Άσκηση Ετοιμότητας στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών

 

11/11/2014

Την Πέμπτη 6 Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών Άσκηση Ετοιμότητας Ευρείας Κλίμακας 2014 με τίτλο σεναρίου «Ατύχημα Αεροσκάφους Εντός Αερολιμένα» στο πλαίσιο των τακτικών ασκήσεων του ΔΑΑ ,σύμφωνα με τους κανονισμούς του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας της χώρας. Τον ρόλο των επιβατών εντός του αεροσκάφους που εκκενώθηκε είχαν δύο διμοιρίες δοκίμων Πυροσβεστών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας.
Επίσης ενισχυτικά συμμετείχε κλιμάκιο ανδρών της 1ης ΕΜΑΚ, οχήματα από την Π.Υ. Μαρκοπούλου, την Π.Υ. Κορωπίου καθώς και από τον 12ο Πυροσβεστικό Σταθμό Αθηνών.

Την άσκηση παρακολούθησαν εκ μέρους του Πυροσβεστικού Σώματος ο Διοικητής του ΕΣΚΕ Υποστράτηγος Θεοδόσιος Δημακογιάννης με επιτελείο αξιωματικών, ο Διευθυντής της Υγειονομικής Υπηρεσίας του Π.Σ. Υποστράτηγος Χρήστος Παπαδόπουλος, ο Διοικητής Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Ανατολικής Αττικής Αρχιπύραρχος Αθανάσιος Τζοίτης, ο Διοικητής της Σχολής Ανθυποπυραγών Πύραρχος Δημοσθένης Ραγκαβάς, ο Διοικητής της Σχολής Πυροσβεστών Πύραρχος Παναγιώτης Κοτρίδης, ο Υποδιοικητής της 1ης ΕΜΑΚ Πύραρχος Στέφανος Κολοκούρης, αντιπροσωπεία Αξιωματικών από το ΑΠΣ και τμήμα Δοκίμων Ανθυποπυραγών από όλα τα έτη.

Επίσης την άσκηση παρακολούθησε ο Διοικητής του 2ου ΣΥΑΣ Συνταγματάρχης Γεώργιος Ματζουράνης και ο Διοικητής της ΔΕΝ Πλοίαρχος Ανδρέας Βέτος με τα επιτελεία τους.

Πηγή : Πυροσβεστικό Σώμα

1 Comment

  1.  

    17. Βασικές Αρχές-Γενικά Συμπεράσματα

    “…δ) Δεν είναι ανάγκη να είναι μεγάλα εγχειρήματα σε μέγεθος, διάρκεια ή εμπλοκή
    αλλά καλά οργανωμένες Ασκήσεις με την απαιτούμενη προετοιμασία και
    κατάλληλη αξιολόγηση. Όσο πιο ρεαλιστική σχεδίαση και όσο περισσότερο
    βιώνουν οι συντελεστές τα σενάριο, τα επεισόδια και τις ενέργειες που
    αναλαμβάνονται τόσο μεγαλύτερη η επιτυχία της Άσκησης.
    ε) Επιτυχημένη Άσκηση Ετοιμότητας δεν είναι αυτή που όλα θα λειτουργήσουν
    τέλεια και τα αποτελέσματα θα ικανοποιήσουν τους πάντες. Είναι προτιμότερο
    να γίνονται λάθη στις Ασκήσεις Ετοιμότητας παρά στα πραγματικά συμβάντα.
    Όσο περισσότερα λάθη τόσο μεγαλύτερο πεδίο βελτιώσεων. Σε πραγματικό
    περιβάλλον απαιτήσεων και δυσκολιών αναδεικνύονται ατέλειες, προβλήματα
    και λάθη που θα βοηθήσουν στην εξαγωγή συμπερασμάτων, χρήσιμων σε
    περαιτέρω βελτιώσεις της υφιστάμενης κατάστασης. Εάν κάτι δεν πάει καλά σε
    Άσκηση Ετοιμότητας ή σε απλή δοκιμή τότε θα πήγαινε χειρότερα στην
    πραγματικότητα…”

