Η μοτοσυκλέτα στην υπηρεσία της πυρόσβεσης

 

Ρέτσιος Ιωάννης

Ο έντονος καπνός που άρχιζε να γεμίζει το παράθυρο του γραφείου μου πρόδιδε ότι κάπου υπήρχε φωτιά .. ή μάλλον πυρκαγιά εν εξέλιξη. Βγαίνοντας έξω, διαπίστωσα
ότι είχε γίνει ένα σοβαρό τροχαίο και το ένα από τα δύο εμπλεκόμενα αμάξια καιγόταν ήδη. Ευτυχώς οι επιβάτες του το είχαν εγκαταλείψει και ήταν ασφαλείς.
Έσπευσα να καλέσω την Πυροσβεστική Υπηρεσία αλλά με ενημέρωσαν ότι ήδη είχαν πάρει την κλήση και τα οχήματα της ήταν καθοδόν. Δεν πέρασαν αρκετά λεπτά όταν άρχισα να ακούω τις σειρήνες να πλησιάζουν.. .να πλησιάζουν ως ένα σημείο βέβαια καθώς είχε γίνει το αδιαχώρητο από μεριάς κυκλοφοριακού εμποδίζοντας τα πυροσβεστικά οχήματα να φτάσουν στο ατύχημα.
Ευτυχώς μοτοσικλετιστές της ομάδας Ζ της ΕΛ.ΑΣ με υπεράνθρωπες προσπάθειες άνοιξαν δρόμο και μετά από 10 λεπτά το αμάξι το οποίο πλέον είχε παραδοθεί στις φλόγες έσβησε…

Πολλές φορές το Πυροσβεστικό Σώμα αντιμετωπίζει το πρόβλημα της διέλευσης των οχημάτων του από στενούς δρόμους και σοκάκια. Σε πολλά νησιά του Ιονίου η κυκλοφορία στα στενά σοκάκια είναι πυκνή από κόσμο ιδιαίτερα το καλοκαίρι αλλά ακόμα και το χειμώνα είναι αδύνατο να φτάσει το Πυροσβεστικό όχημα λόγω των στενών δρόμων. Η μόνη λύση σε αυτή την περίπτωση είναι να σταματήσει το πυροσβεστικό όχημα και να αναπτύξει εγκαταστάσεις (σωλήνες) με σκοπό να φτάσει στο συμβάν έστω και έτσι. (κάτι που έχει γίνει και γίνεται σε περίπτωση μη πρόσβασης του πυροσβεστικού οχήματος)

Κάθε πρόβλημα όμως έχει και τη λύση του, λύση η οποία εφαρμόζεται σε πολλές Ασιατικές και Ευρωπαϊκές χώρες ήδη. Η χρήση της μοτοσυκλέτας στην Πυροσβεστική Υπηρεσία πολλών κρατών έχει αποδειχτεί σωτήρια σε αρκετές περιπτώσεις.

Η πρώτη φορά που έχει καταγραφεί ιστορικά να χρησιμοποιείται μοτοσυκλέτα στην Πυροσβεστική Υπηρεσία, ήταν το 1914 από την υπηρεσία του Columbia Missouri Fire Department στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Από τότε μέχρι σήμερα έχουν περάσει πάρα πολλά χρόνια, δυστυχώς όμως τα πράγματα έχουν αλλάξει προς το χειρότερο συγκριτικά με τα παλιότερα χρόνια στο θέμα της κυκλοφορίας.
Η μοτοσυκλέτα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην υπηρεσία του Πυροσβεστικού Σώματος με πολλούς τρόπους.
Ένας από αυτούς είναι ως προπομπός της πυροσβεστικής εξόδου φτάνοντας το συντομότερο στο τόπο του συμβάντος και δίνοντας μέσω ασυρμάτου εικόνα στο κέντρο επιχειρήσεων για την σοβαρότητα ή μη της κατάστασης που επικρατεί. Είναι πολύ βασικό το κέντρο επιχειρήσεων της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας (Σ.Ε.Κ.Υ.Π.Σ) να γνωρίζει πριν φτάσει στο συμβάν η κύρια δύναμη των οχημάτων, αν θα χρειαστούν περισσότερα οχήματα ή άλλου τύπου, αν το συμβάν είναι μεγάλο ή μικρό αν η φωτιά έχει ξεφύγει από τον έλεγχο ή αν χρειάζονται εναέρια μέσα.

