Αναπνευστικές Συσκευές Ανοιχτού Κυκλώματος

 

20/1/2009

Του Ιωάννη Γαϊτανίδη

ΕΙΔΙΚΟΣ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΚΥΚΛΩΜΑΤΟΣ (Α/Σ Α/Κ)
Τμήμα ειδικού Πυρ/κου Εξοπλισμού – Διεύθυνση Τεχνικών Εφαρμογών ΑΠΣ..

Τι είναι – Αρχές Λειτουργίας

Η αναπνευστική συσκευή ανοιχτού κυκλώματος αποτελεί ένα από τα σπουδαιότερα εργαλεία του πυροσβέστη-διασώστη, ο οποίος οφείλει να έχει μαζί της “σχέσεις” αμοιβαίας εμπιστοσύνης και απόλυτης γνώσης-εξοικείωσης. Αυτή τροφοδοτεί το χρήστη με καθαρό αναπνεύσιμο αέρα σε οποιοδήποτε βεβαρημένο από παντός είδους προϊόντα καύσης περιβάλλον.
Η αρχή λειτουργίας της είναι απλή και λίγο πολύ γνωστή. Ο ευρισκόμενος σε υψηλή πίεση (200 ή 300bar) αέρας της φιάλης διοχετεύεται αρχικά μέσω του μειωτήρα πίεσης στο κύκλωμα μέσης πίεσης (5-7bar) και στη συνέχεια μέσω του αεροπνεύμονα (όπου συντελείται το δεύτερο στάδιο μείωσης της πίεσης, περίπου 1-3mbar στατικής θετικής πίεσης) τροφοδοτείται ο χρήστης. Πλήρης ζυγίζει 15-16 κιλά.

Από τι αποτελείται Μια Α/Σ

Aποτελείται από: -Πλάτη και ιμάντες ανάρτησης -Φιάλη -Μειωτήρα πίεσης – Μανόμετρο – Αεροπνεύμονα – Προσωπίδα
1. Αεροπνεύμονας και σωλήνας μέσης πίεσης
2. Ιμάντες
3. Πλάτη μεταφοράς

4. Καρτελάκι με αριθμό πλάτης & σήμα CE
5. Μειωτήρας πίεσης με “σφυρίχτρα”
6. Φιάλη πεπιεσμένου αέρα
7. Σωλήνας μέσης πίεσης

8. Ταχυσύνδεσμος ασφαλείας
9. Σωλήνας υψηλής πίεσης
10. Μανόμετρο
11. Ηχητική προειδοποίηση.

Ας δούμε αναλυτικά και ένα-ένα τα μέρη μιας Α/Σ:

1) Πλάτη και ιμάντες ανάρτησης

Η πλάτη ανάρτησης επιτρέπει την άνετη μεταφορά της φιάλης και βεβαίως όλης της συσκευής από το χρήστη αυτής. Είναι κατασκευασμένη είτε από ανοξείδωτο μέταλλο, είτε από πλαστικό ενισχυμένο με ίνες γυαλιού ή από άφλεκτες συνθετικές ρητίνες ή από οποιοδήποτε άλλο υλικό κριθεί κατάλληλο από την κατασκευάστρια εταιρεία. Συνήθως της δίνεται ανατομικό σχήμα και δέχεται όλους τους τύπους των φιαλών πεπιεσμένου αέρα (ενδεχομένως και με την προσθήκη ειδικών διατάξεων). Φέρει ειδικό καρτελάκι με στοιχεία “ταυτότητας” της συγκεκριμένης αναπνευστικής συσκευής. Οι ιμάντες στηρίζουν τη συσκευή στους ώμους και τη μέση του χρήστη. Συγκρατούν επίσης σε ειδική θήκη το μανόμετρο και επιδέχονται τοποθέτηση ειδικών ενισχύσεων (μαξιλαράκια) για την ανετότερη μεταφορά της συσκευής. (Βλέπε εικ. 3 και 4)

2) Φιάλη

Το υλικό κατασκευής της φιάλης πεπιεσμένου αέρα είναι ειδικό κράμα χάλυβα. Η πίεση λειτουργίας είναι 300bar (το συνηθέστερο) ή 200bar.
Επάνω σε κάθε φιάλη – πεπιεσμένου αερίου γενικότερα πρέπει να υπάρχουν χαραγμένα ορισμένα στοιχεία. Στις φιάλες των αναπνευστικών συσκευών π.χ. βλέπει κανείς συνήθως έναν από τους παρακάτω δύο τύπους “εγγραφών”:

α)DRUCKLUFT-AG 300 05-93 (TU) 99 882-V-450-8.2 02/91FABER 93/2148/080 ή
β)DRUCKLUFT-AG FULL 300BAR 5953387 2.79 (TU) 85 960-V-6-450-8.4 01068 70 IWKA 2-574F28222

Αυτά σημαίνουν (σε παράλληλη αντιστοίχηση):

  • DRUCKLUFT-AG = πεπιεσμένος ατμοσφαιρικός αέρας.
  • 300 ή 300BAR = μέγιστη πίεση λειτουργίας.
  • 05.93 ή 2.79 = μήνας και έτος κατασκευής.
  • (TU) = σφραγίδα συγκεκριμένου κέντρου ελέγχου.
  • 99 ή 85 = έτος πρώτου επανελέγχου φιάλης. Όλες οι συγκεκριμένες φιάλες υπόκεινται σε περιοδικό έλεγχο ανά εξαετία, εκτός εάν για λόγους θερμικής ή μηχανικής καταπόνησης της φιάλης κριθεί ότι αυτό πρέπει να γίνει νωρίτερα της εξαετίας. Σημειωτέον ότι σε κάθε μελλοντικό επανέλεγχο χαράσσεται το σήμα του κέντρου ελέγχου και η ημερομηνία διεξαγωγής αυτού του ελέγχου.
  • 882 ή 960 = χαρακτηριστική τιμή αντοχής της φιάλης (σε bar) κατά την υδραυλική δοκιμή.
  • V = υποδηλώνει ότι έχει υποστεί θερμική επεξεργασία.
  • 6 = χωρητικότητα φιάλης (σε λίτρα ύδατος).
  • 450 = πίεση υδραυλικής δοκιμής(σε bar).
  • 8.2 ή 8.4 = βάρος κενής φιάλης (σε kgr)
  • Τα υπόλοιπα στοιχεία αφορούν την κατασκευάστρια
    εταιρεία με σημαντικότερα τα: FABER ή IWKA = επωνυμία κατασκευαστών. -93/2148/080 = αριθμός φιάλης (η ταυτότητά
    της: έτος/παρτίδα/αριθμός φιάλης συγκεκριμένης παρτίδας)
    ή 5953387 = αριθμός φιάλης (η ταυτότητά της)

    Η θεωρητική ποσότητα του περιεχομένου στην 6λιτρη φιάλη ατμοσφαιρικού αέρα, όταν αυτή είναι πλήρης (300bar), είναι: 6×300=1800 λίτρα αέρα. Η πραγματική είναι η θεωρητική, μειωμένη κατά το συντελεστή συμπιεστότητας (περίπου 8%), δηλαδή περίπου 1670 λίτρα.
    Η κατανάλωση αέρα εξαρτάται κατά πολύ από το χρήστη. Ο μέσος όρος είναι περίπου 40 λίτρα/λεπτό. Συνεπώς η διάρκεια χρήσης μιας Α/Σ Α/Κ σε αυτή την περίπτωση είναι 42 λεπτά.
    Θα πρέπει εδώ να καταγραφεί η ποικιλία των προσφερομένων στο εμπόριο φιαλών, με εναλλαγές στη χωρητικότητα (4,6,7 lt), στην πίεση λειτουργίας (200 ή 300 bar), καθώς και στο υλικό κατασκευής (χάλυβας ή αλουμίνιο με ανθρακονήματα που ζυγίζει σχεδόν το μισό

    Φιάλες από ανθρακονήματα. Φιάλη 6L -300 Bar ζυγίζει 3,5 κιλά, έναντι 8,5 της χαλύβδινης φιάλης και κοστίζει το διπλάσιο). Η φιάλη συνοδεύεται από το κλείστρο και οι κανόνες καλής συμπεριφοράς από τους χρήστες, απαιτούν τα κάτωθι:

  • Προσοχή κατά τη μεταφορά των φιαλών. Να αποφεύγονται τα χτυπήματα και οτιδήποτε “αδυνατίζει” την αντοχή της φιάλης.
  • Καμία επέμβαση στο κλείστρο.
  • Όταν διακόπτουμε την παροχή της φιάλης να μη σφίγγουμε υπερβολικά το κλείστρο.
  • Η ύπαρξη εσωτερικής υγρασίας οξειδώνει εσωτερικά τη φιάλη με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Για να αποφευχθεί η εσωτερική οξείδωση θα πρέπει να αλλάζεται στα προβλεπόμενα χρονικά διαστήματα το φίλτρο ξήρανσης του αεροσυμπιεστή πλήρωσης φιαλών. Θα πρέπει επίσης να μην αδειάζεται γρήγορα μια φιάλη, καθόσον και σε αυτή την περίπτωση δημιουργούνται υδρατμοί στο εσωτερικό της. Ο καλύτερος τρόπος, για να αδειάσει μια φιάλη είναι με τη χρήση του αεροπνεύμονα (ή της προσωπίδας) της συσκευής ή να αφεθεί να χάνει τον αέρα της πολύ σιγά.
  • Ποτέ δεν αδειάζουμε τελείως μια φιάλη (διότι έτσι κατά την εξισορρόπηση εσωτερικής-εξωτερικής πίεσης, θα εισέλθει υγρασία του ατμοσφαιρικού αέρα εντός αυτής). Πάντα να έχει πίεση 10 bar εντός της.

    Σημείωση: Όλες οι φιάλες πεπιεσμένου ατμοσφαιρικού αέρα 6 λίτρων και 300 bar είναι ίδιες και προσαρμόζονται σε όλες τις αναπνευστικές συσκευές ανοιχτού κυκλώματος.
    Εξαιρούνται αυτές των καταδύσεων, οι οποίες είναι ειδικής κατασκευής.

    3) Μειωτήρας (Υψηλής) Πίεσης

    Είναι κατασκευασμένος από υψηλής αντοχής μέταλλο που έχει υποστεί ειδική επεξεργασία. Σκοπός του να παρέχει σταθερή μέση πίεση 5-7bar (το πόσο ακριβώς είναι θέμα κατασκευάστριας εταιρείας) ανεξάρτητα υπολειπόμενης πίεσης εντός της φιάλης ή ρυθμού αναπνοής του χρήστη.
    Επί του μειωτήρα βιδώνει η φιάλη.
    Στο μειωτήρα συνδέονται δύο σωλήνες, ένας υψηλής πίεσης που οδηγεί στο μανόμετρο και ένας μέσης πίεσης που οδηγεί στον αεροπνεύμονα. Πιθανόν να υπάρχει και δεύτερη έξοδος για σωλήνα μέσης πίεσης, για δεύτερη παροχή.

    4) Μανόμετρο με σωλήνα υψηλής πίεσης

    Το μανόμετρο (με κλίμακα 0-350bar) δείχνει την πίεση του εσωτερικού της φιάλης και βέβαια την ποσότητα του περιεχομένου αέρα. Τοποθετείται σε ειδική θήκη επί των ιμάντων της αναπνευστικής συσκευής.

    5) Ηχητική προειδοποίηση (σφυρίχτρα)

    Πρόκειται για ειδική διάταξη ηχητικής προειδοποίησης για το επερχόμενο τέλος του περιεχομένου στη φιάλη αέρα. Ενεργοποιείται αυτόματα, όταν η πίεση εντός της φιάλης φθάσει στα 50-60 bar, ειδοποιώντας έτσι το χρήστη να αρχίσει τη διαδικασία αποχώρησης ή αλλαγής φιάλης, παρέχοντάς του βεβαίως κάποιο χρόνο. Ο χρόνος αυτός, με ένα μέσο ρυθμό αναπνοής (40lt/min), είναι: 50×6=300 λίτρα αέρα, 300:40=7,5 λεπτά υπολειπόμενος χρόνος.

    Η διάταξη αυτή φέρεται είτε επί του μειωτήρα πίεσης (παλαιές DRAGER) είτε πλησίον του μανομέτρου (νέες DRAGER, FENZY) ή εντός του αεροπνεύμονα (SPACIANNI).
    Η ηχητική αυτή προειδοποίηση (που παράγει ήχο έντασης 90db στο 1 μέτρο) σταματά μόνο, όταν αδειάσει η φιάλη ή κλείσει ο χρήστης το κλείστρο.

