6/4/2011
Όλα ξεκίνησαν την άνοιξη του 2005, όταν σε μια περιήγηση μου στο διαδίκτυο έπεσα στην ιστοσελίδα της Ομάδας Αμεσης Επέμβασης Δήμου Βύρωνα, που έκανε σεμινάρια δασοπυρόσβεσης και διάσωσης. Από τότε ξεκίνησε και η αγάπη μου για την πυρόσβεση και την διάσωση εδώ στην Ελλάδα, αφού υπήρχε ήδη επί γαλλικού εδάφους από όπου και κατάγομαι κατά το ήμισυ … Το καλοκαίρι του 2005 ενηλικιώνομαι και αποκτάω όλες τις ευθύνες και υποχρεώσεις μου! Έτσι παίρνω την απόφαση να γραφτώ εθελοντής σε ένα επαγγελματικό πυροσβεστικό σταθμό. Έτσι ξεκινάει λοιπόν και η καριέρα μου στην Π.Υ. Κρωπίας στην οποία έδρευε και η διοίκηση ανατολικής αττικής.
“Δίδυμο” Hoechtief
![]() ΠΣ 2609 | ![]() ΠΣ 2610 |
Μπαίνοντας για πρώτη φορά στην πυροσβεστική υπηρεσία Κορωπίου αντικρίζω δυο τεράστια κόκκινα οχήματα το ΠΣ 2609 και το ΠΣ 2610. Είναι δυο ίδια οχήματα, Iveco Magirus 190e37, 4*4, με 5000 λίτρα νερού και 500 λίτρα αφρού και φέρουν και τα δυο διασωστικές σειρές τύπου Lucas και αυλό οροφής με εμβέλεια 50 μέτρων. Άνοιγες τις πόρτες τους και έβλεπες την 6 θέσια του καμπίνα με όλα τα “κομφόρ”, άνοιγες τα ερμάρια τους και έβρισκες τα πάντα, πλήρως εξοπλισμένο φαρμακείο, σετ εργασίας για ηλεκτρικές εγκαταστάσεις, σωλήνες μέσα σε μεταλλικές κύστες τυλιγμένες με “αμερικάνικο στυλ”, πλήρης διασωστική σειρά μεσαίου τύπου με κοφτή, διαστολέα, υδραυλικό έμβολο, “μαξιλάρια”, τάκους, σχοινιά, σετ επέμβασης σε πυρκαγιές καμινάδων, φακούς, τρίποδα με προβολέα, “εργαλειοθήκη” για ασανσέρ, 4 αναπνευστικές συσκευές με εφεδρικές μπουκάλες, μάσκες διαδηλώσεων, κοπής μετάλλων και ξύλου, 3πλες σκάλες, κλίμακα με’ αρπαγίου, αρπάγια, 2 τυλιχτήρες υψηλής πίεσης ένα από κάθε πλευρά, στολές διελεύσεως και χίλια δυο άλλα πράγματα… Δεν χόρταινα να τα βλέπω , να τα ανοίγω, να τα εξερευνώ και να κάθομαι μέσα όταν ο αξιωματικός υπηρεσίας είχε γυρισμένη την πλάτη του! Τα αποκαλούσαν όλοι όταν πήγαιναν μαζί σε ένα συμβάν… Τα “διδυμάκια”...
Είχαν τα πάντα σαν εξοπλισμό και πήγαιναν παντού… έγιναν ο μεγάλος ερωτάς μου!. Τα οχήματα αυτά τα έκανε δωρεά στην Π.Υ. Κρωπίας το 1998, η Hoechtief, εταιρία η οποία κατασκεύασε το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος στα Σπάτα για να υπάρχει η δυνατότητα να καλύψει το Κορωπί τυχόν ατύχημα στις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου με αξιόπιστα και καθώς πρέπει μέσα.
