Rescue Days 2007 Ημέρες Διάσωσης στο Ludwigshafen

 

Του Ιωάννη Σ. Ρέτσιου

Κάθε χρόνο όλες οι εταιρίες αυτοκινήτων και γενικότερα οχημάτων κατασκευάζουν τα νέα μοντέλα με πρωτότυπες καινοτομίες, πιο ασφαλή πιο αναπαυτικά και σίγουρα πιο γρήγορα. Έχετε σκεφτεί όμως ότι τι γίνεται σε περίπτωση ατυχήματος ή σύγκρουσης των νέων οχημάτων και πως μπορούν να απεγκλωβιστούν οι επιβάτες τους από αυτά; Οι ενισχυμένοι δοκοί ασφάλειας, οι πλευρικές μπάρες προστασίας, οι αερόσακοι, τα νέα ηλεκτρονικά συστήματα αποτελούν τροχοπέδη για ένα πυροσβέστη-διασώστη κατά το απεγκλωβισμό των επιβατών ή όχι; Σε όλα αυτά έρχεται να δώσει απαντήσεις το σεμινάριο Rescue Days (Ημέρες Διάσωσης) το οποίο έγινε φέτος στο Ludwigshafen της Γερμανίας από τις 11 Οκτωβρίου έως και τις 14 Οκτωβρίου 2007.
Η Weber Hydraulic® κατάφερε να οργανώσει σε μεγάλο βαθμό πολύ καλά το σεμινάριο αν και ήταν πολύ δύσκολο με 250 συμμετέχοντες από 15 διαφορετικές χώρες. Επιγραμματικά μπορώ να αναφέρω συμμετοχές εκτός των τοπικών πυροσβεστικών σταθμών από όλη τη Γερμανία, της Αμερικής από την Pasadena, της Γαλλίας, της Ισπανίας, της Νορβηγίας, της Φιλανδίας, της Αυστρίας , των Ενωμένων Αραβικών Εμιράτων και πολλών άλλων συμπεριλαμβανόμενης και της δικής μας από την Ελλάδα, εκπροσωπούμενης από τον Υποπυραγό Παναγιωτάκη Αντώνιο του τμήματος της Ε.Μ.Α.Κ (Πυροσβεστικής Υπηρεσίας) και του υπογράφοντα το άρθρο. Για το σεμινάριο αυτό χρειάστηκαν 175 οχήματα ΙΧ, 3 λεωφορεία, 10 καμπίνες φορτηγών, 2 φορτηγά, και περίπου 10 ολοκαίνουργια πολυτελή αμάξια τα οποία θυσιάστηκαν μαζί με τα υπόλοιπα στο βωμό της τεχνογνωσίας και της εκπαίδευσης. Κάποια από αυτά πραγματικά τα λυπηθήκαμε βλέποντας τα δερμάτινα καθίσματα και τα πολυτελή σαλόνια τους αλλά έπρεπε να επιτελέσουν και αυτά το σκοπό τους.

Πατήστε για Μεγέθυνση Πατήστε για Μεγέθυνση
Πατήστε για Μεγέθυνση Πατήστε για Μεγέθυνση


Το σεμινάριο αυτό σκοπό είχε να μεταδώσει αρχικά μέσω θεωρητικών μαθημάτων το πρωτόκολλο απεγκλωβισμού των επιβατών με την μέθοδο S.A.V.E.R1 και μετέπειτα να μας ενημερώσει για τις νέες καινοτομίες στα ηλεκτρονικά και μηχανολογικά συστήματα των αυτοκινήτων, των φορτηγών και των λεωφορείων.
Είναι αλήθεια ότι αν και λίγο ως πολύ γνωρίζαμε στους πρακτικούς σταθμούς τι θα αντιμετωπίζαμε , αυτό που δεν γνωρίζαμε ήταν τα σημεία που έπρεπε να δείξουμε μέγιστη προσοχή κατά τον απεγκλωβισμό. Σίγουρα αυτό το σεμινάριο απευθύνεται στους ήδη κατέχοντες πρακτική & θεωρητική εμπειρία στις μεθόδους απεγκλωβισμού καθώς είναι απαραίτητη η προηγούμενη εμπειρία με διασωστικά υδραυλικά εργαλεία, μεθόδους κοπής και γνώση βασικών πρώτων βοηθειών.(Basic Life Support)

