Interlock, η ουσία πίσω από την τεχνολογία

Βαθμολογία

Interlock, η ουσία πίσω από την τεχνολογία

Το τελευταίο διάστημα γίνεται ιδιαίτερος λόγος για την  απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να επενδύσει περισσότερο στην οδική ασφάλεια μέσω της εγκατάστασης στα νέα οχήματα ενός αλκοολόμετρου, το οποίο είναι μόνιμα συνδεδεμένο στο όχημα και επιτρέπει την εκκίνηση αυτού εφόσον το δείγμα αναπνοής του οδηγού δεν περιέχει αλκοόλ ή περιέχει μεν αλλά εντός των ορίων του εκάστοτε εθνικού ΚΟΚ.

Η μόνιμα εγκατεστημένη συσκευή αλκοολομέτρησης βασίζεται στην ιδέα της πρόληψης.

Σε αντίθεση από τους ελέγχους που πραγματοποιεί η Τροχαία με σκοπό να νουθετήσει αυτούς που οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ, παράλληλα λοιπόν και συμπληρωματικά με αυτήν, το Interlock (εμπορική ονομασία της Draeger) είναι εκεί για να προλάβει και να αποτρέψει τον οδηγό από την οδήγηση υπό την επήρεια του αλκοόλ.

«Το προλαμβάνειν κρείττον εστί του θεραπεύειν» είχε πει ο Ιπποκράτης και εδώ η τεχνολογία μπορεί να τεθεί στην υπηρεσία μας για να  σώσει χιλιάδες ζωές, να αποτρέψει βαρείς τραυματισμούς και να σώσει οικογένειες που συνήθως οδηγούνται στη διάλυση μετά από τραγικά τροχαία ατυχήματα .

Ο τρόπος λειτουργίας είναι απλός, εύκολος και ταχύτατος, γυρνώντας το κλειδί ή πατώντας το start, το αυτοκίνητο δεν παίρνει μπροστά και στην οθόνη του Interlock εμφανίζεται μια ένδειξη που προτρέπει τον οδηγό να φυσήξει στο στόμιο.

Εφόσον το δείγμα εκπνοής είναι αρνητικό ή εντός των προβλεπόμενων ορίων (0 ml/L για τους επαγγελματίες οδηγούς και 0,25 ml/L για τους ιδιώτες σύμφωνα με τον ΚΟΚ), ένα δεύτερο γύρισμα του κλειδιού εκκινεί τον κινητήρα.

Η διαδικασία δεν παίρνει πάνω από 30 δεύτερα και φυσικά έχει προβλεφθεί το γεγονός ότι δεν μπορεί κάποιος που σταματάει στο περίπτερο να πρέπει να ξαναφυσήξει .Έτσι υπάρχουν λογικά  χρονικά διαστήματα εντός των οποίων ο οδηγός μπορεί να ξεκινήσει το αυτοκίνητο χωρίς να πρέπει να επαναλάβει την διαδικασία.

Interlock, η ουσία πίσω από την τεχνολογία

Η εγκατάσταση του Interlock δεν επηρεάζει τα συστήματα των αυτοκινήτων, ούτως η άλλως σε αρκετές αγορές προσφέρεται από τον κατασκευαστή ως βασικός ή επιπλέον εξοπλισμός.

Υπερβολή;  Αν κρίνουμε από τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων και των θανάτων,  δεν θα το λέγαμε. Σύμφωνα με τον Π.Ο.Υ, 1.300.000 ζωές χάνονται στον δρόμο κάθε χρόνο, συμπεριλαμβανομένων των πεζών και των δικυκλιστών. Ας μην ακούμε πιά  αυτά τα νούμερα σαν να μην μας αφορούν. Το να αποτελέσουμε εμείς ή κάποιος αγαπημένος μας μέρος της στατιστικής είναι εξαιρετικά εύκολο και είναι στο χέρι μας να μειώσουμε τις πιθανότητες στο μέτρο του δυνατού.