    6) Αεροπνεύμονας (Lung Demand Valve)
    Ο αεροπνεύμονας, συνοδευόμενος από το σωλήνα μέσης πίεσης, είναι μια διάταξη που παρέχει τον απαιτούμενο αέρα στην προσωπίδα του χρήστη. ”Απαιτούμενο” εννοείται για την αναπνοή του χρήστη και για τη δημιουργία θετικής πίεσης εντός της προσωπίδας όπου αυτό προβλέπεται. Στον αεροπνεύμονα συντελείται μια δεύτερη μείωση πίεσης από 5-7 bar μέσης πίεσης σε 1-3 mbar στατικής θετικής πίεσης.
    Ο αεροπνεύμονας τοποθετείται στην ήδη προσαρμοσμένη στο πρόσωπο – προσωπίδα την τελευταία στιγμή πριν από την είσοδο του χρήστη στον επικίνδυνο χώρο. Φέρει επίσης και ειδική διάταξη ”by pass” (συνήθως είναι ένα ιδιαίτερο κουμπί) για πρόσθετη παροχή ποσότητας αέρα σε περίπτωση αυξημένης ζήτησης.
    Ο αεροπνεύμονας συνδέεται με την προσωπίδα είτε βιδωτά είτε κουμπωτά. Προσοχή! Όλοι οι βιδωτοί αεροπνεύμονες δεν έχουν το ίδιο σπείρωμα (ούτε οι κουμπωτοί το ίδιο κούμπωμα), ακόμα και σε αναπνευστικές συσκευές διαφορετικού τύπου της ίδιας κατασκευάστριας εταιρείας. Ο λόγος αναλύεται ευθύς αμέσως.

    Παλαιότερα υπήρχαν οι Α/Σ Α/Κ με αρνητική πίεση. Δηλαδή εντός της προσωπίδας υπήρχε τόσος αέρας όσο ζητούσε ο χρήστης, μέσω της αναπνοής του. Υπήρχε έτσι ο κίνδυνος εισόδου και ανεπιθύμητων αερίων εντός της προσωπίδας, σε περίπτωση που αυτή δεν είχε εφαρμοστεί σωστά επάνω στο πρόσωπο. Το σπείρωμα σε αυτούς τους αεροπνεύμονες (και βέβαια στις αντίστοιχες προσωπίδες) είναι συγκεκριμένο και είναι το ίδιο με τις προσωπίδες που επιδέχονται ατομικό φίλτρο.
    Στη συνέχεια κατασκευάστηκαν Α/Σ Α/Κ με την ύπαρξη επιλογέα θετικής ή αρνητικής πίεσης (+/-) επί του αεροπνεύμονα. Σε αυτές το σπείρωμα διαφέρει από τις προηγούμενες.
    Σήμερα, οι κανόνες ασφαλείας απαιτούν την ύπαρξη μόνο Α/Σ Α/Κ με θετική πίεση εντός της προσωπίδας, για την αποφυγή εισόδου ανεπιθύμητων αερίων εντός αυτής. Αυτού του είδους οι αεροπνεύμονες είναι κατά κανόνα όλοι οι κουμπωτοί και ορισμένοι βιδωτοί.

    Σημαντικό: Ύστερα από όσα αναφέραμε, γίνεται εύκολα κατανοητό ότι, εάν ο αεροπνεύμονας και η προσωπίδα είναι συνεχώς συνδεδεμένοι, αλλά αν δεν έχουν προσαρμοστεί σωστά επάνω στο πρόσωπο του χρήστη, όταν ανοιχτεί η φιάλη, θα εξέρχεται συνεχώς αέρας στο περιβάλλον. Για να διακοπεί αυτή η ανεξέλεγκτη εκροή αέρα, θα πρέπει είτε να πιεστεί κάποιο κουμπί επί του αεροπνεύμονα (το οποίο αυτόματα απασφαλίζει μόλις ο χρήστης ”ρουφήξει” αέρα) είτε να τοποθετηθεί ο αεροπνεύμονας στην ειδική του υποδοχή, φερόμενη επί των ιμάντων ανάρτησης.

    Τέλος, ένας άλλος πρακτικός τρόπος αντίληψης της ύπαρξης θετικής ή αρνητικής πίεσης, είναι το ”τεστ του δακτύλου”. Με σωστά προσαρμοσμένη (στεγανά) την προσωπίδα επί του προσώπου, τοποθετούμε ένα δάκτυλο σε κάποιο σημείο επαφής της με το δέρμα. Εάν είναι θετικής πίεσης, θα ακούσουμε και θα αισθανθούμε τη συνεχή παροχή αέρα, ανεξάρτητα της αναπνοής μας, η οποία θα διακοπεί μόλις επαναστεγανοποιηθεί ο προφυλασσόμενος του προσώπου χώρος.

