Πυρόσβεση και διάσωση σε αεροσκάφη

Προστέθηκε από F.R.N στις 16 Οκτωβρίου 2013. · No Comments · Μοιραστείτε αυτό το άρθρο

Κατηγορία Εξοπλισμός & Μ.Α.Π, Ζαφειρίου Μπάμπης, Πυροσβεστολογία

Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Share into that BigPicture-Share zone

 
Share Button

2/7/2012

Η Πυρόσβεση – Διάσωση σε Αεροσκάφος (Aircraft rescue and firefighting (ARFF)), είναι ένας ιδιαίτερος κλάδος των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών διότι πρέπει ταυτόχρονα να γίνει προσπάθεια μηδενισμού του κινδύνου, η εκκένωση και πιθανή διάσωση επιβατών και πληρώματος ενός αεροσκάφους που βρίσκεται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης στο έδαφος.
Τα αεροδρόμια μπορεί να έχουν εποπτικό έλεγχο από την κυβέρνηση της χώρας ή εθελοντικά να ακολουθούν τις προδιαγραφές του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO).

Λόγω του πιθανού μεγάλου αριθμού απωλειών είναι πρωταρχικής σημασίας η ταχύτητα με την οποία θα μεταφερθούν στο τόπο του συμβάντος προσωπικό και υλικά. Με την άφιξη τους το πρώτο μέλημα είναι να εξασφαλίσουν το αεροσκάφος από κάθε κίνδυνο, ιδιαίτερα αυτόν της πυρκαγιάς αλλά και την επιβίωση επιβατών και πληρώματος. Συνεπώς οι πυροσβέστες αεροδρομίων έχουν υψηλή ειδίκευση στη χρήση πυροσβεστικών αφρών και άλλων χημικών που χρησιμοποιούνται για την καταπολέμηση πυρκαγιάς αεροπορικών καυσίμων, μέσα και έξω από το αεροπλάνο ώστε να διατηρηθεί διάδρομος ασφαλούς εξόδου των ανθρώπων από την επικίνδυνη περιοχή. Επιπλέον πρέπει να ασχοληθούν με την κατάσβεση πυρκαγιάς μέσα στη καμπίνα ώστε αυτή να μη επεκταθεί στον εξωτερικό αλλά και αντίθετα.
Οχήματα.

Για όλους τους παραπάνω λόγους έχουν κατασκευαστεί ειδικά οχήματα τα οποία ανταποκρίνονται σε διάφορες προδιαγραφές:

  • Ταχύτητας.
  • Ποσότητα μεταφερόμενου ύδατος – κατασβεστικών υλικών.
  • Ικανότητα πορείας εκτός δρόμου.
  • Ικανότητα διασποράς των κατασβεστικών υλικών.

    Από τα παραπάνω εξαρτάται η πιθανότητα έγκαιρης κατάσβεσης – διάσωσης εν αναμονή ενισχύσεων.
    Προστασία του πυροσβεστικού προσωπικού
    Λόγω της μεγάλης ακτινοβολούμενης θερμοκρασίας που δημιουργείτε από την καύση των αεροπορικών καυσίμων οι πυροσβέστες φορούν στολές εξωτερικά «ασημένιες» ώστε να αντανακλάται η θερμότητα μακριά από το σώμα τους, οι γνωστές στολές προσέγγισης. Επιπλέον πρέπει να φέρουν ατομικές αναπνευστικές συσκευές που θα τους επιτρέψουν να εργαστούν σε περιβάλλον με καπνό και αέρια σε υψηλή θερμοκρασία.

    Σε δεύτερο στάδιο οι ενέργειες διάσωσης των επιβατών. Πρέπει να μετακινηθούν άτομα ανίκανα να το κάνουν με ίδιες δυνάμεις ώστε να τους παρασχεθεί ιατρική βοήθεια, ενέργειες κοπιαστικές για τις οποίες χρειάζονται πέραν του πυροσβεστικού προσωπικού και επιπλέον βοηθητικό προσωπικό. Λόγω του ότι αυτού του είδους τα συμβάντα έχουν μαζικές απώλειες οι διασώστες εφαρμόζουν «διαλογή» (triage) ώστε να αυξήσουν τις πιθανότητες επιβίωσης.

    Με το που δηλωθεί ότι το συμβάν είναι υπό έλεγχο αρχίζουν οι ενέργειες προστασίας της περιοχής αφενός από πιθανή νέα ανάφλεξη αλλά και διασφάλισης της περιοχής για τις ενέργειες της προανάκρισης για τα αίτια του ατυχήματος.