Πατήστε για Μεγέθυνση Πατήστε για Μεγέθυνση


Η πρώτη μας μέρα κύλισε με τρία θεωρητικά μαθήματα σε κλειστό γυμναστήριο όπου μας παρέδωσαν τις απαιτούμενες γνώσεις για την σωστή προσέγγιση στο τόπο του ατυχήματος, τις θέσεις που καταλαμβάνουν τα οχήματα εκτάκτου ανάγκης (πχ. Πάντα διαγώνια και όχι το ένα πίσω από το άλλο) τον τρόπο και τη μέθοδο προσέγγισης του τραυματία, τα ατομικά μέτρα προστασίας, την καλή συνεργασία μεταξύ προ-νοσοκομειακών διασωστών και πυροσβεστών, καθώς και τα σημεία όπου βρίσκονται οι μπαταρίες των νέων οχημάτων. Εδώ θα πρέπει να σας πω ότι μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση η αλλαγή τοποθέτησης των συσσωρευτών ρεύματος (μπαταρίες) από την θέση του χώρου της μηχανής στην θέση της καμπίνας και συγκεκριμένα κάτω από την θέση του οδηγού ή του συνοδηγού. Σίγουρα αυτό προβληματίζει για ποιο λόγο το έκαναν οι εταιρίες κατασκευής οχημάτων. Ο λόγος είναι το νέο σύστημα e-call2 το οποίο αναλαμβάνει να ειδοποιήσει τις υπηρεσίες εκτάκτου ανάγκης μετά από ατύχημα στο οποίο έχετε εμπλακεί με το όχημα σας.
Το σύστημα αυτό χρειάζεται ως γνωστό ρεύμα για να λειτουργήσει, παρατηρήθηκε λοιπόν ότι στις μετωπικές συγκρούσεις το πρώτο που καταστρεφόταν συνήθως ήταν η μπαταρία του οχήματος καθιστώντας το σύστημα e-call άχρηστο. Μετέφεραν λοιπόν την μπαταρία στο εσωτερικό της καμπίνας όπου οι πιθανότητες να καταστραφεί η μπαταρία είναι πολύ μικρότερες από την προηγούμενη θέση όπου βρισκόταν αλλά εκτός αυτού η αποσύνδεση της θα είναι εξίσου εύκολη από τους πυροσβέστες που θα φτάσουν στον τόπο του ατυχήματος.

Πατήστε για Μεγέθυνση Πατήστε για Μεγέθυνση


Βεβαίως όλοι όσοι εμπλεκόμαστε με την πυρόσβεση και την διάσωση γνωρίζουμε ότι σε ένα τροχαίο ατύχημα μετά την σκηνή ασφαλείας και την σταθεροποίηση του οχήματος πρέπει να αφαιρέσουμε τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας. Σε κάποια οχήματα νέου τύπου της ΒΜW υπάρχει κέντρο ρεύματος το οποίο ρυθμίζει συγκεκριμένες λειτουργίες και είναι ανεξάρτητο από την μπαταρία. Σε αυτό το κέντρο ελέγχου λοιπόν (το οποίο πρέπει να αποσυνδεθεί επίσης) πρέπει να αποσυνδεθεί όχι αρνητικός αλλά ο θετικός πόλος του. (βεβαίως πιθανολογώ ότι μέχρι να δούμε νέου τύπου τέτοια οχήματα της BMW στην Ελλάδα θα περάσει λίγος χρόνος) Μια άλλη θέση όπου μπορεί να βρεθεί η μπαταρία των οχημάτων νέου τύπου είναι ο χώρος φόρτωσης (Port Baggage) στο πίσω μέρος όπου σηκώνοντας την μοκέτα αποκαλύπτεται η μπαταρία δεξιά ή αριστερά τοποθετημένη. Θα πρέπει όμως να τονίσω ότι χωρίς την χρήση του ειδικού λογισμικού Crash Rescue Software της Moditech Solutions είναι αρκετά δύσκολο να γνωρίζεις όλα αυτά τα κρυφά σημεία που βρίκονται στα νέα αλλά και μερικές φορές και στα παλιά αμάξια.

