Το πυροσβεστικό όχημα και η ιστορία του

 

24/6/2012

Ο Κτησίβιος ο Αλεξανδρινός (285 -222 π. Χ.) Έλληνας εφευρέτης και μαθηματικός, έζησε στην Αίγυπτο την εποχή των Πτολεμαίων, είναι ο άνθρωπος που έγραψε τις πρώτες πραγματείες με αντικείμενο τον συμπιεσμένο αέρα, δημιουργεί την πρώτη πυροσβεστική αντλία και αυτή η αντλία χρησιμοποιήθηκε πιθανότατα για πυροσβεστικό έργο, κατά τον Ήρωνα τον Αλεξανδρινό (10-70 μ. Χ.) Έλληνα μηχανικό και μαθηματικό, ο οποίος έζησε στην Αίγυπτο υπό τους Ρωμαίους, ασχολούμενος με την ατμοκίνηση.
Η πυροσβεστική αντλία ξανά-εφευβρίσκεται στην Ευρώπη το 16ο αιώνα και υπάρχουν αναφορές χρήσης της στο Augsburg το 1518 και στη Νυρεμβέργη το 1657. Βιβλίο του 1655 αναφέρει ότι μία αντλία, την ονομάζει πυροσβεστική αντλία, χρησιμοποιήθηκε για να δημιουργηθεί στήλη νερού ύψους 12 μέτρων αλλά δεν αναφέρει καμία άλλη λεπτομέρεια.


Η εικόνα του 1670, δείχνει πυροσβεστική αντλία, made in London από τον John Keeling

Στην Αμερική επί αποικιοκρατίας ο νόμος επέβαλλε την ύπαρξη γεμάτης δεξαμενής νερού μπροστά από τα σπίτια όταν εκδηλώνονταν πυρκαγιές τη νύκτα. Αυτές ήταν για να χρησιμοποιούνται αρχικά από την «μονάδα δεξαμενών» για να ρίχνουν νερό στη φωτιά. Η Φιλαδέλφεια αποκτά την πρώτη χειροκίνητη αντλία το 1719 , πολλά χρόνια μετά από τη Βοστόνη που απέκτησε τη πρώτη αντλία το 1654, από τον κατασκευαστή Joseph Jencks και πριν τη Νέα Υόρκη που έκανε εισαγωγή δύο αντλιών από το Λονδίνο.

Το 1730, ο Richard Newsham, στο Λονδίνο, κατασκευάζει επιτυχημένες πυροσβεστικές αντλίες, με την πρώτη να χρησιμοποιείται στη Νέα Υόρκη το 1731, έξι χρόνια πριν τη δημιουργία της εθελοντικής πυροσβεστικής της υπηρεσίας.

Το 1737 ο Benjamin Franklin μελετά την ποσότητα και την ποιότητα ανθρώπινης δύναμης που απαιτείτο για την οργάνωση μια πυροσβεστικής υπηρεσίας, το 1743 οThomas Lote κατασκευάζει την πρώτη πυροσβεστική αντλία επί Αμερικανικού εδάφους και το 1841 ο John Ericsson κατασκευάζει κάτι αντίστοιχο στη Νέα Υόρκη. Στον Ericsson οφείλεται και η πρώτη αμερικάνικη ατμοκίνητη πυροσβεστική αντλία ενώ στον George Braithwaite οφείλεται η πρώτη εγγλέζικη ατμοκίνητη πυροσβεστική αντλία.

Η πρώτη μοντέρνα πυροσβεστική αντλία που κατασκευάστηκε το 1905 από την αυτοκινητοβιομηχανία Knox στο Springfield της Μασαχουσέτης και έτσι το 1906 η υπηρεσία του Springfield θεωρείται και η πρώτη μοντέρνα πυροσβεστική υπηρεσία του κόσμου.

Μέχρι τα μέσα του 19ου αιώνα οι περισσότερες αντλίες για την μετακίνηση τους χρησιμοποιούσαν την ανθρώπινη δύναμη, με την είσοδο όμως των ιππήλατων αντλιών μειώθηκε ο σημαντικά ο χρόνος απόκρισης στα συμβάντα. Η πρώτη αυτοκινούμενη αντλία κατασκευάζεται το 1841 στη Νέα Υόρκη αλλά μποϋκοτάρεται (δόλιες φθορές) από του πυροσβέστες έτσι η χρήση της γίνεται περιστασιακή μέχρι τις αρχές του 20ου αιώνα οπότε και καθιερώνεται.

Για πολλά χρόνια οι πυροσβέστες καθόντουσαν στα πλάγια ή και στο πίσω μέρος της αντλίας κάτι που ήταν επικίνδυνο για τη σωματική τους ακεραιότητα στις στροφές και τις ανωμαλίες των δρόμων. Σήμερα κάθονται σχεδόν αποκλειστικά μέσα σε κλειστή καμπίνα.


Ένας άνδρας εικονίζεται στη θέση του «οδηγού» μιας δεξαμενοφόρου άμαξας


Μια ατμοκίνητη αντλία του 1913 σε λειτουργία. Στο δεξιό μέρος της φωτογραφίας διακρίνεται ο τρόπος με τον οποίο γινόταν η σύνδεση με την ιππήλατη άμαξα


Άλλη μία φωτογραφία ιπποκίνητης αντλίας του τέλους 19ου αρχές 20ου αιώνα

Οι πρώτες αντλίες χρησιμοποιούσαν δεξαμενές σαν πηγή άντλησης νερού. Αργότερα το νερό κυκλοφορούσε μέσα σε ξύλινους αγωγούς κάτω από τους δρόμους και υπήρχαν κρουνοί υδροληψίας όπου συνδέονταν οι σωλήνες. Αργότερα ενσωματώθηκαν στους αγωγούς συστήματα πίεσης που ενεργοποιούντο όταν κτυπούσε συναγερμός έτσι διευκόλυναν την κατάσβεση. Στις αγροτικές περιοχές όμως συνέχισαν να χρησιμοποιούν δεξαμενές αλλά και άλλες φυσικές πηγές για να τροφοδοτούν τις αντλίες.

Κάπως έτσι αρχίζει η ιστορία του πυροσβεστικού οχήματος μέχρι να φτάσουμε στα σημερινά οχήματα πολλά από τα οποία είναι άκρως εξειδικευμένα.

Πηγή: http://en.wikipedia.org
Μετάφραση – προσαρμογή για το Fire.gr, Χ. Ζαφειρίου

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*


Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.