Δελτία Τύπου, πώς συντάσσονται

Προστέθηκε από F.R.N στις 21 Φεβρουαρίου 2014. · No Comments · Μοιραστείτε αυτό το άρθρο

Κατηγορία Ρέτσιος Ιωάννης, Συμβουλές για όλους

Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Share into that BigPicture-Share zone

 
Share Button

21/2/2014

Αγαπητοί φίλοι, αναγνώστες & αναγνώστριες, τις τελευταίες ημέρες λαμβάνω αρκετά ενημερωτικά email με δελτία τύπου από Ενώσεις, Σωματεία, Εθελοντές, με ανακοινώσεις για πολλά θέματα. Αυτό που παρατήρησα είναι ότι στην πλειονότητα αρκετοί αποστολείς δεν γνωρίζουν τον ορθό τρόπο σύνταξης ενός δελτίου τύπου. Παραθέτω λοιπόν αυτό το άρθρο με σκοπό να βοηθήσω όσους ντρέπονται να ρωτήσουν αλλά και για αυτούς που ενδιαφέρονται να αποστέλλουν σωστά Δελτία τύπου έτσι ώστε τα νέα σας, οι εκδηλώσεις σας και τα συμβάντα σας να αναρτώνται από όλα τα Μ.Μ.Ε. και όχι να πηγαίνουν χαμένα.

Θα πρέπει λοιπόν το δελτίο τύπου, να είναι όσο το δυνατόν πιο ουσιώδες, περιεκτικό και σαφές, ώστε να γίνεται άμεσα κατανοητό από τους αναγνώστες του. Ο τίτλος επίσης, θα πρέπει να είναι σύντομος και περιεκτικός και με δύο λόγια να περιγράφει όλα όσα περιέχονται στο δελτίο τύπου. Μην γράφετε μακροσκελείς τίτλους γιατί αφενός δεν θα χωρέσουν στο περιοδικό ή στην ιστοσελίδα & αφετέρου ο αρχισυντάκτης αντί να κόψει τον τίτλο μπορεί και να τον αλλάξει. ΠΡΟΣΟΧΗ μην γράφεται με κεφαλαία γράμματα το κείμενο του δελτίου! (κανένα ΜΜΕ δεν θα κάτσει να τα γράψει κανονικά ξανά).

Τι θα πρέπει να προσέχετε

Προσέξτε τα συντακτικά και ορθογραφικά λάθη.

Το Δελτίο Τύπου πρέπει να είναι γραμμένο άψογα χωρίς ορθογραφικά και συντακτικά λάθη. Τέτοιου είδους λάθη μπορεί να σας φέρουν σε δύσκολη θέση και θα μετρήσουν αρνητικά στην εικόνα της Ένωσης, Οργάνωσης, Ομοσπονδίας ή Ομάδας σας. Διαβάστε το πολλές φορές πριν το στείλετε και για να είστε σίγουροι ότι δεν σας έχει ξεφύγει κάτι ζητήστε από κάποιον άλλον να το διαβάσει.

Μην φλυαρείτε.

Ένα Δελτίο Τύπου πρέπει να είναι περιεκτικό. Για το λόγο αυτό, αποφύγετε τις ανούσιες μακροσκελείς προτάσεις. Στις πρώτες πέντε σειρές αναφέρατε την είδηση και κατόπιν όποιες λεπτομέρειες είναι απαραίτητες. Προσπαθήστε να μη ξεπερνά το κείμενο τη μία σελίδα.

Προσέξτε τις εκφράσεις που χρησιμοποιείτε.

Τεχνική και πολύ εξειδικευμένη ορολογία, στερεότυπες και εξεζητημένες εκφράσεις θα πρέπει να αποφεύγονται καθώς θα πρέπει να θυμάστε ότι πρόκειται για ενημερωτικό κείμενο και ότι απευθύνεται στο ευρύ κοινό. Έτσι θα πρέπει να είναι κατανοητό από όλους και να μην δημιουργεί σύγχυση.

Όχι πάνω από 1 Δελτίο Τύπου τις 15 ημέρες.