Πατήστε για Μεγέθυνση Πατήστε για Μεγέθυνση


Μια από τις συμβουλές που μας έδωσαν οι εκπαιδευτές ήταν ιδιαίτερα στα νέα αμάξια (όχι απαραίτητα πολυτελή) προτού αποσυνδέσουμε την μπαταρία του οχήματος να εκμεταλλευτούμε όλα εκείνα τα μέσα (αυτόματη ρύθμιση καθίσματος, ηλιοροφές, ηλεκτρική ρύθμιση τιμονιού) έτσι ώστε να δημιουργήσουμε όσο το δυνατόν ζωτικό χώρο για τον διασώστη αλλά και τον εγκλωβισμένο. Μπορεί για κάποιους από εσάς το παραπάνω να είναι αυτονόητο, αλλά την στιγμή της έντασης και του απεγκλωβισμού όλοι το ξεχνάμε πιστέψτε με. Επίσης σημαντική πληροφορία για όλους σας είναι αν τυχόν και σε ενδεχόμενο τροχαίο ατύχημα αντιμετωπίσετε τα νέου τύπου οχήματα τα οποία δεν έχουν κλειδί και θέλετε να σβήσετε την μηχανή απλά βρείτε κάπου στην κονσόλα το κουμπί που λέει engine off και πατήστε το! Αυτού του είδους τα νέα οχήματα δεν διαθέτουν κλειδί καθώς ο ιδιοκτήτης φέρει επάνω του ενός είδους ασύρματο πομποδέκτη ο οποίος επικοινωνεί με τον εγκέφαλο του οχήματος , αντιλαμβάνεται την παρουσία του ιδιοκτήτη στο χώρο του οχήματος και επιτρέπει την ενεργοποίηση της μηχανής μόνο με το πάτημα του πεντάλ του φρένου και του κομβίου εκκίνησης (engine run).
Συνεχίζοντας την εκπαίδευση μας προχωρήσαμε στα πρακτικά μαθήματα και συγκεκριμένα σε ειδικούς διαφορετικούς σταθμούς όπου σε κάθε έναν από αυτούς μας περίμενε και ένα ξεχωριστό σενάριο απεγκλωβισμού. Η παροχή πρώτων βοηθειών και ο απεγκλωβισμός είναι δύο εργασίες άρρηκτα συνδεδεμένες μεταξύ τους ανεξάρτητα αν πολλοί συνάδελφοι τις μπερδεύουν. Το να απεγκλωβίσεις ένα άνθρωπο ο οποίος έχει υποστεί Φυσικό εγκλωβισμό τύπου ΙΙ3 δεν αρκεί να αφαιρέσεις το όχημα από αυτόν αλλά πρέπει να έχεις μαζί σου και τον προ-νοσοκομειακό ο οποίος θα φροντίσει για την σταθεροποίηση των ζωτικών λειτουργιών του εγκλωβισμένου. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και ανάποδα καθώς ένας προ-νοσοκομειακός δεν μπορεί μόνος του να απεγκλωβίσει ένα άνθρωπο ή ακόμα δεν μπορεί να μπει μέσα στο όχημα & να παρέχει τα βασικά εάν δεν δημιουργηθεί ο ικανός χώρος από τους πυροσβέστες για αυτόν. Εν κατακλείδι η συνεργασία μεταξύ των «ΔΙΑΣΩΣΤΩΝ» είναι αναγκαία και ζωτικής σημασίας. Και για να μην παρεξηγηθώ να επισημάνω για άλλη μια φορά ότι η λέξη Διασώστης4 (rescuer5) ΔΕΝ είναι προνόμιο κανενός (ούτε του ΕΚΑΒ ούτε της ΕΜΑΚ) αλλά καθορίζει αυτόν / αυτή, που δια μιας μεθόδου σώζει μια ζωή από άμεσο κίνδυνο. Καλό θα ήταν ως Διασώστες κατά την προσωπική μου άποψη να αναφέρονται ΜΟΝΟ οι πιστοποιημένοι από αναγνωρισμένο φορέα για το έργο διάσωσης το οποίο επιτελούν και όχι όλοι όπως κάνουν τα ΜΜΕ κατά το δοκούν.