“Δίδυμο” Ζαφειρίου
![]() Ζαφειρίου Στέφανος | ![]() Ζαφειρίου Αλέξανδρος |
Τα δίδυμα αδέλφια Ζαφειριού γεννήθηκαν το 1987 στην Αθήνα, από Γαλλίδα μαμά και Έλληνα μπαμπά. Μεγάλωσαν και σπούδασαν στην Ελλάδα μαζί, έως το λύκειο όπου και άρχισαν να χωρίζονται οι δρόμοι τους και τα ενδιαφέροντα τους. Πιο αθλητικός άρχισα να ενδιαφέρομαι με οτιδήποτε έχει σχέση με μπάλα, τρέξιμο και ταλαιπωρία σε αντίθεση με τον “μικρό”, γιατί γεννήθηκε δεύτερος, Αλέξανδρο που επέλεξε ένα πιο χαλαρό τρόπο ζωής. Όταν λοιπόν “μπήκα” στην ομάδα του Βύρωνα και γνώρισα τους εθελοντές δασοπυροσβέστες της, και ένας μεγάλος φάκελος της ζωής μου άνοιξε… Η εκπαίδευση ξεκίνησε με πολλά θέματα στην ατζέντα, από δασοπυρόσβεση, διάσωση, τροχαία, αντλήσεις, εγκλωβισμούς, σχοινο-διασωση…Μαζί και πολλή καθαριότητα και συντήρηση των εργαλείων και των οχημάτων, διότι μόνον αυτά διέθετες σαν εξοπλισμό και αν δεν τα φρόντιζες και τα πρόσεχες δεν θα υπήρχαν άλλα και δεν θα σε βοηθούσαν και σένα στο έργο σου.
Και έρχεται το πρώτο συμβάν με την ομάδα, πυρκαγιά σε υπόνομο στην λεωφόρο Αλίμου Κατεχάκη, κατεύθυνση προς Γλυφάδα, ανάμεσα στα φανάρια Βύρωνα και Καρέα… το συμβάν έληξε, όλα πήγαν καλώς και έβλεπες τους παλαιούς να έρχονται να σου λένε ένα μπράβο, να σε βοηθάνε να επαναφέρεις σε τάξη το πυροσβεστικό όχημα και όλη την συναδελφική αγάπη που μπορεί να σου προσφέρει μια ομάδα ανθρώπων που ο κάθε ένας είναι διαφορετικός από τον άλλον…Όταν ήρθε να με πάρει ο μπαμπάς μου στο τέλος της βάρδιας, κάθισα και του τα είπα όλα, του μετέδωσα την αγάπη μου γι αυτό που κάνω και την άλλη μέρα γράφτηκε και αυτός! Γυρίζοντας λοιπόν σπίτι μια μέρα με την στολή λερωμένη μετά από μερικά συμβάντα που μας έτυχαν, είχα ξεχάσει να ξεχρεώσω τον ασύρματο μου και τον “κουβάλαγα” μαζί μου! Όπως κάθε φορά που γύριζα σπίτι πήγαινα στον αδελφό μου και του τα έλεγα όλα, άλλα αυτός δεν έδινε σημασία μέχρι που άκουσε τον ασύρματο να μιλάει… ένα σοβαρό τροχαίο σε εξέλιξη… κάθισε και το άκουσε όλο από την αρχή μέχρι το τέλος… και η απόφαση πάρθηκε… Θα γίνω και εγώ πυροσβέστης…
Έτσι ξεκίνησε και γράφτηκε και αυτός στην ομάδα του Βύρωνα και έπειτα από λίγο καιρό στην πυροσβεστική υπηρεσία του Κορωπίου… πάντα εθελοντικά! Μέτα από εκπαίδευση και αυτός όπως και εγώ αρχίσαμε να πηγαίνουμε σε συμβάντα μαζί με τα “διδυμάκια”, εγώ στο ΠΣ 2610 και ο Αλέξ στο ΠΣ 2609 και έτσι ξεκίνησε και μια ιστορίας αγάπης με αυτά τα οχήματα και ανταγωνισμού μεταξύ “διπλών δίδυμων” στα συμβάντα!