    Αυτά και άλλα πολλά περιγράφονται στην εγκύκλιο Διαταγή Α.Π.Σ. Νο 115, περί Ασκήσεων Ετοιμότητας. Από αυτή την παράγραφο ορμώμενος, αλλά και από τις καλοτραβηγμένες φωτο του δελτίου, θα ήθελα να κάνω το εξής σχόλιο:
    Όσοι έχουν υπηρετήσει σε Π.Σ. Αερολιμένα, γνωρίζουν πολύ καλά ότι ένα ατύχημα, στο οποίο εμπλέκεται αεροσκάφος με επιβάτες, είναι πολύ δύσκολα αντιμετωπίσημο και είναι εξαιρετικά σπάνιο να επιβιώσουν άνθρωποι, όσο μακάβριο κι αν ακούγεται. Βλέποντας την φωτο με την μεταφορά τραυματία με φορείο από το πτερύγιο του α/φους, αναρωτιέμαι αν υπάρχει έστω και η παραμικρή πιθανότητα σε ένα ατύχημα (στο οποίο θα έχει καταφέρει ο πιλότος να προσεδαφίσει το α/φος χωρίς να αναφλεγεί), να χρήζει επιβάτης ακινητοποίησης και να πρέπει να μεταφερθεί σε υγειονομικό σχηματισμό, τηρώντας όλα τα πρωτόκολλα ακινητοποίησης και ασφαλούς μεταφοράς. Ίσως. Λογικά αυτός ο άνθρωπος θα πρέπει να πάει να παίξει ένα lotto έπειτα..
    Ομολογώ ότι οι ασκήσεις θα πρέπει να διέπονται από μια σταδιακή αύξηση του βαθμού δυσκολίας τους και από “πολιτική” διαφορετικότητας και ποικιλίας σεναρίων. Δεν επιτρέπεται να είναι κολλημένες στα ίδια. Από κει και πέρα όμως, καλό είναι οι ασκήσεις να πραγματεύονται θέματα και να εκπαιδεύεται το προσωπικό κυρίως σε καταστάσεις, με τα οποία είναι πιο πιθανό να έρθει αντιμέτωπο. Και θεωρώ ότι σε αορολιμένα αυτά είναι ανεξάντλητα! Φαντασία και όρεξη να έχει κανείς..
    Επίσης θα ήθελα να προσθέσω το εξής: στον αερολιμένα Μακεδονία της Θεσσαλονίκης υπάρχουν μικρά αυτοκινούμενα αναβατόρια (κυλιόμενες ταινίες-ράμπες), τα οποία λόγω των άπειρων θεωρητικά συνδυασμών των κλίσεων που μπορούν να δημιουργήσουν, μπορούν να αποβούν σωτήρια σε μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης (ταχεία εκκένωση), ακόμη κι αν το α/φος έχεις προσγειωθεί στον διάδρομο χωρίς ρόδες. Μπορεί λοιπόν να πλησιάσει αυτή η αυτοκινούμενη ράμπα το α/φος, να γίνει τάχιστα μια προσαρμογή κλίσης μέχρι το ύψος κύριων εξόδων και/ή εξόδων κινδύνου και να απομακρυνθεί άμεσα ο πληθυσμός. Διότι απ όσο γνωρίζω, οι κλασικές αυτοκινούμενες κλίμακες, έχουν fixαρισμένο ύψος και μάλλον δεν “κουμπώνουν” ακριβώς στις κύριες εξόδους, όταν το ύψος του α/φους μειωθεί (προσγείωση χωρίς ρόδες, ακινητοποίηση α/φους εκτός διαδρόμου σε χωράφια κλπ). Ακόμη όμως και να “κουμπώνουν”, μέσω της ράμπας μπορούν να εκκενώσουν από τις εξόδους κινδύνου (μέσω των πτερυγίων του α/φους), πιο πολλοί επιβάτες στη μονάδα του χρόνου, από ό,τι με τις τσουλήθρες.
    Αρκεί φυσικά να έχει γίνει γνωστό ότι σε περιστατικό ατυχήματος συμμετέχουν οι αυτοκινούμενες ράμπες, ώστε όταν δοθεί σχετικό alert, να είναι σε ετοιμότητα!
    Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.
    Σωκράτης Παπαγεωργίου
    Πυραγός

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*


Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.