Πατήστε για Μεγέθυνση Πατήστε για Μεγέθυνση


Στο σεμινάριο αυτό εργαστήκαμε με τα νέου τύπου υδραυλικά εργαλεία της Weber Hydraulic® τα οποία έφεραν το μονό σύστημα σύνδεσης «Single Coupling» αντί του παλιού με δύο ζεύγη ταχυσυνδέσμων το οποίο και πιο πολύ ώρα έπαιρνε αλλά και πολλές φορές οι ταχυσύνδεσμοι αν δεν είχαν ενωθεί για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα κρατούσαν λάδι εσωτερικά με αποτέλεσμα να δυσκολεύεσαι μερικές φορές στην εφαρμογή τους.
Σε αρκετά σενάρια φάνηκε η δυσκολία του να απεγκλωβίσεις την κούκλα «θύμα» από το όχημα ή το αντίστοιχο λόγω της υπερβολικής συμπίεσης που έχει δεχτεί από το τροχαίο. Αυτό όμως ήταν και το καλό στην όλη υπόθεση καθώς έπρεπε να στύψεις το μυαλό σου να βρεις πως και από πού θα κάνεις τον απεγκλωβισμό αλλά το κυριότερο με ποια εργαλεία και με πόση δύναμη ώθησης ή κοπής.

Πατήστε για Μεγέθυνση Πατήστε για Μεγέθυνση


Ένα άλλο σημαντικό μάθημα που πήραμε ήταν για τα τζάμια των νέων οχημάτων. Επειδή εκεί έχουμε δύο κατηγορίες τα laminated και τα tempered glass. Για όσους δεν γνωρίζουν, τα τζάμια που χρησιμοποιούνται στα οχήματα είναι είτε τύπου laminated ή tempered. Αν προσέξετε στα νέου τύπου αυτοκίνητα δίπλα από τα μικρά γράμματα που γράφουν τις προδιαγραφές θα δείτε ένα ακρώνυμο όπως VSG ή ESG, αυτό καταδεικνύει τον τύπο τζαμιού.
Ποιος ο λόγος ; μα φυσικά το κάθε τζάμι θέλει το εργαλείο του για να απομακρυνθεί έτσι λοιπόν διαβάζοντας απλά τον τύπο του (αν έχουμε χρόνο) αντιλαμβανόμαστε αν πρέπει να χρησιμοποιήσουμε το Glass X (πριονωτό εργαλείο) ή το Window punch (ακίδα θραύσης).

Πατήστε για Μεγέθυνση Πατήστε για Μεγέθυνση


Τζάμια τα οποία μετά το χτύπημα μετατρέπονται σε μικρά κομμάτια γυαλιού ονομάζονται (ESG) Tempered και χρησιμοποιείται το εργαλείο Window punch. Τέτοια τζάμια μπορούμε να βρούμε ιδιαιτέρως στα μπροστινά παρμπρίζ παλαιών αυτοκινήτων. Τα περιμετρικά τζάμια είναι επίσης κατασκευασμένα από το ίδιο υλικό καθώς και το πίσω τζάμι. Προσοχή κατά την θραύση τους να πάρετε μέτρα προστασίας για τους επιβάτες στο εσωτερικό του οχήματος.
Τζάμια τα οποία δεν σπάνε με το Window punch αντιλαμβάνεστε ότι πρέπει να χρησιμοποιήσετε το Glass X και προφανώς είναι κατηγορίας (VSG) Laminated. Σε αυτό το τύπο τζαμιού τον οποίο θα τον βρείτε στα περισσότερα καινούργια οχήματα στο παρμπρίζ (μερικές φορές το τοποθετούν και στο πίσω τζάμι) κάνετε με την άκρη του εργαλείου ένα χτύπημα – άνοιγμα πάνω δεξιά ή αριστερά (όπου σας δίνει κίνηση στο χέρι) και μετέπειτα με την πριονωτή λεπίδα το κόβετε όλο μέχρι να το αφαιρέσετε. Θα προσέξετε ότι ο τύπος αυτός του τζαμιού είναι σαν ζελατίνα και δεν γίνεται κομμάτια παρά κόβεται σαν πλαστικό χοντρό χαρτόνι. Μην σας ξεγελά η ευκολία του όλου εγχειρήματος, στην πραγματικότητα είναι δύσκολο και εξαιρετικά κουραστικό όπως εξίσου και επικίνδυνο για την αναπνοή σας λόγω των αιωρούμενων σωματιδίων από ίνες αμιάντου που ίπτανται στον αέρα κατά την κοπή του. Για αυτό το λόγο συνιστώ να φοράτε μάσκα προστασίας της αναπνοής.