Αυτό μόνο ένας πυροσβέστης με μηχανή που καταφθάνει στο συμβάν άμεσα μπορεί να πει με μεγαλύτερη ακρίβεια και αξιοπιστία από ένα πολίτη που απλώς τηλεφωνεί για να αναφέρει το συμβάν. Για παράδειγμα πολλές φορές αποστέλλονται μεγάλες δυνάμεις πυρόσβεσης σε ένα συμβάν πυρκαγιάς το οποίο τελικά αποκαλύπτεται ότι είναι μια κατσαρόλα σε υπόγειο η οποία γέμισε την πολυκατοικία πυκνό καπνό. Αν είχε φτάσει πρώτος ο πυροσβέστης με τη μηχανή θα είχε δει ότι πρόκειται απλά για μια κατσαρόλα ή μια μικρή εστία και έτσι τα οχήματα αυτά θα μπορούσαν απλά να είχαν διατεθεί αλλού. Εκτός αυτού προσθέτοντας στον παράγοντα άνθρωπο – πυροσβέστη το παράγοντα μηχανή – πυρόσβεση βλέπουμε ότι αν εξοπλίσουμε την μοτοσυκλέτα με σύστημα πυρόσβεσης θα μπορούσε να είχε κάνει και την κατάσβεση της μικρής εστίας ο ίδιος.

Πόσες φορές δεν έχετε συναντήσει όχημα να καίγεται στην μέση του δρόμου ολοσχερώς (από τρακάρισμα ή από βραχυκύκλωμα) πριν φτάσει η πυροσβεστική έξοδος (οχήματα) καθώς αντιμετωπίζει πυκνή κίνηση στους δρόμους. Φανταστείτε όμως ότι μια μοτοσυκλέτα με πυροσβεστικό σύστημα τo οποίo περιέχει αφρό AFFF σε πρόσμιξη με νερό 1%-3%, έχει σημαντική δυνατότητα κατάσβεσης και θα έφτανε στο μισό χρόνο από τα βαριά πυροσβεστικά οχήματα.  Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι αντί να στείλουμε ως Πυροσβεστική Υπηρεσία μόνο τα πυροσβεστικά υδροφόρα οχήματα, στέλνουμε πρωτίστως την μοτοσυκλέτα η οποία μπορεί να κάνει πυρόσβεση να δώσει εικόνα του συμβάντος αλλά και να αποδείξει την ταχύτατη επέμβαση του Πυροσβεστικού Σώματος σε συμβάντα όπου μπορεί ακόμα και να κινδυνεύει ανθρώπινη ζωή. (π.χ. εγκλωβισμένα άτομα σε πυρκαγιά αυτοκινήτου μετά από τροχαίο).

Ήδη η υπηρεσία του ΕΚΑΒ έχει αναπτύξει την ομάδα «Μ» για λόγους που προαναφέραμε καθιστώντας την από τις πιο μάχιμες στο τομέα της. Αναλογιστείτε λοιπόν σε ένα συμβάν οποιοδήποτε τύπου ή π.χ. τροχαίο ατύχημα ότι θα έφταναν άμεσα σε χρόνο ρεκόρ οι μηχανές της ΕΛ.ΑΣ, του ΕΚΑΒ και της Πυροσβεστικής.

Στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας η Πυροσβεστική Υπηρεσία χρησιμοποιεί μοτοσικλέτες 400cc για άμεση αντιμετώπιση τροχαίων συμβάντων με μεγάλη επιτυχία
και χρόνο ανταπόκρισης τα 5 λεπτά!  Στην πυροσβεστική υπηρεσία του Τόκυο χρησιμοποιούν παρόμοιες μοτοσικλέτες με την ονομασία «Quick Attackers» με δυο τύπους μηχανών 200cc τον τύπο Τ & U. O τύπος U είναι εξοπλισμένος πυροσβεστικό σύστημα κατάσβεσης, ο δε τύπος Τ φέρει φορητούς πυροσβεστήρες, διασωστικό εξοπλισμό και υλικά πρώτων βοηθειών. Σε σύνολο 20 μοτοσικλετών στην Πυροσβεστική Υπηρεσία του Τόκυο μόνο σε ένα χρόνο είχαν ανταποκριθεί σε 506 συμβάντα με πολύ μεγάλη επιτυχία!

Ας περάσουμε όμως στην αναλυτική παρουσίαση των τριών πιο αξιόπιστων πυροσβεστικών συστημάτων για μοτοσυκλέτες και όχι μόνο που έχει εφαρμοστεί με επιτυχία σε πολλές χώρες.

