2/8/2008
Ηταν λίγο μετά τα μεσάνυχτα του Σαββάτου 02/08 όταν βυτιοφόρο όχημα που μετέφερε κηροζίνη ανετράπη στο 8ο χλμ της εθνικής οδού Αντιρρίου-Ιωαννίνων. Αμέσως κινητοποιήθηκαν για το συμβάν πυροσβεστικές δυνάμεις και η τροχαία έκλεισε τον δρόμο και στις δυο κατευθύνσεις.
Οι πρώτοι πυροσβέστες που έφτασαν στο συμβάν διαπίστωσαν πως ένα από τα 5 διαμερίσματα του βυτίου είχε διαρραγεί σε δυο μεριές και υπήρχε διαρροή του καυσίμου στο δρόμο. Έτσι ξεκίνησε η ψύξη του βυτίου για προληπτικούς λόγους.
Για την αντιμετώπιση του συμβάντος κινητοποιήθηκαν 6 υδροφόρα οχήματα της πυροσβεστικής με 20 άνδρες και δυο υδροφόρες της νομαρχιακής αυτοδιοίκησης Αιτ/νιας.
Μόλις ξημέρωσε κατέφθασαν στο σημείο δυο γερανοφόρα οχήματα και άρχισε η διαδικασία επαναφοράς του οχήματος και μετάγγισης του καυσίμου σε άλλο βυτιοφόρο.
Η διαδικασία αυτή ολοκληρώθηκε λίγο μετά τις 13:00 το μεσημέρι του Σαββάτου.
Πατήστε για μεγέθυνση (Φωτόρεπορτάζ Μάλλιος Αλέξανδρος)
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Συμπληρωματική Περιγραφή κατόπιν αίτησης πολλών μελών
Το συμβάν αυτό έγινε στον τομέα ευθύνης της Π.Υ. Ναυπάκτου. Εγώ πήγα εκει ως πλήρωμα του Π.Σ. 3248 10τονου υδροφόρου οχήματος της Π.Υ. Πατρών που μετέβη ως ενίσχυση.
Ο δρόμος είχε κλείσει για όλα τα οχήματα και στα δυο ρεύματα.
Από τη μεριά προς Ιωάννινα επιχειρούσαν ένα όχημα από το Μεσολόγγι (Π.Σ. 886- 12 τόνων) και ένα από το Αγρίνιο (Π.Σ. 2927- 5 τόνων) καθώς και μια υδροφόρα των 20 τόνων. Από εκεί είχε γίνει στην αρχή μια εγκατάσταση χαμηλής πίεσης νερου των 45 χιλιοστών από το 2927 και τα άλλα δυο μεγαλύτερα οχήματα πηγαινοέρχονταν σε υδροστόμιο και το ανεφοδίαζαν με νερό.
Από την αντίθετη πλευρά είχαν στηθεί τα: 1478 και 2928 της Π.Υ.
Ναυπάκτου 2,5 και 5 τόνων αντίστοιχα, το 3248 του 1ου Π.Σ. Πατρών 10 τόνων και το 1539 12 τόνων από την Π.Υ. ΒΙ.ΠΕ. Πατρών καθώς και άλλη μια υδροφόρα 20 τόνων.Ομοίως κι εδώ είχαμε δυο εγκαταστάσεις των 45 χιλ. από το 1478 και τα υπόλοιπα έκαναν τον ανεφοδιασμό.
Και από τις δυο πλευρές τα οχήματα είχαν σταθμεύσει 100 μέτρα μακριά και πίσω από στροφή εκμεταλευόμενα τη μορφολογία της περιοχής. Άρα σε περίπτωση
έκρηξης, ανάμεσα στο βυτίο και τα οχήματα υπήρχε βουνό.
Σε αυτό το σημείο η διαδρομή περνά από πλαγιά βουνού και είναι ανηφορική. Το βυτίο είχε ανατραπεί από τη μεριά του βουνού και από την άλλη υπάρχει γκρεμός 100 περίπου μέτρων που οδηγεί στη θάλασσα.
Το τελευταίο από τα 5 διαμερίσματα του βυτίου είχε δυο ‘σκισήματα’ και από εκεί υπήρχε διαρροή (βλέπε φωτογραφίες). Η κηροζίνη που χυνόταν από κει κύλαγε στις δυο άκρες του δρόμου και κατέληγε στο γκρεμό. Παράλληλα υποβοηθούταν και από το νερό που έπεφτε από τις τρεις εγκαταστασεις και το μείγμα νερού-κηροζίνης έτρεχε γρήγορα προς τη θάλασσα.
Δεν κατέστη δυνατόν παρόλο που ήρθε όχημα χημικών (Π.Σ. 3006 Της 6ης ΕΜΑΚ) να βουλωθούν οι τρύπες και να μειωθεί η διαρροή.
Κατά τη διάρκεια της νύχτας κι ενώ το κατάβρεγμα του βυτίου συνεχιζόταν, μαζεύτηκαν αρκετά μπιτόνια αφρό από τις όμορες υπηρεσίες για να είναι έτοιμα για το πρωι που θα γινόταν η επαναφορά.
Κατά τις 8 το πρωι εμφανίστηκαν δυο γερανοί και ένα άλλο βυτίο στο οποίο θα γινόταν η μετάγγιση.
Αφού το έδεσαν από τις δυο αντίθετες πλευρές του ξεκίνησε η διαδικασία επαναφοράς ενώ διαβρεχόταν με αφρό πλέον από δυο εγκαταστάσεις που έπαιρναν αφρο από τα μπιτόνια μέσω του αναμεικτήρα. Η διαδικασία αυτή ολοκληρώθηκε επιτυχώς και μετά άρχισε η μετάγγιση του καυσίμου στο έτερο βυτίο
Όταν τελείωσε και η μετάγγιση το φόρτωσαν σε αρματοφορέα και αποχώρησε.
Κάπως έτσι κύλησαν οι 13 περίπου ώρες που κράτησε αυτό το περιστατικό. Το μόνο σχόλιο που θα ήθελα να κάνω εγώ είναι ότι κατά τη διάρκεια της νύχτας ο χώρος του συμβάντος παρέμενε στο σκοτάδι και ενώ ενεργούσαν τρεις εγκαταστάσεις νερού παρόλο που υπήρχε στο συμβάν και όχημα που έχει ιστό φωτισμού και έκτος φυσικά από τους προβολείς των υπολοίπων.
Ερωτήσεις, απορίες, παρατηρήσεις καλοδεχούμενες στο malou1524@yahoo.gr