Πατήστε για Μεγέθυνση Πατήστε για Μεγέθυνση
Πατήστε για Μεγέθυνση Πατήστε για Μεγέθυνση
Πατήστε για Μεγέθυνση Πατήστε για Μεγέθυνση


Τελειώνοντας με τα μικρά οχήματα ξεκινήσαμε την δεύτερη μέρα του σεμιναρίου τα σενάρια με τα φορτηγά οχήματα όπου μάθαμε πολλά και ενδιαφέροντα πράγματα που θα προσπαθήσω να σας τα μεταφέρω όσο το δυνατόν καλύτερα. Αρχικά οι εκπαιδευτές μας παρότρυναν να δώσουμε μεγάλη σημασία στην σταθεροποίηση του φορτηγού και την απενεργοποίηση της μηχανής και της μπαταρίας του. Σε όλα τα φορτηγά πλέον δεν χρειάζεται να αφαιρέσεις την μπαταρία (τις μπαταρίες, προσοχή 24V) παρά μόνο να εντοπίσεις το διακόπτη αποσύνδεσης ρεύματος που βρίσκεται συνήθως από την μεριά του οδηγού στο πλαϊνό κάτω μέρος του οχήματος. Μπορείτε να διακρίνεται ένα κόκκινο διακόπτη όπως φαίνεται στην φωτογραφία. Πέραν τούτου ο χώρος της καμπίνας του φορτηγού πρέπει να ελεγχθεί προσεκτικά καθώς υπάρχει στο πίσω μέρος της καμπίνας κρεβάτι και αρκετές φορές ένα μικρό παράθυρο είτε ντουλάπι αποθήκευσης προσωπικών ειδών το οποίο ανοίγει μόνο με μοχλό από την καμπίνα. Στην περίπτωση που έχουμε ακινητοποιήσει το φορτηγό αλλά η μηχανή είναι αναμμένη και τα κλειδιά έχουν σπάσει ή δεν είναι δυνατόν να σβήσει η μηχανή με τον κανονικό τρόπο τότε η μόνη σωστή λύση είναι να ανοίξουμε το φίλτρο του φορτηγού στο πίσω μέρος και να ρίξουμε με το πυροσβεστήρα μας Co2 (διοξείδιο του άνθρακος ) δύο με τρείς βολές ψεκασμού και η μηχανή θα σβήσει χωρίς να χαλάσει απολύτως τίποτα. Παλιότερα για να σβήσει η μηχανή του φορτηγού έκοβαν το σωληνάκι καυσίμων ή κάτι αντίστοιχο προξενώντας μεγάλες βλάβες στο φορτηγό χωρίς λόγο, κάνοντας την παραπάνω κίνηση δεν αποτελεί κίνδυνο – φθορά για την μηχανή του φορτηγού.

Πατήστε για Μεγέθυνση Πατήστε για Μεγέθυνση


Στα φορτηγά θα πρέπει να προσέξετε το σύστημα αεροσυμπιεστή που φέρουν στον πίσω άξονα. Καθώς αυτό ελέγχεται όπως και άλλα ηλεκτρονικά συστήματα από την καμπίνα του. Σε αυτήν την περίπτωση μπορείτε να εντοπίσετε ένα ηλεκτρονικό χειριστήριο συνδεδεμένο με την καμπίνα του οχήματος το οποίο επιτρέπει στον οδηγό του να δώσει αέρα στα αμορτισέρ του άξονα και να ανεβάσει τους τροχούς πιο ψηλά ή πιο χαμηλά αναλόγως του φορτίου του. Αυτό είναι πολύ χρήσιμο όταν έχουμε εγκλωβισμένους κάτω από τον άξονα του φορτηγού ή κάτι αντίστοιχο και μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε για να δημιουργήσουμε ικανό χώρο για τον απεγκλωβισμό. Φυσικά και στα φορτηγά εκμεταλλευόμαστε τις φυσικές ανέσεις που μας δίνουν τα καθίσματα που μπορούν να ανεβοκατέβουν η το τιμόνι το οποίο μπορεί να μεταφερθεί πιο μπροστά δημιουργώντας ικανό χώρο στα πόδια του οδηγού. Τα πιο πολλά φορτηγά δεν διαθέτουν ακόμα αερόσακο αλλά ήδη κυκλοφορούν αρκετά φορτηγά που είναι εξοπλισμένα με αερόσακο στην Ευρώπη. Καλό θα ήταν λοιπόν να μην ξεχνάτε τις προφυλάξεις που παίρνουμε όταν υπάρχει παρουσία αερόσακου που δεν έχει ενεργοποιηθεί.

