Το μεγαλύτερο Ασθενοφόρο του Κόσμου

 

20/5/2010

Του Δημήτρη Ζέρβα

Όπως είναι γνωστό, οι πιθανότητες επιβίωσης των πολύ σοβαρά τραυματισμένων σε μεγάλο ατύχημα ή μια καταστροφή, εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την ταχύτητα ανταπόκρισης στην παροχή των πρώτων βοηθειών, την άμεση μεταφορά τους σε νοσοκομειακή μονάδα καθώς και από την διαθεσιμότητα των ασθενοφόρων, κάτι που συνήθως δεν υπάρχει. Επίσης, ένα πλήρωμα δύο διασωστών σε ένα ασθενοφόρο είναι συνήθως σε θέση να φροντίσει μόνο έναν ασθενή.

Αυτά μάλλον σκέφτηκαν οι επιτελείς του υπουργείου υγείας του Εμιράτου του Ντουμπάι και αποφάσισαν στο εξής να μην μεταφέρουν τους τραυματίες στο νοσοκομείο αλλά το νοσοκομείο στους τραυματίες μέσω τριών ειδικά διασκευασμένων αστικών λεωφορείων.

Με βάση τους δυο κύριους τύπους αστικών λεωφορείων την Mercedes-Benz, Citaro (12μέτρων) και Citaro G (18μέτρων), οι ειδικοί μετατροπής οχημάτων “Gebr. Heymann GmbH” σε συνεργασία με τη εταιρεία ιατρικών ερευνών και συμβούλων “Von Bergh Global Medical Consulting” μετέτρεψαν 3 τέτοια οχήματα στις πιο σύγχρονες κινητές νοσοκομειακές μονάδες καλύπτοντας τις υψηλότερες απαιτήσεις. Και το αποτέλεσμα τους δίνει κάθε δικαίωμα να αισθάνονται υπερήφανοι για τα μεγαλύτερα ασθενοφόρα του κόσμου τα όποια πλέον συγκαταλέγονται και στο βιβλίο ρεκόρ Γκίνες. Μια περιήγηση στα εν λόγω λεωφορεία δείχνει γρήγορα ότι αυτό δεν είναι υπερβολή. (δείτε βίντεο 1 & βίντεο 2 στο YouTube)

ΤΑ ΑΣΦΕΝΟΦΟΡΑ
Τρεις παραλλαγές έχουν παραχθεί. Ένα λεωφορείο (12 μέτρων) που έχει σχεδιαστεί ως μια κινητή Μονάδα Εντατικής Θεραπείας, ένα δεύτερο (12 μέτρων) για μεγάλης κλίμακας φροντίδας και μεταφοράς ελαφρά και μεσαίων βαθμού τραυματιών, και ένα αρθρωτό (18 μέτρων) ως συνδυασμός των δύο. Το τελευταίο έχει ικανότητα φροντίδας και μεταφοράς περισσότερων από 80 τραυματίες ενώ διαθέτει και ένα πλήρως εξοπλισμένο χειρουργικό τραπέζι με τον αντίστοιχο ειδικό φωτισμό. Δεν είναι τυχαίο ότι κόστισε περίπου 1,6 εκατ. Δολάρια!!!.

Έτσι το “Νυστέρι παρακαλώ!” είναι μια φράση που μπορεί στο μέλλον να μην ακουστεί μόνο μέσα σε ένα νοσοκομείο, αλλά και σε ένα από αυτά τα τρία ασθενοφόρα που παρέδωσε η Mercedes-Benz στο κέντρο του ΕΚΑΒ της κυβέρνησης της Ντουμπάι, έτσι ώστε η ταχεία ιατρική βοήθεια να εμφανίζεται σε περίπτωση σοβαρών καταστάσεων έκτακτης ανάγκης με μεγάλο αριθμό θυμάτων τραυματισμού.

Ο ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Τα ασθενοφόρα μπορούν να καλύψουν έναν τεράστιο αριθμό επεμβάσεων. Ο τεχνικός εξοπλισμός που χρησιμοποιείται για την παρακολούθηση ασθενών καλύπτει όλο το φάσμα, συμπεριλαμβανομένου και ενός ηλεκτροκαρδιογράφου που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά παγκόσμια και ο οποίος διαθέτει οθόνη “InSpectra shock” επιτρέποντας στους ιατρούς να παρακολουθούν τον κορεσμό οξυγόνου στους ιστούς με απλή τοποθέτηση ενός αισθητήρα πάνω στην παλάμη του τραυματία. Αυτή η επαναστατική εξέλιξη είναι σε θέση να προειδοποιήσει τους γιατρούς πριν ο τραυματίας πάθει σοκ, έτσι ώστε να ληφθούν τα κατάλληλα αντισταθμιστικά μέτρα ενώ, μπορεί να ανιχνεύσει και να παρακολουθήσει ακόμα και εσωτερική αιμορραγία.

Είναι εφοδιασμένα επίσης με συσκευές υπερήχων καθώς και με την μικρότερη μονάδα ακτίνων Χ του κόσμου με τις εικόνες να εμφανίζονται σε μια οθόνη υπολογιστή σε πραγματικό χρόνο με την ακτινοβολία να είναι τόσο χαμηλή ώστε οι προφυλάξεις από μόλυβδο να είναι περιττές. Τέλος, διαθέτει πλήρη εξοπλισμό για την υποστήριξη γέννας με καισαρική τομή ακόμα και θερμοκοιτίδα.

