Bosch: Εκπαιδεύει τους πυροσβέστες στον απεγκλωβισμό επιβατών τροχαίων

 

10/11/2015

Η Bosch, αντιλαμβανόμενη τις ιδιαιτερότητες που παρουσιάζουν οι νέες τεχνολογίες οχημάτων, οργάνωσε για 2η συνεχόμενη χρονιά σε συνεργασία με την Πυροσβεστική Υπηρεσία Κρωπίας εκπαιδευτικά σεμινάρια στη λειτουργία των συστημάτων και εξαρτημάτων ρεύματος των ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων.
Σε περίπτωση εμπλοκής ενός υβριδικού οχήματος σε ατύχημα, οι κατασκευαστές έχουν προβλέψει τη χρήση ειδικών συστημάτων προκειμένου το όχημα να αποσυνδεθεί αυτόματα από τον συσσωρευτή ρεύματος. Ωστόσο διατηρείται υψηλή τάση στο όχημα για διάστημα που μπορεί να φτάσει ακόμη και τα δέκα λεπτά. Τα συστήματα αυτά αποσύνδεσης είναι μηχανικά και κανείς δεν μπορεί να προβλέψει μια πιθανή δυσλειτουργία τους. Μια ενδεχόμενη δυσλειτουργία τους μπορεί να αποβεί μοιραία για ένα πυροσβέστη που θα προσπαθήσει να απεγκλωβίσει έναν τραυματία από το όχημα.

Στα σεμινάρια που πραγματοποιήθηκαν στις εγκαταστάσεις της Bosch το τριήμερο 2-4 Νοεμβρίου, οι πυροσβέστες είχαν την δυνατότητα να δουν από κοντά το πώς λειτουργεί ένα υβριδικό όχημα, τα πιθανά σημεία από όπου μπορεί να διέρχεται ρεύμα υψηλής τάσης καθώς και τα σημεία στα οποία οι κατασκευαστές έχουν τοποθετήσει τα χειροκίνητα συστήματα αποσύνδεσης από το συσσωρευτή. Επίσης εκπαιδεύτηκαν σε οχήματα, τα οποία χρησιμοποιούν στα συστήματα κλιματισμού τους το HFO1234yf (τετραφθοροπένιο).

Το HFO-1234yf είναι το νέο ψυκτικό μέσο που κυκλοφορεί στα νέα παραγωγής οχήματα βάσει υποχρεωτικής οδηγίας από την Ε.Ε. Με την καύση του, το HFO-1234yf μετατρέπεται σε υδροφθόριο, το οποίο θεωρείται κατά τους διεθνείς οργανισμούς ένα ύπουλο δηλητήριο, το οποίο εάν έρθει σε επαφή με τα μάτια ή το δέρμα επιφέρει ανεπανόρθωτες βλάβες.

Είναι γεγονός ότι οι Έλληνες πυροσβέστες μπορεί μεν να είναι εκπαιδευμένοι στο να αντιμετωπίζουν στο αυτοκίνητο όλους του κινδύνους που ελλοχεύουν από την ευφλεκτότητα ή την χημική αντιδραστικότητα της βενζίνης, των υγρών φρένων ή του οξύ μπαταρίας, ωστόσο δεν αποτελούν γνώστες των ιδιαιτεροτήτων της νέας τεχνολογίας που αφορά τα υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα. Γι’ αυτό, στόχος της εταιρείας Bosch είναι να παρέχει την συγκεκριμένη εκπαίδευση δωρεάν σε όλο το πυροσβεστικό σώμα, εφόσον υπάρχει η επιθυμία. Η Bosch αναμένεται να προγραμματίσει σύντομα και ένα νέο σεμινάριο με θέμα : «Μέτρα ασφάλειας σε οχήματα με αέρια καύσιμα».

Πηγή : www.emea.gr

2 Comments

  1.  

    Καλησπέρα σας.
    Πάρα πολύ καλή και αυτή η πρωτοβουλία. Μακάρι να διασπαρεί πανελληνίως. Αυτό που θα ήθελα προσωπικά σαν Πυροσβέστης να δω κάποια στιγμή, είναι η καθιέρωση ευανάγνωστου σήματος στο πίσω μέρος όλων των αυτοκινήτων, τα οποία είτε εκ κατασκευής τους, είτε εκ μετατροπής τους, χρησιμοποιούν και αέριο καύσιμο για την προώθηση τους.
    Ευχαριστώ.
    Σωκράτης Παπαγεωργίου
    Πυραγός

  2.  

    Κε Διαχειριστά, δύο παρατηρήσεις:
    1) Κεφαλαιώδους σημασίας το σχόλιο του κ Παπαγεωργίου παραπάνω. Πρόσφατα ανατινάχθηκε, συνεπεία πυρκαγιάς, τζιπ υγραεριοκίνητο στο Ρέθυμνο (ευτυχώς χωρίς θύματα). Μήπως θα μπορούσατε να κάνετε κάτι προς αυτήν την κατεύθυνση κι εσείς?
    2) Απορώ, γιατί δεν προέβαλε σχετικά το συγκεκριμένο θέμα που προβάλετε εδώ η ΠΥ Κορωπίου. Ενδεχομένως και με περισσότερες λεπτομέρειες για όλους τους πυροσβέστες. Σωστές κινήσεις και πρωτοβουλίες που θεωρώ ότι είναι κρίμα να εμπεριέχουν εσωστρέφεια.
    Ευχαριστώ για την φιλοξενία.

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*


Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.