Οδηγός Υγιεινής & Ασφάλειας στα Σχολεία για χρήση από Διευθυντές

Προστέθηκε από F.R.N στις 19 Οκτωβρίου 2013. · No Comments · Μοιραστείτε αυτό το άρθρο

Κατηγορία Αρθρογραφία Πολιτών, Ζαφειρίου Μπάμπης, Υγιεινή και Ασφάλεια

Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Share into that BigPicture-Share zone

 
Share Button

20/8/2013

Η σχολική χρονιά 2013 – 2014 είναι προ των πυλών με τα μύρια όσα προβλήματα για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας (διδακτικό προσωπικό, βοηθητικό προσωπικό, γονείς και κηδεμόνες, μαθητές) κάτι που δεν πρέπει να μας απομακρύνει από το βασικό στόχο τη μόρφωση των παιδιών σε υγιεινό και ασφαλές περιβάλλον.
Το παρόν έχει σαν στόχο να βοηθήσει τις δράσεις που θα αναλάβετε όσον αφορά την βελτίωση της υγιεινής και ασφάλειας των μαθητών σας και σε καμία περίπτωση υποκαθιστά τους ισχύοντες κανονισμούς του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ή άλλων κρατικών υπηρεσιών και φορέων.

Στη πρώτη συνάντηση του διδακτικού προσωπικού θα πρέπει μετά από επισταμένη επιθεώρηση όλων των χώρων του σχολείου να δημιουργηθεί ένας αναλυτικός κατάλογος των προβλημάτων ο οποίος να υποβληθεί με το χαρακτηρισμό ΕΠΕΙΓΟΝ προς τον Υπεύθυνο Αντιδήμαρχο και να κοινοποιηθεί στον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου.

Κίνδυνος Πυρκαγιάς

1. Επιβάλετε μία ετήσια επιθεώρηση από το Γραφείο Πυρασφάλειας του Πυροσβεστικού Σταθμού στον οποίον ανήκει το σχολείο.

2. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται κατά τις επισκευές – επεκτάσεις της κτιριακής υποδομής πρέπει να ικανοποιούν συγκεκριμένες προδιαγραφές όσον αφορά την παθητική πυροπροστασία.

3. Λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα παθητικής πυρασφάλειας όπως η καθαριότητα των χώρων και η απαλλαγή τους από εύφλεκτα υλικά (κουρτίνες χωρίς προδιαγραφές, ποσότης χάρτου, κλπ)

4. Ιδιαίτερη προσοχή στη γειτνίαση εύφλεκτων υλικών και πηγών θερμότητας.

5. Ιδιαίτερη προσοχή στη σωστή λειτουργία (κλειδαριά) των θυρών που σε περίπτωση πυρκαγιάς μπορούν να χρησιμεύσουν σαν «τοίχος» προστασίας για ασφαλέστερη εκκένωση των χώρων του σχολείου.

6. Δημιουργία, εάν δεν υπάρχει, σχεδίου εκκένωσης των χώρων και δοκιμή αυτού, διόρθωση των αστοχιών και νέα δοκιμή.

7. Κατά τον πρώτο μήνα του σχολικού έτους επιβάλλεται να γίνουν ασκήσεις εκκένωσης και χρήσης των διαθέσιμων πυροσβεστικών μέσων.

8. Δημιουργία τηλεφωνικού καταλόγου των αρμοδίων αρχών έκτακτης ανάγκης αλλά και των αντίστοιχων υπηρεσιών του δήμου.

9. Σε κάθε τάξη και σε εμφανές σημείο να υπάρχει πινακίδα με τα τηλέφωνα των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης:

ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ 112

ΕΚΑΒ 166

ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΣΩΜΑ 199

ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΣΕΩΝ 210 7793777

ΚΕΝΤΡΟ ΥΓΕΙΑΣ ……

10. Το σύνολο των χρηστών του σχολικού χώρου πρέπει να γνωρίζει:

  • το σύνθημα για εκκένωση (πχ επαναλαμβανόμενοι χτύποι του κουδουνιού)
  • τα ονόματα των υπευθύνων ασφαλείας του σχολείου
  • το τρόπο διαφυγής
  • το σημείο συνάντησης μετά την έξοδο για προσκλητήριο
  • τα σημεία όπου βρίσκονται οι διακόπτες ασφαλείας διαφόρων παροχών (ηλεκτρικό, νερό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο, κλπ)

11. Πυροσβεστήρες. Ένας πυροσβεστήρας (σε κατάσταση λειτουργίας) ανά 200 τμ σχολικού κτιρίου και σε εμφανές σημείο.