Ο “χωρισμός”
Όπως θα καταλάβατε, το άρθρο αυτό επικεντρώνεται σε δυο όμοια οχήματα του πυροσβεστικού σώματος και σε δυο όμοια άτομα μιας πυροσβεστικής οικογενείας! Κατά την διάρκεια λοιπόν των Ολυμπιακών Αγώνων, η Π.Υ. Κρωπίας βρέθηκε με δυο μεγάλες εγκαταστάσεις στον τομέα ευθύνης της, το σκοπευτήριο και τον ιππόδρομο Μαρκοπούλου. Το γεγονός αυτό υπέδειξε την ανάγκη ίδρυσης και δεύτερης υπηρεσίας με ταυτόχρονη διανομή του υπερβολικά μεγάλου τομέα ευθύνης. Έτσι με Ολυμπιακά κονδύλια οικοδομήθηκε υπερσύγχρονο κτίριο του Πυροσβεστικού σταθμού εντός του Ιπποδρόμου, το οποίο λειτούργησε αρχικά σαν έδρα περιπολικού για την φύλαξη των εγκαταστάσεων και, μετά το πέρας των Αγώνων, ως ανεξάρτητος πυροσβεστικός σταθμός Α’ τάξεως. Παράλληλα, η διοίκηση της Περιφέρειας Ανατολικής Αττικής, η οποία στεγαζόταν στο Κορωπί από το 1996, μεταφέρθηκε στην νεοσυσταθείσα Π.Υ. Μαρκοπούλου. Η Π.Υ. Κρωπίας αποτέλεσε τον κορμό στο έμψυχο δυναμικό της νεοϊδρυθείσας υπηρεσίας. Ένεκα τούτου, οι δυο
υπηρεσίες παραμένουν και σήμερα αδελφοποιητές.
(Κείμενο, Αντιπύραρχος
Αθανάσιος Τζοιτης και Πυρονόμος Ρογκάκος Χρόνης, Πυροσβεστική επιθεώρηση
Νοε.-Δεκ 2010 Τεύχος 144)
Κάπως έτσι λοιπόν άρχισε και ο δικός μας χωρισμός…
Οι αποφάσεις είχαν παρθεί, τα οχήματα έπρεπε να μοιραστούν στα δυο, οι επαγγελματίες πυροσβέστες το ίδιο και οι εθελοντές να αποφασίζουν που θα παραμείνουν…
Μην έχοντας άλλα υδροφόρα-διασωστικα εκτός δρόμου το Κορωπί από το ΠΣ 2609 και το ΠΣ 2610, δεν υπάρχει άλλη λύση από το να χωριστούν τα οχήματα στις Π.Υ. Κρωπίας και Π.Υ. Μαρκοπούλου. Έτσι το ΠΣ 2609 παραμένει στο Κορωπί και το ΠΣ 2610 μεταφέρεται με άλλα οχήματα και προσωπικό του στο Μαρκόπουλο. Έτσι και έπρεπε να μεταφερθώ και εγώ, πιο κοντά στο σπίτι μου στο Πόρτο-Ραφτη, και “άφησα” το Κορωπί και τον αδελφό μου που προτιμούσε να παραμείνει στον αρχικό του σταθμό. Έτσι λοιπόν επήλθε ο “Διπλός Δίδυμος Χωρισμός”…
Χωρίστηκαν το ΠΣ 2609 και το ΠΣ 2610 καθώς και εγώ και ο
Αλέξανδρος από τον αρχικό μας σταθμό, για ένα βήμα μπροστά στην πυρασφάλεια της
Ανατολικής Αττικής, σε δυο πια ξεχωριστές και ανεξάρτητες υπηρεσίες που κάθε
μέρα αγωνίζονται να φέρουν εις πέρας τον δύσκολο αγώνα τους… την προστασία
του πολίτη από φυσικές και τεχνολογικές καταστροφές. Μπορεί να μην συναντιόνται πια τα οχήματα μεταξύ τους, παρά
μόνο στο συνεργείο, τα αδέλφια Ζαφειριού πάντως κάθε καλοκαίρι συναντιόνται
μαζί με το Magirus της ομάδας άμεσης επέμβασης δήμου
Βύρωνα στο μέτωπο των πυρκαγιών που πλήττουν κάθε χρόνο τον Υμηττό.
Ζαφειριού Στέφανος
Διαχειριστής κίνδυνου κρίσεων και αντιμετώπισης φυσικών και τεχνολογικών καταστροφών