Όταν ο δημοσιογράφος «βομβαρδίζεται» συνεχώς με Δελτία Τύπου από εσάς, το πιο πιθανό είναι να μη τα δημοσιεύσει. 

Μην ξεχνάτε τη φωτογραφία.

Στην εποχή της εικόνας, είναι σημαντικό να αποστέλλετε μία σχετική φωτογραφία ή/και video μαζί με το Δελτίο Τύπου. Η εικόνα καλό θα είναι να την στέλνετε σε μορφή JPG διαστάσεων 1024 Χ 768 pixels και με βάρος όχι πάνω από 1mb.

Μορφή αρχείου Δελτίου Τύπου

Συνιστώ ανεπιφύλακτα να γράφετε τα δελτία σας σε μορφή Word (97-2003) και όχι στο σώμα του email ή σε μορφή PDF καθώς κάνετε τα πράγματα πιο δύσκολα και χρονοβόρα γα το ΜΜΕ με αποτέλεσμα να μην δημοσιεύει το Δ/Τ σας αν πιστεύει ότι θα καταναλώσει πολύ χρόνο για την επεξεργασία του. Εννοείται ότι Δ/Τ που αποστέλλονται σε μορφή φωτογραφίας (από σαρωτή) δεν τα δημοσιεύει κανένα σοβαρό M.M.E. εκτός και αν πρόκειται για αποδεικτικά έγγραφα.

Χρήσιμες Συμβουλές :

  • Καλύτερες ημέρες για αποστολή Δ/Τ είναι η Τρίτη , η Τετάρτη και η Πέμπτη . Όχι Δευτέρα και Παρασκευή , λόγω του ότι τη Δευτέρα υπάρχει βαριά ψυχολογία , ενώ αντίθετα την Παρασκευή η διάθεση είναι πολύ χαλαρή.
  • Κατάλληλες ώρες από 14.00 – 18.00 λόγω του ότι είναι οι κυρίως ώρες στις οποίες οι δημοσιογράφοι επιλέγουν θέματα και αρθρογραφούν.
  • Υπογραμμίζοντας την παράγραφο ή κάνοντας την παράγραφο έντονη (bold). Είναι μήνυμα προς τους δημοσιογράφους πως εάν επιλέξουν να δημοσιεύσουν το Δ/Τ μας πρέπει τα υπογραμμισμένα κομμάτια να τα βάλουν ως έχουν μη αλλάζοντας τα.

Σημειώστε ότι το κείμενό σας στο Δελτίο Τύπου θα πρέπει να αναφέρει τα εξής:

  1. Το είδος της εκδήλωσης, ή του συμβάντος, ή της ανακοίνωσης σας
  2. Ο χώρος που θα πραγματοποιηθεί η εκδήλωση, η διεύθυνση της, και η πόλη, ή χώρος που έλαβε χώρα το συμβάν.
  3. Η χρονική διάρκεια, και η ημερομηνία
  4. Ένα σύντομο, ουσιώδες και περιεκτικό κείμενο, που να περιγράφει το τι πρόκειται να δει κανείς στην εκδήλωση, ή τι καταγράφηκε στο συμβάν ή τι αφορά η ανακοίνωση.
  5. Τελευταίο και πιο σημαντικό, τα στοιχεία επικοινωνίας, όπως τηλέφωνο, e-mail, όνομα υπεύθυνου επικοινωνίας και σχετική σελίδα στο διαδίκτυο (εάν υπάρχει).

Όπως καταλαβαίνει λοιπόν κανείς, πολύ δύσκολα κάποιος συντάκτης – δημοσιογράφος θα μπει στην διαδικασία για αναζήτηση των παραπάνω πληροφοριών, εάν δεν περιέχονται αυτές στο δελτίο τύπου. Δεν χρειάζεται κάποιο ιδιαίτερο μυστικό για να γραφτεί ένα δελτίο τύπου. Αρκεί να είναι ουσιώδες και σαφές και να συνάδει στα όσα αναφέρονται παραπάνω.

Για το Fire.gr, Ιωάννης Ρέτσιος

Πηγές – Βιβλιογραφία :

 

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.