρήσεις εθελοντών  τα υπόλοιπα Υπουργεία και Ταμεία, με μόνο τις δικές μας βεβαιώσεις;

β) η προαναφερθείσα εις το νόμο ασφαλιστική κάλυψη, καλύπτει τους ήδη ασφαλισμένους σε άλλα ταμεία ή τους πλήρως ανασφάλιστους αλλά πως θα καλύψει και τους τυχόν μη έχοντας  πλήρως καταβληθείσες τις εισφορές στο ταμείο τους; Το ερώτημα επί πλέον είναι σε ποιο ταμείο θα περιθάλπονται σε περίπτωση ατυχήματος κατά τις επιχειρήσεις, στο δικό τους ταμείο ή σε αυτό του φορέα που τους ενέταξε  επιχειρησιακά;

γ) η εντολή κινητοποίησης εθελοντών για επιχείρηση κατάσβεσης πυρκαγιάς σύμφωνα και μετ άρθρο 14Δ (εφόσον δοθεί από Περιφερειακό Κέντρο  Επιχειρήσεων ή από ΣΟΠΠ), σε ποιο (ποια) Ασφαλιστικό ταμείο θα παρέπεμπε για νοσηλεία τους ανασφάλιστους σε αυτό του προσωπικού της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας ή του προσωπικού της Περιφέρειας;

Παρακαλούμε για τις απόψεις σας το δυνατόν συντομότερα, εφόσον δε θεωρήσετε ότι θα πρέπει να εκδοθούν διοικητικές πράξεις θα πρέπει αυτές να εκδοθούν άμεσα.

Μέχρι να διευκρινιστούν τα προαναφερθέντα επί του ασφαλιστικού ερωτήματα , δεν θεωρούμε σκόπιμο (σε περίπτωση πυρκαγιών ή άλλων επικίνδυνων συμβάντων) να ζητήσουμε την υπηρεσιακή εμπλοκή και βοήθεια των εθελοντικών οργανώσεων , εξαιτίας του πιθανού κινδύνου, μη ασφάλισης τους επί ατυχημάτων, για γραφειοκρατικούς και μόνο λόγους, παρά την θέληση μας (και θέληση τους), να προσφέρουν.

Παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες.

Η Αντιπεριφερειάρχης ΜΕΘ
Παρασκευή Πατουλίδου

Παρατηρήσεις Fire Rescue News:

Το επισυναπτόμενο έγγραφο μας απεστάλει (στις 12/5) μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας από την Εθελοντική Ομάδα Ε.Σ.Ε.Π.Α. και τον κ. Σαχινίδη, ο οποίος σχολιάζει επί της παραπάνω κοινοποίησης τα παρακάτω:

Είναι δεδομένο το Ανασφάλιστο από τον Ν 3013 του 2002 , διότι δεν βγήκαν ποτέ οι Υπουργικές αποφάσεις, που καταγράφονται στο νόμο, ως προϋπόθεση.  Ποιος έχει τις ευθύνες ;

Δείτε το έγγραφο όπως μας απεστάλη σε μορφή PDF:  IMG_20150512_0002

17 Comments

  1.  

    Άριστο το άρθρο και εύγε στην κα Βούλα Πατουλίδου για την θέση που πήρε. Είναι καιρός πλέον να διευκρινηστούν θέματα που συζητιούνται επί χρόνια…….
    Ορθή η θέση του ΕΣΕΠΑ και συμφωνώ απόλυτα μαζί του….

  2.  

    Συμφωνώ και καλα κανουν σαν πολιτική προστασια !
    οσο αφορά το εσεπα παλι ο αχινιδης εβγαλε το φιδι απο την τρυπα κατα τα αλλα αυτός εινια ο κακος…

  3.  

    Αποστόλη με λένε Σαχινίδη και όχι αχινίδη, αλλά σε ευχαριστώ γιά αυτά που έγραψες.
    Το ΜΠΡΑΒΟ ανοίκει στην ΠΑΤΟΥΛΙΔΟΥ και σε κανένα άλλο. Αυτή φορά παντελώνια και είναι πραγματική και όχι γιαλαντζή . Βρέθικε και στηρίζει έμπρακτα και οχι με λόγια τον εθελοντισμό στην Πολιτική Προστασία . Επί 13 χρόνια κάποια διευθίντρια Κα Κακ……. μας έλεγε ότι ισχύει ο 3013 χωρίς να λέει ότι το άρθρο γιά την ασφάλιση δεν ισχύει . ΝΤΡΟΠΗ . Έστελναν χιλιάδες εθελοντές ανασφάλιστους στη φωτιά , βάζαν σε κίνδυνο υπαλλήλους Δήμων, της Πολιτικής Προστασίας, αξιωματικούς του Π.Σ. και Πυροσβέστες όλους τους εθελοντές και βρέθικε μιά μόνο Η ΠΑΤΟΥΛΙΔΟΥ ΠΟΥ ΕΣΠΑΣΕ ΤΟ ΣΠΥΡΙ .
    Βούλα μας πέρνεις την ψυχή, κράτα γερά….