12. Επιπλέον πυροσβεστήρες σε κρίσιμα σημεία (εργαστήρια, χώρος καυστήρα, κλπ).

Άλλοι σοβαροί κίνδυνοι

Το σχολείο λόγω της θέσεώς του ή ακόμα και της κατασκευής του πιθανόν να χρειάζεται να αντιμετωπίσει το ενδεχόμενο και άλλων φυσικών, τεχνολογικών κινδύνων ή κινδύνων μεταφοράς επικίνδυνων υλικών. Για όλους αυτούς τους κινδύνους οφείλουμε να έχουμε προβλέψει ένα ιδιαίτερο σχέδιο δράσης το οποίον να υποβάλουμε στον αρμόδιο φορέα για έγκριση.

Σε κάθε περίπτωση αφού ενημερώσουμε το κάθε μέλος του διδακτικού προσωπικού για το ρόλο του, στη συνέχεια εκτελούμε αιφνιδιαστικά ασκήσεις υπό το βλέμμα των αρμόδιων φορέων (Πυροσβεστικό Σώμα, Οργανισμό Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας, κλπ)

Δημιουργία φακέλου για την υγεία των μαθητών και του διδακτικού προσωπικού ώστε να αποφευχθούν έκτακτα περιστατικά όπως αλλεργίες, κλπ

Δημιουργία ή Επιθεώρηση του Σχολικού φαρμακείου και εκπαίδευση του προσωπικού στη παροχή Πρώτων Βοηθειών.

Βασικό Πρωτόκολλο κλήσης για παροχή πρώτων βοηθειών

1. Παρατήρηση

  • Ο τραυματίας ή ο ασθενής αντιδρά σε απλές ερωτήσεις
  • Αναπνέει κανονικά
  • Αιμορραγεί
  • Πως εκφράζει τη κατάστασή του

2. Συναγερμός

  • Καλούμε το 166
  • Δίνουμε διεύθυνση, τηλέφωνο, προσωπικά στοιχεία
  • Περιγράφουμε εν συντομία τι συνέβη
  • Δεν κλείνουμε πρώτοι το τηλέφωνο
  • Δεν χρησιμοποιούμε τη γραμμή μέχρι τη λήξη του συμβάντος

3. Πέραν των ειδικών οδηγιών

  • Προσπαθούμε να ηρεμήσουμε το «θύμα»
  • Σκεπάζουμε το θύμα
  • Δεν διστάζουμε να καλέσουμε ξανά το 166 σε περίπτωση μεταβολής της κατάστασης του θύματος.

Ειδικές Οδηγίες για Χημικούς Κινδύνους

Ορισμός Χημικού προϊόντος

  • Κάθε υλικό ή παρασκεύασμα που βρίσκεται στο πλαίσιο των 15 κατηγοριών της Ευρωπαϊκής Οδηγίας της 27ης Ιουνίου 1967
  • Κάθε χημική ουσία ή παρασκεύασμα χωρίς ετικέτα που βρίσκεται στους χώρους του σχολείου και προέρχεται από ιδιοπαρασκευή ή αποσύνθεση.
  • Κάθε υλικό που χρησιμοποιείται από επαγγελματίες με συγκεκριμένες προδιαγραφές.

Τα υλικά αυτά χωρίζονται σε κατηγορίες «καρκινογόνα» και «προκαλούντα μεταλλάξεις ή είναι βλαπτικά για γενετήσιο σύστημα»

Καρκινογόνα

· Ενδεχομένως Καρκινογόνο

· Πιθανά Καρκινογόνο

· Επιβεβαιωμένα καρκινογόνο

Προκαλούντα μεταλλάξεις

Είναι ουσίες οι οποίες εισερχόμενες στον οργανισμό μπορούν να προκαλέσουν γενετικές ή κληρονομικές ανωμαλίες ή και να αυξήσουν τη συχνότητα με την οποία αυτές παρουσιάζονται.

Για αναλυτικές πληροφορίες για τις χημικές ουσίες, την χρήση, την κατηγοριοποίηση τους, κλπ

Για το Fire.gr, Χ. Ζαφειρίου

Πιστοποιημένος από το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης για τη Διαχείριση Κινδύνων και Κρίσεων για την Ασφάλεια και Υγεία στις Σχολικές – Εκπαιδευτικές Μονάδες

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.