Οι προσπάθειες πολλών χωρών να βελτιώσουν την οδική ασφάλεια αποδίδουν καρπούς και το παρατηρούμε στα ετήσια στατιστικά που μειώνονται σταθερά.
Η υποχρεωτική εγκατάσταση της συσκευής Interlock σε λεωφορεία, σχολικά οχήματα, βαρέα οχήματα αλλά και εμπορικούς στόλους πολλών συνειδητοποιημένων εταιρειών έχει φέρει καρπούς.

Οι σκανδιναβικές χώρες, η Γαλλία, το Βέλγιο, η Δανία, η Πολωνία, η Ολλανδία, κάποιες χώρες της Βαλτικής, έχουν καταστήσει υποχρεωτική τη χρήση του σε κάποιες κατηγορίες οχημάτων. Στις Ηνωμένες Πολιτείες υπάρχει σχετικός νόμος σε 50 πολιτείες.

Οι ειδικοί (να τονίσω με την ευκαιρία το έργο του Ινστιτούτου Πάνος Μυλωνάς σε ότι αφορά την οδική ασφάλεια) θα σας πουν και για τις παράπλευρες και ολέθριες συνέπειες της οδήγησης σε κατάσταση μέθης. Πόσοι οδηγοί επαγγελματίες και μη, που συνελήφθησαν να οδηγούν σε κατάσταση μέθης χάσανε την δουλειά τους, αντιμετώπισαν ποινές φυλάκισης,  πρόστιμα και διέλυσαν τις οικογένειές τους;

Σε αρκετές χώρες ο νομοθέτης δίνει την επιλογή στον συλληφθέντα αντί της φυλάκισης και της αφαίρεσης του διπλώματος για ένα έτος, να εγκαταστήσει στο αυτοκίνητό του μια τέτοια συσκευή αλκοολομέτρησης για συγκεκριμένα χρόνια.

Εδώ βλέπουμε μια άλλη οπτική όπου η πολιτεία προσπαθεί να μάθει στον οδηγό, να οδηγεί χωρίς την επήρεια αλκοόλ και όχι να τον τιμωρήσει.

Διαβάζοντας αυτό το άρθρο κάποιοι θα σκεφτούν ότι υπάρχουν πολλοί εύκολοι τρόποι να παρακάμψεις τη συσκευή και όντως όταν πρωτοξεκίνησε το 1995 υπήρχαν.

Μετά όμως από τόσα χρόνια εξέλιξης και εμπειρίας των κατασκευαστριών εταιρειών τα πράγματα έχουν αλλάξει και υπάρχουν λύσεις για όλες τις «πονηριές».

Interlock, η ουσία πίσω από την τεχνολογία

Εξάλλου η τεχνολογία δεν είναι πανάκεια, ούτε την θέλουμε για να εξουσιάζει τη ζωή μας. Θέλουμε όμως να μας υπηρετεί και να βοηθάει στην προστασία της ζωής.

Είμαστε στον 21ο αιώνα, ο σεβασμός για την ανθρώπινη ζωή οφείλει να μεταφράζεται εκτός όλων των άλλων, σε τεχνολογίες που θα είναι εκεί για να μας προστατεύσουν.

Η αντίδραση είναι δεδομένη, όπως ακριβώς είχε γίνει και με τις ζώνες ασφαλείας, το κράνος, το ABS, το ESP κλπ. Δεν θέλω να γίνομαι γραφικός αλλά ας αγκαλιάσουμε επιτέλους ότι μας προστατεύει.

Στην χώρα μας η αρχή έγινε από την Ολυμπιακή Ζυθοποιία,  η οποία εγκατάστησε το Interlock σε όλα τα αυτοκίνητα του εμπορικού της στόλου και αξίζει τα εύσημα καθώς άνοιξε τον δρόμο.

Ας προτρέψει ο καθένας από την θέση του την πολιτεία, να υιοθετήσει την υποχρεωτική εγκατάσταση, για αρχή,  στις ευαίσθητες κατηγορίες οχημάτων που κουβαλάνε πολλές ψυχές,  σχολικά λεωφορεία, ΚΤΕΛ, τουριστικά λεωφορεία, οχήματα επικίνδυνων φορτίων( ADR).  Ας μην χαθεί άλλος χρόνος και κυρίως ζωές.

Συμεών Μπανός

Παραπομπές – Πηγές

(Visited 32 times, 1 visits today)

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*


Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.