Ιδιαιτέρα καινοτόμο είναι και το σύστημα παροχής οξυγόνου για τους ασθενείς και τους τραυματίες, δεδομένου ότι αυτό αποτελεί σημαντικό παράγοντα για τη θεραπεία τους. Κάθε ένα από τα λεωφορεία μεταφέρει 12.000 λίτρα οξυγόνου, εξασφαλίζοντας ένα αξιόπιστο εφοδιασμό στις διάφορες περιοχές μέσω χωριστών γραμμών και για διάστημα έως τρεις ημέρες. Με το πάτημα ενός κουμπιού μάσκες οξυγόνου πέφτουν από τις ειδικές θέσεις και η ροή οξυγόνου σε κάθε μια μπορεί να ελεγχθεί μεμονωμένα.

Τα λεωφορεία επίσης διαθέτουν σύστημα roll-in για τα φορεία, όπως αυτά που χρησιμοποιούνται από τις παραϊατρικές υπηρεσίες, ώστε οι ασθενείς να μπορούν να εισέρθουν στο όχημα πάνω σε αυτά. Το πίσω μέρος έχουν προσαρμοσμένο κιβώτιο εξοπλισμού που περιέχει γεννήτριες, σκηνές για τη θεραπεία περισσότερων θυμάτων τραυματισμού, συστήματα απολύμανσης με τις σχετικές προστατευτικές στολές καθώς και ένα συγκεντρωτή οξυγόνου. Το σύστημα αυτό επιτρέπει την παραγωγή οξυγόνου για αρκετές εβδομάδες αποτρέποντας την προσφυγή σε προμηθευτές αερίων.

Στο μπροστινό μέρος των οχημάτων υπάρχει σταθμός χειριστή που επιτρέπει την εξωτερική επικοινωνία μέσω τηλεφώνου, ραδιόφωνο, internet και fax. Ένα laptop περιλαμβάνεται στον εξοπλισμό, όπως και μια μεγάλη οθόνη LCD, η οποία επιτρέπει να παρακολουθούνται οι επιμέρους τομείς του ασθενοφόρου.

Ειδικά για τις ζεστές συνθήκες στο Ντουμπάι διαθέτουν υψηλών επιδόσεων σύστημα κλιματισμού καθώς και κουρτίνες αέρα στις πόρτες, εμποδίζοντας έτσι τον ζεστό αέρα να εισέρθει και τον δροσερό αέρα να διαφύγει.

Η μετατροπή των Citaro σε ασθενοφόρα πήρε περίπου 700 ώρες. Εκτός του βάρους που δόθηκε στον σχεδιασμό τους ώστε να είναι πρακτικά και λειτουργικά για την κάλυψη ενός ευρύ φάσματος ιατρικών λειτουργιών, έχει δοθεί ιδιαίτερη σημασία τόσο στην ποιότητα κατασκευής όσο και στην οπτική εμφάνιση. Τα “mediboards”, δηλαδή οι τοίχοι με το οποίο ο ιατρικός εξοπλισμός επισυνάπτεται είναι από ανθρακονήματα και γυαλισμένο ανοξείδωτο ατσάλι.

ΤΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
Τα Citaro αποτελούν την επιλογή πολλών χωρών για την κάλυψη των αναγκών αστικής συγκοινωνίας και όχι μόνο. Εξοπλίζονται με κινητήρα diesel ή φυσικού αερίου ενώ στην παραγωγή μπαίνει και ένας κινητήρας κυψελών καυσίμου – του συστήματος κίνησης του αύριο. Η σχεδίαση του Citaro παρέχει υψηλό βαθμό ευελιξίας από πλευράς λειτουργικών χαρακτηριστικών. Αυτό δεν επιτρέπει μόνο τη χρήση των διαφόρων συστημάτων κίνησης, αλλά αποτελεί και τη βάση για πολλές ειδικές εκδόσεις. Ειδικές μετατροπές σε κινητά κέντρα διαχείρισης εκτάκτων αναγκών από πυροσβεστικές και αστυνομικές υπηρεσίες, σε κινητά στούντιο τηλεόρασης ή σε ειδικά οχήματα μεγάλης μεταφορικής ικανότητας, δεν είναι καθόλου σπάνιες. Έχουν ολοκληρωμένη προστασία από τη διάβρωση, ακόμη και υπό τις ακραίες συνθήκες λειτουργίας της Μέσης Ανατολής που έχει διασφαλιστεί με ηλεκτροστατική εμβάπτιση. Το 12 μέτρων λεωφορείο διαθέτει κινητήρα με απόδοση 299 ίππων και το 18 μέτρων κινητήρα 354 ίππων. Η ενεργητική ασφάλεια των οχημάτων εξασφαλίζεται με ηλεκτρονικό σύστημα πέδησης (EBS), δισκόφρενα, ABS, ενώ εξίσου υψηλή είναι και η παθητική ασφάλεια.

Από το επίσημο Γερμανικό περιοδικό “Omnibus” που εκδίδει η EvoΒus GmbΗ, θυγατρική της Mercedes-Benz για τα λεωφορεία

Μετάφραση: Δημήτρης Ζέρβας, Εθελ. Αρχ/στης

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*


Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.