    7) Προσωπίδα (Ολοκλήρου Προσώπου)

    Η προσωπίδα ολόκληρου του προσώπου απομονώνει εντελώς το αναπνευστικό σύστημα του χρήστη από τον αέρα που τον περιβάλλει. Είναι κατασκευασμένη είτε από Νεοπρένιο (οι μαύρες προσωπίδες-η πλειονότητα) είτε από Σιλικόνη (σε διάφορα χρώματα: μπλε, κίτρινο κ.α.).Οι προσωπίδες σιλικόνης έχουν αρκετά πλεονεκτήματα σε σύγκριση με τις προσωπίδες από Νεοπρένιο, τα οποία άπτονται της υψηλότερης ανθεκτικότητάς τους σε θερμότητα, γήρανση και χημικούς παράγοντες.

    Εσωτερικά της προσωπίδας υπάρχει και δεύτερη προσωπίδα μισού προσώπου που εμποδίζει την επαναεισπνοή διοξειδίου του άνθρακα της εκπνοής, καθώς και το θόλωμα της ομματοθυρίδας.
    Στο κάτω μέρος της προσωπίδας υπάρχει η βαλβίδα εκπνοής. Στις Α/Σ Α/Κ με θετική πίεση, η βαλβίδα αυτή έχει κάποια ελατήρια που είναι ρυθμισμένα να υποχωρούν σε πίεση περίπου 3 mbar, διατηρώντας έτσι συνεχώς τη θετική πίεση εντός της προσωπίδας. Αντίθετα, στις προσωπίδες αρνητικής πίεσης δεν υπάρχουν αυτά τα ελατήρια.

    Στην προσωπίδα υπάρχουν επίσης η πανοραμική ομματοθυρίδα, η φωνητική μεμβράνη (κάτι σαν ενισχυτής ήχου) και τα κεφαλοδέματα.
    Στις παρακάτω εικόνες φαίνεται ο σωστός τρόπος εφαρμογής της προσωπίδας.
    Μέριμνα κάθε σωστού επαγγελματία χρήστη Α/Σ είναι η σωστή συντήρηση και καθαριότητα όλης της συσκευής, αλλά κυρίως της προσωπίδας.

    Ανοίγουμε τελείως τα κεφαλοδέματα και τοποθετούμε πρώτα το σαγόνι

    Σφίγγουμε πρώτα τους ιμάντες του λαιμού, τραβώντας τους καταρχήν πλάγια και μετά προς τα πίσω.
    Στη συνέχεια σφίγγουμε τους ιμάντες των κροτάφων με τον ίδιο τρόπο.

    Τέλος σφίγγουμε τον μπροστινό ιμάντα.

    Τρόπος ελέγχου διαρροών της έτοιμης προς χρήση προσωπίδας. Πριν την είσοδο στον επικίνδυνο χώρο τοποθετούμε τον αεροπνεύμονα.
    Αφαιρούμε τη μάσκα πιέζοντας τις δύο αγκράφες του ιμάντα του λαιμού ταυτόχρονα προς τα μπροστα, χρησιμοποιώντας τον αντίχειρα.Το ίδιο γίνεται και στους ιμάντες των κροτάφων. Η μάσκα αφαιρείται προς τα επάνω.

    Αυτή πλένεται με σαπούνι και νερό, ενώ πρέπει να στεγνώνει πλήρως. Επίσης βοηθά πολύ η τοποθέτησή της εντός προστατευτικού καλύμματος (π.χ. σακούλα).

    Στη Γερμανία κάθε πυροσβέστης έχει την ατομική του προσωπίδα. Εκεί όμως έχει θεσπιστεί νομοθετικά ότι οποιαδήποτε Α/Σ Α/Κ προμηθευτεί κάποια γερμανική Π.Υ., το σπείρωμα προσαρμογής αεροπνεύμονα και προσωπίδας πρέπει να τηρεί συγκεκριμένες προδιαγραφές -βιδωτό θετικής πίεσης- για όλη τη Γερμανία.

    Στην Ελλάδα, για τεχνικούς λόγους που αναλύθηκαν διεξοδικά παραπάνω, δεν υπάρχει μέχρι σήμερα αυτή η δυνατότητα.