Ένα άλλο σημείο που πρέπει να δώσετε προσοχή είναι η ζώνη ασφαλείας η οποία σπανίως φοριέται από του φορτηγατζήδες και για αυτό και ο υψηλός δείκτης θνησιμότητας σε τροχαία που εμπλέκονται φορτηγά οχήματα. Κανονικά στα φορτηγά υπάρχουν δύο ζώνες ασφαλείας για τον οδηγό . Μία η οποία τοποθετείται χιαστή (κλασικός τρόπος) και άλλη μια που συγκρατεί μόνο την λεκάνη μας και περνιέται πάνω από την άλλη. Αυτό είναι χρήσιμο καθώς αν η καμπίνα είναι αναποδογυρισμένη και πρέπει να απεγκλωβίσετε τον οδηγό καλό είναι να θυμάστε ότι σε περίπτωση που φοράει ζώνη αυτή μπορεί να είναι διπλού τύπου.

Στη Γερμανία η αστυνομία στήνει ειδικά σημεία έλεγχου στην Εθνική για τους οδηγούς φορτηγών που δεν φορούν ζώνη και τους δίνει δύο επιλογές. Η μία επιλογή είναι η προφανής, να πληρώσουν το πρόστιμο, η δεύτερη όμως είναι να ανεβούν στο ειδικά διαμορφωμένο όχημα (ιδιωτικής εταιρίας) και να υποστούν τον εξομοιωτή ατυχήματος όπου εκεί βιώνουν την ανατροπή του φορτηγού φορώντας ζώνη ασφαλείας και καταλαβαίνουν τι θα είχε συμβεί αν δεν την είχαν φορέσει, πραγματικά εκπληκτικό! Το ίδιο ακριβώς κάνει η Γερμανική Αστυνομία και στην περίπτωση των επιβατικών οχημάτων με αντίστοιχο εξομοιωτή.

Πατήστε για Μεγέθυνση Πατήστε για Μεγέθυνση
Πατήστε για Μεγέθυνση Πατήστε για Μεγέθυνση


Ξεκινώντας το σενάριο μας στο πρακτικό σταθμό για φορτηγά, έπρεπε να αφαιρέσουμε αρχικά την πόρτα του φορτηγού και μετέπειτα να απομακρύνουμε την κολώνα μακριά από τον υποτιθέμενο εγκλωβισμένο. Η αφαίρεση της πόρτας από τους μεντεσέδες ήταν αρχικά γρήγορη και εύκολη με μόνο ίσως παράγοντα δυσκολίας το βάρος του θηριώδους διαστολέα της Weber. Ο κόφτης ακολούθησε δαγκώνοντας σε σχήμα V το μαρσπιέ του φορτηγού έτσι ώστε να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες προϋποθέσεις για την τοποθέτηση του τηλεσκοπικού υδραυλικού εμβόλου. Για την χρήση του τηλεσκοπικού εμβόλου τοποθετήσαμε μια γωνία στήριξης γνωστή και ως Sill Support στο πλάι της εσωτερικής κολώνας καθώς χρειαζόταν έτσι ώστε να μην υποχωρήσει η μεταλλική ενίσχυση που υπήρχε εσωτερικά του σκελετού του σασί του φορτηγού. Μετέπειτα με το τηλεσκοπικό έμβολο (με πιστόνι εκτόνωσης δύο σημείων) απομακρύναμε με επιτυχία την κολώνα από το θύμα.