Firexpress®

Η κατασκευή αυτού του συστήματος βασίζεται σε σχήμα «Π» το οποίο προσαρμόζεται στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας καταλαμβάνοντας φυσικά και το μισό χώρο της σέλας του αναβάτη.
Διαθέτει δύο ανοξείδωτες δεξαμενές των 25 λίτρων η κάθε μια, οι όποιες περιέχουν πρόσμιξη νερού με αφρό AFFF σε αναλογία 1%.
Στο τυλικτήρα του συστήματος υπάρχει συνολικό μήκος σωλήνας τριάντα μέτρα που καταλήγει σε ένα ειδικό αυλό ο οποίος εκτός της εναλλαγής του μεταξύ συμπαγούς βολής και ομίχλης (stream to fog) διαθέτει και μια άλλη καινοτομία, αυτή της χρήσης του ως κρουστικό εργαλείο αφού μπορεί να σπάσει τζάμια αυτοκινήτων και οικιών με μεγάλη ευκολία.
Πέραν τούτου η κυρτή γωνία που διαθέτει ανεβάζει την χρηστικότητα του όταν υπάρχουν γωνίες ή κυρτώματα σε πυρκαγιές που πρέπει να προσεγγίσουμε.

Το σύστημα αυτό βασίζεται στην τεχνολογία των micro drop lets (σταγονιδίων νερού) τα οποία εισέρχονται στο πυρήνα του θερμικού φορτίου μέσω της κυκλοφορίας του αέρα και κατορθώνουν να υποβιβάσουν την
θερμότητα απορροφώντας την και παράγοντας ταυτόχρονα ατμό, κόβουν την δυνατότητα ανατροφοδότησης της φωτιάς με οξυγόνο, καθιστώντας την πυρόσβεση πιο αποδοτική.

Η επιτυχία του όλου συστήματος βασίζεται στην μικρή επάρκεια νερού και αφρού που χρειάζεται για να καταπολεμήσει πυρκαγιές.
Για παράδειγμα σε μια πυρκαγιά αυτοκινήτου που καιγόταν ολοσχερώς κατέστη δυνατόν να το σβήσουν με την πυροσβεστική μηχανή, χρησιμοποιώντας μόνο 12,5 λίτρα πυροσβεστικού αφρού.
Το όλο σύστημα είναι τοποθετημένο σε μια ΒΜW R-1150 RT η οποία ζυγίζει από μόνη της γεμάτη καύσιμα περίπου 279 κιλά και έχει την δυνατότητα λήψης φορτίου μέχρι και 216 κιλά για να είναι ασφαλής.
Ο ισχυρός κινητήρας της 1130cc αποδίδει περίπου 95 bhp στις 7.250 στροφές το λεπτό και έχει τελική ταχύτητα 200 χιλιόμετρα την ώρα.

Λόγω των καλών αναρτήσεων και της γενικότερης κατασκευής της, δίνει την δυνατότητα μέτριας έως και σχετικά γρήγορης μετακίνησης αν και εφόσον χρειαστεί καθώς υποστηρίζεται από ένα
σετ πολύ καλών δισκοφρένων (διπλών εμπρός, των 320mm διαμέτρου και 276mm διαμέτρου πίσω αντιστοίχως) με λειτουργία ABS που προσδίδει ασφάλεια στον αναβάτη – πυροσβέστη.

Αναφορικά με τα συστήματα οπτικής και ηχητικής σήμανσης της Federal Signal, αυτά δεν έχουν κάποιο λόγο να φοβούνται ότι θα μείνουν παραπονεμένα καθώς για αυτό έχει φροντίσει η BMW τοποθετώντας μια μπαταρία των 12V/19Ah καλύπτοντας σε μεγάλο βαθμό της απαιτήσεις ρεύματος.

Ο πυροσβέστης φθάνοντας στο τόπο του συμβάντος έχει στην διάθεση του τριάντα μέτρα της σωλήνας (½ ίντσας) του συστήματος Firexpress® συν τα έντεκα μέτρα βολής που δίδει ο αυλός του συστήματος για να
προστατευθεί ή να κρατήσει απόσταση ασφάλειας από το πυρκαγιά. Μπορεί δε να κινηθεί άνετα καθώς το μικρό βάρος της σωλήνας και η γωνία κλίσης του αυλού έχουν εξαιρετικά αποτελέσματα όταν ο πυροσβέστης
θα επιχειρεί ελιγμούς. Το Firexpress® είναι το πυροσβεστικό σύστημα το οποίο έχει αποδεχθεί και υιοθετήσει το ΝΑΤΟ και χρησιμοποιείται στις στρατιωτικές εγκαταστάσεις στο Ιράκ, στο Αφγανιστάν και στο Κόσσοβο καθώς και από τον Αμερικανικό στρατό σε αεροπλανοφόρα ή αεροπορικές εγκαταστάσεις .