    Πως είναι φτιαγμένο ένα πυροσβεστικό «τέρας των αεροδρομίων»;

    Είπαμε ότι οι αεροπορικές πυρκαγιές αποτελούν ιδιαίτερη πρόκληση για τους πυροσβέστες. Η κατάσβεση αεροπορικού καυσίμου απαιτεί χιλιάδες λίτρα πυροσβεστικού αφρού, οι θερμοκρασίες πλησιάζουν τουw 1.400 Co και ο θεωρητικός χρόνος επέμβασης των πυροσβεστών είναι 3 λεπτά πριν οι επιβαίνοντες καταλήξουν από την ζέστη και τις αναθυμιάσεις. Έτσι αναπτύχθηκαν οχήματα με τις παραπάνω αναφερόμενες προδιαγραφές αξίας $600.000 – $800.000 από συγκεκριμένη εταιρεία όχημα της οποίας εμφανίζεται στη φωτογραφία. (θα αφήσω και τις αγγλόφωνες επικεφαλίδες ώστε να αντιστοιχούν στη φωτογραφία και τις μονάδες επίσης)

    LIGHTWEIGHT BODY (Ελαφρύ αμάξωμα)
    Οι κανόνες της Εθνικής Υπηρεσίας Πυρασφαλείας απαιτούν το συγκεκριμένο όχημα βάρους 44 τόνων 6Χ6 να επιταχύνει από τα 0 to 50 mph σε λιγότερο από 35 δευτερόλεπτα (ένα επικαθείμενο ρυμουλκό φορτηγό 40 τόνων χρειάζεται πάνω από 1 λεπτό) άρα για λόγους οικονομίας το κενό πυροσβεστικό όχημα πρέπει να ζυγίζει περίπου 1 τόνο.

    HULL-PIERCING BOOM
    Εργαλείο οροφής που να τρυπά την άτρακτο και να έχει δυνατότητα να ρίχνει πυροσβεστικό υλικό μέσα στη καμπίνα αλλά και να προστατεύει με δημιουργία ομπρέλας νερού τους διαφεύγοντες. Διάμετρος εργαλείου διάτρησης 56 ίντσες, μέγεθος εργαλείου 65 πόδια, δυνατότητα παροχής υλικού 250 γαλόνια το λεπτό.

    FIVE-PERSON CABIN, SINGLE-PERSON OPERATION
    Η καμπίνα πληρώματος να χωρά πέντε άτομα αλλά με δυνατότητα χειρισμού από ένα άτομο με ανάλογα χειριστήρια τύπου παιχνιδομηχανής με δυνατότητα εκτόξευσης του υλικού σε απόσταση 300 ποδών με παροχή 2.650 γαλόνια το λεπτό
    FOAM TURRETS (πύργοι αφρού)
    Συνολικά μεταφέρονται 3.000 γαλόνια νερό και 420 γαλόνια αφροποιητικού υλικού με αυτόματο έλεγχο της σύνθεσης
    DRY CHEMICAL AGENT
    Επιπλέον μεταφέρει 550 χλμ όξινο ανθρακικό κάλιο το οποίον ρίχνει μέσα στον αφρό για να σταματήσουν οι οξειδώσεις λόγω της φωτιάς.

    CROSSLAYS
    Δύο θέσεις για σωλήνες πυρόσβεσης με εύκολη πρόσβαση και ξετύλιγμα που ενεργοποιούνται αυτόματα μόλις ξεδιπλωθούν σε μήκος 300 ποδών

    INFRARED CAMERAS (υπέρυθρες κάμερες)
    Βοηθούν στο εντοπισμό των πλέον θερμών περιοχών ώστε να επικεντρωθούν οι προσπάθειες αλλά και για να υπάρχει σαφής εικόνα σε περιπτώσεις καιρικών φαινομένων (ομίχλη)

    UNDERTRUCK NOZZLE
    Σύστημα προστασίας του οχήματος 360ο για φωτιά από περιρρέοντα καύσιμα

    POWER DIVIDER

    Όλα τα παραπάνω κινούνται αρμονικά χάρη σε μία V8 μηχανή ιπποδύναμης 700 ίππων.

    Πηγή: http://en.wikipedia.org
    www.popsci.com
    Συγγραφέας: Andrew Rosenblum
    Φωτογραφία: Daniel Schumpert και Jason Briney
    Μετάφραση – Προσαρμογή για το Fire.gr, Χ. Ζαφειρίου

    1234 Συνολικές Αναγνώσεις 1 Αναγνώσεις σήμερα

    Σχετικά άρθρα

  • Αφήστε μια απάντηση

    Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

    Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.