  4.  

    Μπράβο στην Κ. Πατουλίδου επιτέλους κάποιος που πήρε μια ξεκάθαρη θέση. Περιμένουμε να γίνει το κακό και για ακόμη μια φορά να καταριόμαστε την μοίρα μας την κακιά στιγμή και τον στρατηγό άνεμο για να ρίξουμε ευθύνες!

  5.  

    Πολλά μπράβο στον κύριο Σαχινιδη για την εμπεριστατομένη επιστολή του, που με τα καίρια ερωτήματά του αναδεικνύει το μείζων πρόβλημα της ασφάλισης των εθελοντών, δείχνοντας οτι εμπειρία του είναι πολύτιμη και η αγάπη του για τους εθελοντές πραγματική παρ’ολα τις πικρόχολα σχόλια που είχαν ακουστεί στο παρελθόν.
    Για την κυρία Πατουλίδου έχω να πω τα εξής μπράβο για την συνέπεια με την οποία πορέυεται τόσα χρόνια και την έντιμη και ξεκάθαρη θέση της ως προς την ασφάλιση των εθελοντών.

  6.  

    Ένα τεράστιο μπράβο και ένα μεγάλο ευχαριστώ στη κα Πατουλιδου διότι υπάρχουν πολιτικοί που θέλουν να ασχοληθουν και ασχολούνται με τα πραγματικά προβλήματα της κοινωνίας γενικότερα και του εθελοντισμού ειδικότερα.
    Δεν μπορώ να διανοηθω πως τόσα χρόνια μας κορόιδευαν και έπαιζαν με τη σωματική μας ακεραιότητα.
    ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ ΚΑΡΕΚΛΟΚΕΝΤΑΥΡΟΙ……..

  7.  

    Συγχαρητήρια στην κυρία Πατουλιδου και τους συνεργάτες της που άμεσα ,μετά το ΣΟΠΠ όπου τέθηκε ξανά το ερώτημα από τον κ.Σαχινίδη,προέβησαν στις σωστές ενέργειες.Μπράβο για την ορθή και ξεκάθαρη τοποθέτηση που δείχνει ότι εισακούστηκαν τα ερωτήματα των εθελοντών.

  8.  

    Είναι ευτύχημα που κάποιος με αξίωμα στηρίζει τους εθελοντές και ενισχύει την φωνή τους μεθοδικά και όχι ευκαιριακά ή συμφεροντολογικά..

    Είναι επίσης ευτύχημα που οι ανησυχίες κάποιων εξ’ημών, οι οποίοι χαρακτηρίστηκαν από αιθεροβάμωνες ως και απατεώνες, φαίνεται να λαμβάνονται σοβαρά..

    Ωστόσο, και η Κα Πατουλίδου και ο Κος Σαχινίδης δεν είναι καινούργιες μορφές στο χώρο του εθελοντισμού. Είναι “key-players” εδώ και πολλά χρόνια και ξέρουν τις συνθήκες που επικρατούν και διαχρονικά και παροδικά. Και δεν είναι η πρώτη φορά που, παρά την καχυποψία των “νοσηρών”, προσπαθούν να κάνουν τεχνητή αναπνοή στο εθελοντικό κίνημα..

    Αυτοί που κάθε περίοδο είναι “ψάρια”, είναι οι τοποθετημένοι σε καίριες κυβερνητικές θέσεις. Ανάλογα με το χώρο από τον οποίο προέρχονται, όταν αναλαμβάνουν, καλούνται να λάβουν υπόψη τους πολλές “αλήθειες” και να δράσουν κάτω από το βάρος πολλών “πιέσεων”.

    Ελπίζω αυτή τη φορά να επικρατήσει η πίεση του “εθελοντισμού”..

    Νικημένος πλέον από προηγούμενες εμπειρίες, πιστεύω ότι πάλι τίποτα δε θα γίνει…Πάλι φωτιές θα έχουμε, πάλι εθελοντές στα βουνά “στα όρια της παρανομίας” θα έχουμε, πάλι προ εορτής ευχολόγια και κατόπιν εορτής μουδιασμένες ευχαριστίες θα έχουμε, πάλι λήθη από Σεπτέμβριο – Οκτώβριο θα έχουμε..Λένε ότι αυτή η χώρα λειτουργεί με το φιλότιμο των μερικών – αυτοί που το λένε χαρακτηρίζονται ποικιλοτρόπως από τους “νοσηρούς”!