    Α/Σ Α/Κ στο Πυροσβεστικό Σώμα σήμερα Σήμερα υπάρχουν περί τις 1500 πλήρεις Α/Σ Α/Κ σε Πυροσβεστικούς Σταθμούς της χώρας μας. Συγκεκριμένα υπάρχουν, σε γενικές γραμμές οι πιο κάτω τύποι:

    1. Γερμανική AUER BD 73, με αρνητικής πίεσης βιδωτό αεροπνεύνονα.
    2. Γερμανική DRAGER:
      1. PA 54, με αρνητικής πίεσης βιδωτό αεροπνεύμονα.
      2. PA 80 P, με επιλογέα θετικής/αρνητικής πίεσης, κουμπωτό αεροπνεύμονα
      3. PA 80 ΑΕ, με θετικής πίεσης βιδωτό αεροπνεύμονα με γερμανικές προδιαγραφές (υπάρχει σε αρκετά από τα καινούργια π/ο 2.500 lt IVECO MAGIRUS).
      4. PA 90-94, με θετικής πίεσης κουμπωτό αεροπνεύμονα (υπάρχει στα ερπυστριοφόρα οχήματα).
    3. Γαλλική FENZY:
      1. AIR 3.000, με αρνητικής πίεσης βιδωτό μεταλλικό αεροπνεύμονα
      2. AIR 5.000, με θετικής πίεσης κουμπωτό αεροπνεύμονα.
    4. Ιταλική SPACIANNI:
      1. RNMK2 με επιλογέα θετικής/αρνητικής πίεσης, βιδωτό αεροπνεύμονα
      2. RNMK2 με θετικής πίεσης, βιδωτό αεροπνεύμονα
      3. RNMK2 με θετικής πίεσης, βιδωτό αεροπνεύμονα, διαφορετικό του προηγούμενου.



    Υπάρχουν επίσης και Α/Σ Α/Κ αποκαλούμενες “πηγαδιών”, οι οποίες δεν έχουν πλάτη μεταφοράς, παρά μόνον ιμάντες ανάρτησης και φιάλη 4 λίτρων και 200 bar. Χρησιμεύουν για επεμβάσεις σε στενούς χώρους με περιορισμένη δυνατότητα κινήσεων.

    Όλες οι προαναφερθείσες Α/Σ Α/Κ έχουν κοινή αρχή λειτουργίας. Διαφέρουν όμως στα υλικά κατασκευής της πλάτης, στο σχεδιασμό των οργάνων και των μερών της συσκευής, στον τρόπο σύνδεσης των ειδικών ταχυσυνδέσμων μεταξύ τους (διαφορετικός από εταιρεία σε εταιρεία), καθώς και στο σημείο τοποθέτησης της ηχητικής προειδοποίησης.

    Εδώ ολοκληρώνεται η παρουσίαση της αναπνευστικής συσκευής ανοιχτού κυκλώματος. Με εδραιωμένη την πεποίθηση ότι η γνώση είναι δύναμη, θα συνεχίσουμε και σε επόμενα τεύχη την προσπάθεια παρουσίασης και άλλων χρηστικών του πυροσβέστη αντικειμένων.
    Αντί επιλόγου θα πρέπει να αναφέρουμε τα σύγχρονα τεχνολογικά επιτεύγματα στο χώρο της Α/Σ Α/Κ, που στόχο τους θέτουν την ανετότερη και ”φιλικότερη” προς τον άνθρωπο χρήση των συσκευών αυτών.



    Α/Σ Α/Κ της Σουηδικής εταιρείας INTERSPIRO με computer προσαρμοσμένο επί του μειωτήρα, το οποίο μεσω ενδεικτικών λυχνιών στην προσωπίδα, ενημερώνει το χρήστη για τη σωστή λειτουργία της συσκευής.

    Η νέα Α/Σ Α/Κ της Γερμανικής εταιρείας DRAGER αποτελούμενη από τρεις σφαιρικές από ανθρακονήματα φιάλες συνολικής χωρητικότητας 6L, πίεσης 300 BAR, βάρους 7 κιλών και ιδιαίτερου εργονομικού σχεδιασμού.

    Αξιωματικοί του Πυρ/ κού Σώματος είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά και να δοκιμάσουν σε διεθνή έκθεση τα νέα αυτά τεχνολογικά επιτεύγματα.

    Ιωάννης Γαϊτανίδης
    Αντιπύραρχος Π.Σ

    Δημοσιεύθηκε αρχικά στην ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ τεύχος 67, Ιανουαρ-Φεβρ. 98,, (Υποπυραγός Γαιτανίδης Ιωάννης)

    Απαγορεύεται η Αναδημοσίευση χωρίς την άδεια του συντάκτη του άρθρου και της ιστοσελίδας Fire Rescue News

  • Κάντε το πρώτο σχόλιο

    Υποβολή απάντησης

    Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


    *


    Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.