2 thoughts on “Επείγουσες αεροδιακομιδές (Πρωτογενείς) HEMS

  1.  

    Καλησπέρα σας,

    Χαίρομαι πολύ που στο Fire.gr βρίσκουμε χώρο για ανάπτυξη δεδομένων εξαιρετικού χαρακτήρα όπως αυτό των HEMS. Συγχαρητήρια για το άρθρο.

    Θα ήθελα να παραθέσω μερικά από τα δεδομένα που ήρθα αντιμέτωπος όταν χρειάστηκε να κάνουμε διακομιδή τραυματία μετά από ατύχημα (πρωτογενής διακομιδή) και ζητήσαμε ελικόπτερο.

    1ον Δεν πετάνε όλες τις ώρες
    2ον Δεν έχουν πάντα έτοιμο HEMS modification
    3ον Είναι σημαντικό εάν το HEMS modification αφαιρεί ή όχι τον δεύτερο πιλότο (το οποίο και θεωρώ ότι είναι σημαντικό κομμάτι ασφαλείας)
    4ο Μερικά ελικόπτερα χρειάζονται είτε αεροδιάδρομο (για μερική τροχοδρόμηση) είτε πιστοποιημένο ελικοδρόμιο (οπότε καθιστούν την όλη διαδικασία φρικτά δύσκολη εάν όχι και ακατόρθωτη
    5ο Το υψόμετρο της πτήσης…μεγάλη κουβέντα state flight κλπ ανάλογα με το πρόβλημα του τραυματία καθώς η καμπίνα δεν αποσυμπιέζει
    6ο Την υπογραφή του γιατρού εδάφους που θα κάνει διαλογή, θα ζυγίσει τις επιλογές και θα ζητήσει την συνδρομή του ελικοπτέρου (καμία φορά τις αποφάσεις αυτές τις λαμβάνει ένας Ιατρός Αγροτικού)
    7ο Ποικιλία τύπων ελικοπτέρων (ΕΚΑΒ – Νιάρχος, Ε.Σ., Π Σ.)
    8ο Κανένα νοσοκομείο της Αθήνας πλην του 251ΓΝΑ δεν έχει ελικοδρόμιο (από όσο θυμάμαι) έτσι ώστε να γλυτώσουμε όντως χρόνο και όχι να κάνουμε ανταπόκριση στη μέση του δρόμου
    9ο Αντιεκρηκτικη τεχνολογία εξοπλισμού διασωστη
    10 Έλλειψη εθνικων θεραπευτικών ΔΙΑΣΩΣΤΙΚΩΝ πρωτοκόλλων για επείγουσες αεροδιακομιδες

    Ερώτηση: Το ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος τι δώρισε τώρα τελευταία στο ΕΚΑΒ;

    Ερώτηση: Το ΕΚΑΒ δεν έχει τμήμα αεροδιακομιδων; Εννοείται μηπως ότι δεν έχει τμήμα για επείγουσες;

    Φιλικά

  2.  

    Καλησπέρα σας.
    Με μεγάλη χαρά να σας απαντήσω στο μέτρο τών δυνατοτήτων μου.
    Ως αφορά την δωρεά του Σταύρου Νιάρχου, το ΕΚΑΒ έλαβε ως δωρεά δύο ελικόπτερα τύπου Augusta A 109 τα οποία, εξ όσων διάβασα και μπορώ να κατανοήσω, δεν πληρούν τις αντίστοιχες προδιαγραφές των BK117, EC135 & EC145 που δρουν εδώ κ πολλά χρόνια σε υπηρεσίες HEMS στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες με χιλιάδες ώρες πτήσεων κ επιτυχημένων διασωσεων – διακομιδων.
    Σε σχέση με το δεύτερο ερώτημα σας, βεβαίως και υπάρχει το τμήμα αεροδιακομιδών του ΕΚΑΒ το οποίο καθημερινά πετάει σε όλη την Ελλάδα κ ορισμένες φορές κ στο εξωτερικό στελεχωμένη με Ιατρούς κ Διασώστες. Δυστυχώς όμως δεν πραγματοποιεί πρωτογενείς αεροδιακομιδές αλλά δευτερογενείς (ανάμεσα σε υγειονομικούς σταθμούς ) οι οποίες κ αυτές είναι σημαντικότατες, ιδιαίτερα για την νησιωτική Ελλάδα, όπου και δίνεται η δυνατότητα σε ασθενείς απομακρυσμένων περιοχών να διακομισθουν σε νοσοκομεία της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης για την καλύτερη αντιμετώπιση των νοσημάτων ή τών τραυμάτων τους.
    Όπως πολύ ορθά αναφέρετε στο σχόλιο σας , υπάρχουν δεκάδες παράμετροι που πρέπει να πληρούνται για την σωστή κ ασφαλή διακομιδή HEMS. Από την εκπαίδευση των ιπτάμενων πληρωμάτων ( πιλότοι , ιατροί και Διασώστες ) μέχρι και τον κατάλληλο εξοπλισμό και το κατάλληλο ελικόπτερο κατά περίπτωση. Όντως όλα τα ελικόπτερα δεν έχουν δυνατότητα νυχτερινής πτήσης. Μου δίνετε έναυσμα όμως να συντάξω ένα καινούργιο άρθρο ειδικά για τις δυνατότητες των ελικοπτέρων, τις διαφορές αυτών και τις απαιτήσεις σε υποδομές.
    Σας ευχαριστώ για το τόσο επικοδομητικο σχόλιο και ελπίζω να απάντησα στα ερωτήματα σας
    Φυσικά είμαι στην διάθεση σας για οποιαδήποτε άλλη διευκρινηση.
    Με εκτίμηση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Σχετικά άρθρα