    Ευτυχώς που υπάρχουν και κάποιοι ρομαντικοί που εξακολουθούν να αγωνίζονται και να πιστεύουν σε ιδέες που πολλούς από εμάς μας έχουν πικράνει…

  9.  

    Καιρος ηταν να μπουνε τα πραγματα στη πραγματικη τους διασταση. Οι πραγματικοι εθελοντες σπαταλουν και χρονο και χρημα και υπερβαλλουν τους εαυτους τους στην προσπαθεια να μπορεσουν να βοηθησουν οταν ο τοπος, η κοινωνια και οι κρατικες υπηρεσίες τους χρειαζονται.
    Καθε κρατος εχει την υποχρεωση να στηριζει αυτες τις προσπαθειες πραγματικα, οχι να προσπαθει να τις ελεξει αλλα να τις βοηθησει να αναπτυχθουν. Οι εθελοντες εχουν περιφανεια και ζητουν σεβασμο, οχι σχεσεις υποτακτικων σε πρακτικες των “καρεκλοκενταυρων” και των αυλικων.
    ΜΠΡΑΒΟ στην Κα Πατουλιδου για την τολμη της να ειναι ειλικρινης με τους εθελοντες.
    Με την σειρα τους οι εθελοντες θα πρεπει να τολμησουν τωρα για αναβαθμηση του ρολου τους.
    Ελπιζω η προσπαθεια της Κας Πατουλιδου να εχει συνεχεια και αποτελεσμα.
    Ανδρεας Ανδρεου-Εθελοντης Δασοπυροσβεστης, ΚΥΠΡΟΣ

  10.  

    Έγραψα ένα ποιηματάκι γιά να ευχαρηστήσω την Κα Πατουλίδου, σας παρακαλώ να το δημοσιεύσετε.
    Είμαι σχετικά πολύ νέος εθελοντής στην ομάδα μου στην Πολιτική Προστασία αλλά κατάλαβα πολλά .

    Ποίημα στη Βούλα Πατουλίδου.

    Γιά τη Βούλα ρε γαμώτο
    στην ΠΙ Πι θε να τα χώσω,
    τώρα έμαθα γι΄αυτά
    θα περάσουμε καλά.

    Ο χάρος βγίκε παγανιά
    και βούτιξε το νόμο,
    στα πράσα τη μαγκιά,
    χάρη στην ΠΑΤΟΥΛΙΔΙΑ.

    Η Βούλα με τη Βούλα
    ξεσκίζει την ψευτιά
    μιλάει ανοιχτά
    στηρίζει τα παιδιά.

    Ποντιάρα καθαρή
    τη βρομιά δεν τη μπορεί
    τη μπουγάδα αρχισε
    στο κίνημα π΄αγάπησε.

    Βάζει μπρός τις μηχανές
    στους εθελοντές φραπές
    και στους Γάμμα Γάμμα μάγκες
    ανάβει τις φωτιές.

    Γιά σου Βούλα τρομερή
    και την άλλη στη ΒΟΥΛΗ
    να τους σκίσεις και εκεί
    μαζί με τον εθελοντή.

    Ευχαριστώ απ΄την καρδιά
    γιά τη μεγάλη σου μαγκιά,
    να στιμώξης την ΚΑΚΑ
    γιά να σώσης τα παιδιά.

    Μπράβω στο περιοδικό… μας ξεστράβωσε. Μπράβο στη Βούλα .

  11.  