Πατήστε για Μεγέθυνση Πατήστε για Μεγέθυνση
Πατήστε για Μεγέθυνση Πατήστε για Μεγέθυνση


Βρήκαμε ιδιαιτέρως ενδιαφέροντα όλα τα σενάρια με φορτηγά αλλά και με τα λεωφορεία (πούλμαν) που μας έδειξαν την Τρίτη μέρα τόσο εσωτερικά (σκελετό και ενισχύσεις) όσο και εξωτερικά. Είναι αλήθεια ότι οι νέες τεχνολογίες οι παράγοντες ασφαλείας και οι καινοτομίες των κατασκευαστών αποτελούν παράγοντα άγχους για τον σημερινό Πυροσβέστη – Διασώστη αλλά αυτό δεν πρέπει να γίνεται τροχοπέδη για την ενημέρωση και την κατανόηση όλων των νέων εξελίξεων και εφαρμογών από την αυτοκινητοβιομηχανία.
Ελπίζω να σας μετέφερα έστω και εικονικά το κλίμα που επικράτησε στο Rescue Days και κάποιες από τις νέες γνώσεις που πήραμε να σας τις πέρασα ορθά και πρακτικά. Ευελπιστώ στην δημιουργία ενός Rescue Days στην Ελλάδα και θέλω να πιστεύω ότι θα γίνει πραγματικότητα στο άμεσο μέλλον έτσι ώστε όλοι να έχετε την δυνατότητα της γνώσης και της πρακτικής εμπειρίας στον απεγκλωβισμό ανθρώπων από τροχαία ατυχήματα και όχι μόνο.

Πατήστε για Μεγέθυνση Βασίλης Παπάς


Ειδικές Ευχαριστίες
Ευχαριστώ θερμά τον συνάδελφο Εθελοντή Πυροσβέστη, Βασίλη Παππά για τις φωτογραφίες που μας παραχώρησε και την μετάφραση που έκανε από Γερμανικά στα Ελληνικά κατά την διάρκεια του σεμιναρίου Rescue Days.


Επεξηγήσεις
1. Systematic Approach to Vehicle Entrapment Rescue (Συστηματική προσέγγιση στη διάσωση εγκλωβισμένων σε όχημα)

2. Υπηρεσίες Επείγουσας Κλήσης ( eCall ) (βλέπε άρθρο του Φιλιππόπουλου Νίκου)

3. Απεγκλωβισμός θυμάτων από τροχαία ατυχήματα (βλέπε άρθρο του Γαϊτανίδη Ιωάννη )

4. Η λέξη διασώστης είναι όψιμη ελληνιστική (στον Ιουστινιανό) και ομαλά σχηματισμένη. Προήλθε με υποχωρητικό σχηματισμό (retrograde Bildung) από το ελληνιστικό επίθετο διασωστικός, κατ’ αναλογίαν προς τα ένσιγμα σε -στης, -στικός (π.χ. πειραστής – πειραστικός, δανειστής – δανειστικός). Ο Δουκάγγιος είναι ο γνωστός λεξικογράφος που υπογράφει ως Carolus du Fresne, Dominus du Cange, ο οποίος το 1688 εξέδωσε το πολύτιμο Λεξικό τής Μεσαιωνικής Ελληνικής (Glossarium ad Scriptores Mediae & Infimae Graecitatis). Σε αυτό το γλωσσάριο καταχωρίζει τη λέξη διασώστης με τις σημασίες ductor, conductor «οδηγός» και αναφέρει ότι επρόκειτο για στρατιωτικό αξίωμα στην αυλή τού Κωνσταντίνου Ζ΄ Πορφυρογεννήτου. Από τον 13ο αι. και εντεύθεν δεν συναντούμε τη λέξη εκτός λεξικών. Συνεπώς, η διαπίστωση ότι το διασώστης ανασύρθηκε από τα λεξικά ως απόδοση του αγγλ. rescuer είναι απόλυτα σωστή. Πρόκειται για κοινό φαινόμενο αναδανεισμού και είναι ευτύχημα ότι στην Ελληνική υπάρχει η δυνατότητα για ανατροφοδότηση από παλαιά, μη τετριμμένα γλωσσικά στοιχεία.

5. Noun: rescuer – a person who rescues you from harm or danger

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*


Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.