Έχει δε στρατιωτικές και πολιτικές εφαρμογές και αυτή τη στιγμή χρησιμοποιείται από την Πυροσβεστική Υπηρεσία του Hong Kong, την Ιταλική υπηρεσία του Montichiari την Αεροπορική βάση του Karup, τα Πορτογαλικά Διυλιστήρια Petrogal και άλλες υπηρεσίες εκτάκτου ανάγκης καθώς και από την Πυροσβεστική Υπηρεσία του Taarnaby στην Δανία.  Το πυροσβεστικό σύστημα Firexpress μέχρι αυτή την στιγμή έχει τοποθετηθεί σε αρκετές μοτοσυκλέτες εκτός από την BMW R1150 RT, όπως Loncin 250, Suzuki QM250J & Yamaha Tenere.  Παραμένει όμως ως κύρια επιλογή η BMW R1150 RT για την Ευρώπη, και σε μεγάλο ποσοστό η Loncin για τις Ασιατικές χώρες.

Poly Cafs®

Σε αυτό το σύστημα πυρόσβεσης συναντάμε την τεχνογνωσία της Rosenbauer® και την αξιοπιστία της
εταιρίας Suzuki. Η κατασκευή του συστήματος βασίζεται στο σχήμα «Π» όπως και της Firexpress®.

H Suzuki συνεισφέρει με την μοτοσυκλέτα της , τύπου GS500F, μιας τετράχρονης δικύλινδρης αερόψυκτης μηχανής με κιβώτιο 6 ταχυτήτων και ιπποδύναμη 35 ίππων στις 8,500 στροφές (rpm).

Μπορεί αξιοπρεπέστατα να πιάσει τα 150 χιλιόμετρα την ώρα περίπου με αυτονομία καυσίμων τα 20 λίτρα στο ρεζερβουάρ της.  Η απουσία δεύτερου δισκοφρένου στο μπροστινό μέρος και το αυξημένο βάρος που φέρει την κατατάσσει σε μια βαθμίδα χαμηλότερης ασφάλειας από την BMW R1150-RT που είδαμε παραπάνω, παρόλα αυτά μεταφέρει ικανοποιητικά αναβάτη και πυροσβεστικό σύστημα.

Το σύστημα POLY CAFS® προσφέρεται σε δύο τύπους, με μονή δεξαμενή και διπλή δεξαμενή. Αποτελείται δε από την δεξαμενή την φιάλη συμπιεσμένου αέρα, τον τυλικτήρα το σύστημα πρόσμιξης αφρού, το ρυθμιστή πίεσης και τον αυλό κατάσβεσης. Η δεξαμενή περιέχει τριάντα πέντε (35) λίτρα νερού σε πρόσμιξη με αφρό FOMTEC AFFF σε ποσοστό 1% έτοιμο προς κατάσβεση. Στην περίπτωση των δύο δεξαμενών έχουμε το αποτέλεσμα των εβδομήντα (70) λίτρων συνολικά κατασβεστικού υλικού . Το συνολικό βάρος της υπερκατασκευής του συστήματος με δύο δεξαμενές φθάνει τα 135 κιλά και με μονή δεξαμενή τα 80 κιλά.

Το σύστημα αυτό μπορεί να λειτουργήσει σε θερμοκρασίες από + 5° έως + 40° C ενώ αν το υλικό πυρόσβεσης αντικατασταθεί από το FOMTEC AFFF AB-30 τότε μπορεί να λειτουργήσει σε εύρος θερμοκρασίας από – 30° έως + 40°C. Η πυρόσβεση επιτυγχάνεται με τον σωλήνα τύπου Formtex μήκους 40 μέτρων ο οποίος καταλήγει σε ειδικό πιστόλι το οποίο έχει μήκος βολής τα 15 μέτρα με μεγίστη πίεση τα 7,5 bar. Η πίεση του κατασβεστικού υλικού επιτυγχάνεται πολύ απλά με μια φιάλη συμπιεσμένου αέρα των έξι λίτρων στα 300bar και τον ρυθμιστή πίεσης ο οποίος την υποβιβάζει ανάλογα για την χρήση του.

Ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα αυτού του συστήματος είναι η μεγάλη κατασβεστική δυνατότητα που παρέχει ο αφρός και η ευχέρεια ελιγμών με το σωλήνα τύπου Formtex 40 μέτρων και διατομής 19mm, ο οποίος έχει βάρος μόνο 185 γραμμάρια ανά μέτρο ( 40μέτρα = 7,4 κιλά). Στο όλο σύστημα αν μπορεί να θεωρηθεί μειονέκτημα είναι το μικτό του βάρος που πρέπει να κουμαντάρει ο χειριστής του και φθάνει μικτά τα 450 κιλά περίπου. Αυτό βέβαια δεν θεωρείται κατά την άποψη μου πρόβλημα εφόσον ο αναβάτης είναι έμπειρος, σαφέστατα όμως όπως προανέφερα μπορεί να δημιουργήσει χαμηλότερο δείκτη ασφάλειας κατά την γρήγορη μετακίνηση μέσα στην πόλη.

Η λειτουργία του συστήματος αυτού είναι απλούστατη καθώς οι ενέργειες που πρέπει να γίνουν για την χρήση του κατασβεστικού συστήματος είναι σχετικά λίγες και απλές. Το όχημα αυτό της Suzuki με το σύστημα POLY CAFS® χρησιμοποιείται με μεγάλη επιτυχία στη Γερμανία στην Πυροσβεστική Υπηρεσία της Ταιβάν και στην Ιαπωνία και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

IFEX®

Άλλο ένα πυροσβεστικό σύστημα για το οποίο έχουμε σημαντικά στοιχεία & εφαρμογές είναι αυτό της IFEX® το οποίο, ονομάζεται και Τεχνολογία της ΩΣΤΙΚΗΣ ΠΥΡΟΣΒΕΣΗΣ. Το πυροβόλο όπλο IFEX® (αυλός συστήματος) είναι ο πυρήνας της ωστικής τεχνολογίας. Κατασκευασμένο από ανοξείδωτο χάλυβα με πηγή ενέργειας το συμπιεσμένο αέρα των 25 bar κάνει την λειτουργία του σχετικά απλή.  Όταν ανοίγει η βαλβίδα ο συμπιεσμένος αέρος ωθείται έξω από τον θάλαμο με υψηλή ταχύτητα εντός χιλιοστών του δευτερολέπτου, απελευθερώνοντας έτσι το κατασβεστικό υλικό επιτυγχάνοντας την μεγάλη διεισδυτικότητα και μείωση της θερμοκρασίας της πυρκαγιάς.

Αποτελούμενο ουσιαστικά από την δεξαμενή νερού και την φιάλη που δημιουργεί την συμπίεση επιτυγχάνει κατασβεστικό αποτέλεσμα με απλό νερό και αέρα. Φυσικά η δεξαμενή μπορεί να γεμιστεί με διαφορετικού υλικού κατασβεστικά προϊόντα όπως αφρό, θαλασσινό νερό ακόμα και ειδικά χημικά ή άμμο. Στην περίπτωση μας έχει χρησιμοποιηθεί μηχανή Honda CB 400 SF τετρακύλινδρη με διπλά δισκόφρενα στο εμπρός μέρος των 296mm και μονό δισκόφρενο πίσω των 240mm τα οποία εγγυώνται ένα ασφαλές και καλό σταμάτημα των 53 ίππων της. Στα 168 κιλά της προστίθεται και το σχετικά μικρό βάρος του πυροσβεστικού συστήματος τοποθετημένο στο πίσω μέρος της καλύπτοντας φυσικά την θέση του δεύτερου αναβάτη όπως και στις προηγούμενες περιπτώσεις. Συγκριτικά με τις υπόλοιπες περιπτώσεις είναι πιο ελαφριά λόγω του συστήματος IFEX® και σίγουρα πιο σπορ και όμορφη, προπαντός όμως να μην ξεχνάμε ότι ο βασικός ρόλος της είναι η πυρόσβεση και όχι η ταχύτητα. Λόγω της ιδιομορφίας της πρέπει απαραιτήτως να φέρει κάγκελα στο σκελετό για την τοποθέτηση των οπτικών και ηχητικών συστημάτων.
Το σύστημα IFEX® αποτελείται από την κατασκευή του ως σύστημα «π» αλλά και ως backpack με μια δεξαμενή των 13 λίτρων νερού, την φιάλη συμπιεσμένου ατμοσφαιρικού αέρα των 2 λίτρων στα 300 bar ως προωθητικό πίεσης και τον αυλό του ή πυροβόλο όπλο ωστικής πυρόσβεσης το οποίο επιτυγχάνει βολή στα 16 μέτρα.  Το εύρος του πλάτους της βολής είναι τα τρία μέτρα κατά προσέγγιση. Στο όλο σύστημα υπάρχει μειωτής πίεσης που την υποβιβάζει όπως και σε άλλες περιπτώσεις από τα 300 bar στα 25 και τέλος στα 6.