    Θα ήθελα να ζητήσω συγνώμη πρώτα πρώτα από τουσ γονείς μου που τους είπα,οτι είμαι ασφαλισμένος απο το κράτος όταν ειμαι Εθελοντής στην Πολιτική Προστασία.
    Έτσι μας έλεγαν οι μεγάλοι.
    Είμαι 19 ετών.Θέλω να βοηθήσω και να στηρίξω τους συγχωριανούς μου,μαζι με την
    εθελοντική ,ας ομάδα που είναι στην Πολιτική Προστασία.
    ΑΛΛΑ :
    Τι θα πώ στηνν οικογένεια μου,που τα βγάζει τσίμα τσίμα οικονομικά,με πολύ δουλειά,
    αν πάθω καποιο ατυχημα? Πληρώστε εσεις γιατι βοήθησα το κρατος? Ξέρετε αν ειναι καλη
    η δημόσια περίθαλψη και δεν θα χρειαστεί τιποτα άλλο?Που θα τα βρούν?
    Πως θα βρω την υγεία μου?
    Αν μείμω ανάπηρος και ανήμπορος τι θα γίνει?Θα με ταϊζουν και θα με φροντίζουν οι
    γονεις μου μια ζωή?Με τι δυνατοτητες?Και μετα τί θα γίνει?
    Στα κοινωνικά σκουπίδια θα με πετάξουν με κανένα επίδομα τον 150 ευρώ?
    Ευχαριστώ για την ειλικρίνεια και το ενδιαφέρον της Κας Πατουλίδου για τους εθελοντές.
    Ας μας πει τι θα καταφέρει,εγώ είμαι εδώ για να προσφέρω όταν η Κα Πατουλίδου μου
    δώσει το πράσινο φώς,γιατί εγω μόνο αυτήν εμπιστεύομαι πλεον.
    Θέλω επίσης να ευχαριστησω και να συγχαρώ,το Ηλεκτρονικό σας Περιοδικό και αν είναι
    σωστό το όνομα,τον Κο Ρέτζιο για αυτή την ανάρτηση.
    Μπράβο Κες και Κοι του περιοδικού.

  12.  

    Ένα μεγάλο μπράβο σε όλους-ες που σκέφτονται τους πραγματικούς ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ και όχι τους εφετζήδες και τις σφραγίδες και πρέπει η πολιτεία να τους κοιτάξει λίγο και όχι μόνο <> αφού πραγματικά προσφέρουν…

  13.  

    Τώρα τι να πω: Ελλάς το μεγαλείο σου? Είμαι εθελοντής Πυροσβέστης στη Γερμανία από το 1992. Προσφέρουμε εθελοντισμό 24 ώρες το 24ωρο. Από την στιγμή που θα χτυπήσει το pieper και κουνήσω το πόδι μου μέχρι που θα ξαναγυρίσω στο σπίτι μου είμαι ασφαλισμένος. Έτσι προστατεύουν τους εθελοντές οι αρχές. Και όταν λέω αρχές δεν εννοώ το κεντρικό κράτος. Τη δουλειά αυτή την αναλαμβάνει ο Δήμος στον οποίο ενεργούμε. Και δεν μας έχει ασφαλισμένους στο αντίστοιχο ΙΚΑ της Γερμανίας, αλλά έχει κάνει μία ομαδική ασφάλεια για την όλη την πυροσβεστική. Εάν κάποιος πάθει κάποιο ατύχημα άμεσα ενεργοποιούν την ασφάλεια και ο Εθελοντής Πυροσβέστης δεν έχει έγνοιες πως θα πληρωθούν τα έξοδα νοσηλείας. Οι Δήμοι στην Ελλάδα ξοδεύουν τόσα και τόσα. Ας κάνουν κάτι τέτοιο που θα πιάσει Τόπο. Επειδή είμαι και Δημ. Σύμβουλος και είμαι στο Συντονιστικό Προεδρείο του Δικτύου Αιρετών Ευρώπης Τοπικής Αυτοδιοίκησης θα κάνω το εξής : Στις 11 και 12 Ιουνίου έχουμε Συνάντηση και με εκπροσώπους της ΚΕΔΕ. Θα παρουσιάσω το θέμα και θα προτείνω λύσεις και ψήφισμα. Θα το φθάσω όσο πιο ψηλά γίνεται. Για το τι μέλλει γενέσθαι θα το γράψω στο προφίλ μου στο Facebook.

    Με εκτίμηση

    Νικόλαος Μίχος
    Εθ. Πυροσβέστης

  14.  

    Επιτέλους να μπουν τα πράγματα κάποια στιγμή σε “σειρά” Τόσα χρόνια όχι απλά είμαστε ανασφάλιστοι, αλλά τα “ακούμε” κι από πάνω…. Μπράβο στην κα Πατουλίδου και χίλια μπράβο στον κο Νίκο Σαχινίδη για την πρωτοβουλία του. Είναι γνώστης και γι’ αυτό ανησυχεί!!!!!

  15.  

    Καλά που το είπε ξςκάθαρα ο Δ/τής Π.Π. Κος Μπαρμαρούσης στο ΣΟΠ . Δεν είμαστε ασφαλισμένοι . Τα έλεγε χρόνια ο Σαχινίδης αλλά να τον κινηγάνε με ψέματα μόνο ξέρουν.
    Πράβω στην Πατουλίδου . Άκουσε τις φωνές .

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*


Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.