Σήμερα πάνω από 10.000 πυροσβέστες διεθνώς χρησιμοποιούν τα συστήματα IFEX®. Προστατεύουν το Τόκυο, την μητρόπολη της Ιαπωνίας των 27.000.000 και μια ιστορική ξύλινη εκκλησία στην Νορβηγία. Στην Ουκρανία τους πυρηνοκίνητους ηλεκτρικούς σταθμούς στην Κριμαία και τα λιμάνια του Σίδνεϋ στην Αυστραλία. Τις στρατιωτικές βάσεις των ΗΠΑ και το τούνελ Γκότταρντ στην Σουηδία. Τις Αραβικές πετρελαιοπηγές, την αυτοκινητοβιομηχανία Daimler Chrysler και το Δάσος της Βροχής στο Mato Grosso. Η υιοθέτηση της «πυροσβεστικής μηχανής» στην Ελλάδα από το Πυροσβεστικό Σώμα θεωρώ ότι δεν είναι προαιρετική αλλά αναγκαία καθώς το κόστος δεν είναι τόσο μεγάλο για την απόκτηση αυτών των μηχανών και τα πλεονεκτήματα της χρήσης του από το Πυροσβεστικό Σώμα θα είναι πολύ μεγάλα. Θα μπορούσε πιλοτικά να εξοπλιστούν οι σταθμοί των Αθηνών της Θεσσαλονίκης και των νησιών με πρόβλημα δρόμων και κυκλοφορίας αρχικά και μετέπειτα όλη η Ελλάδα. Η χρήση της «μοτοσυκλέτας πυρόσβεσης» στην Πυροσβεστική Υπηρεσία συμφέρει κατά την προσωπική μου άποψη για τους παρακάτω λόγους :

  • Μικρό κόστος αγοράς σε σχέση με τα πυροσβεστικά οχήματα
  • Απαιτεί ως προσωπικό ένα άτομο ανά βάρδια
    (υπηρεσία)
  • Ταχύτατη πρόσβαση στο τόπο του συμβάντος
  • Δυνατότητα κατάσβεσης μικρής εστίας ή καθυστέρηση εξάπλωσης της
  • Άμεση εικόνα του συμβάντος πριν την άφιξη της
    κύριας πυροσβεστικής δύναμης
  • Αίσθημα εμπιστοσύνης στο πολίτη λόγω της άμεσης επέμβασης της

Ήδη η εταιρία Firexpress® μέσω του αντιπροσώπου της κ. Henrik Naaby ανακοίνωσε ότι έκλεισε συμφωνία με την Κινεζική κυβέρνηση η οποία θα προβεί σε αγορά ύψους περίπου 4,5 εκατομμυρίων ευρώ για τον εξοπλισμό της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας με το σύστημα Firexpress®. Η δαπάνη αυτή περιλαμβάνει εκτός των άλλων συστημάτων και ενενήντα (90) μοτοσυκλέτες BMW 650 κυβικών τις οποίες προτίθεται να αγοράσει η Κίνα για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Πεκίνου το 2008 και να εξοπλίσει με το σύστημα Firexpress®.
Κλείνοντας να ευχηθώ να εισακουστεί το μήνυμα μου σε αυτό το άρθρο και οι υπεύθυνοι τεχνικών προδιαγραφών και δημοσίων διαγωνισμών του Πυροσβεστικού Σώματος να δείξουν λίγο προσοχή σε αυτό το ευαίσθητο θέμα που θα ενισχύσει το κύρος της πυροσβεστικής υπηρεσίας στην Ελλάδα και θα κερδίσει την εμπιστοσύνη του Έλληνα & Ευρωπαίου πολίτη όταν θα γνωρίζουν ότι ακόμα και στην αιχμή της κίνησης στους δρόμους θα δουν την βοήθεια να καταφθάνει έστω και με την μορφή της «πυροσβεστικής μοτοσυκλέτας».

Βιβλιογραφία :

 

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*


Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.