5 thoughts on “Αφροί Κατάσβεσης

  1.  

    Σας ευχαριστούμε για την άμεση ανταπόκριση στο “αίτημα”!
    Εύχομαι να αποτελέσει εργαλείο-εφόδιο για ξεμπλοκάρισμα, αποσαφήνηση και σωστή-οριστική “τακτοποιήση” στο μυαλό τυχόν μπερδεμένου ακόμη πυροσβέστη..
    Καλά να είστε.
    Σωκράτης Παπαγεωργίου
    Πυραγός

  2.  

    Καλέ μου συνάδελφε, με το φιλοσοφικό όνομα και το αρχηγικό επώνυμο, τα σχόλια σου περιποιούν τιμή στην ταπεινότητα μου, που νομίζω δεν την αξίζω. Πράττω το αυτονόητο, ευελπιστώντας ότι προσφέρω χρήσιμες γνώσεις-πληροφορίες και περισσότερο αφορμές για επαγγελματικές αναζητήσεις, έτσι ώστε να προαχθεί έτι περισσότερο το λειτούργημα μας. Αυτό νομίζω είναι καθήκον όλων των επαγγελματιών.
    Σε ενημερώνω ότι η όλη διαχείριση των άρθρων γίνεται από τον μερακλή διαχειριστή της σελίδας…
    Σου εύχομαι να είσαι πάντα “ζωντανός”, ενεργός και να τιμάς τις αξίες που υπηρετείς. Και να προσέχεις. Κι εσύ και όλοι οι συνάδελφοι. Καλή συνέχεια…

  3.  

    Κ. Γαϊτανίδη,

    Ένα πάρα πολύ χρήσιμο και επίκαιρο άρθρο. Πιστεύω ότι ακόμα γνωρίζουμε λίγα γενικά για τις ιδιότητες των αφρογόνων υλικών ενώ χρησιμοποιούμε σε κοινά περιστατικά αλλά και στην εργασία μας (τοποθέτηση πυροσβέστηρων αφρού κοκ). Θα ήθελα, αν μου επιτρέπεται, να κάνω κάποιες ερώτησεις διευκρινιστικές:

    1. Η διόγκωση του αφρού (χαμηλή, μεσαία, υψηλή) εξαρτάτε από τον τύπο του αφρού ή από τους τύπους των αναμικτήρων/αφρογεννήτριων ή κι’ από τα δύο;

    2. Ο εξωτερικός αναμικτήρας αφρού έχει ένδειξη 400lt/min. Ο αυλός έχει ένδειξη 400lt/min @ 5bar για παράδειγμα. Αυτό σημαίνει ότι η μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα του αφρού (αεραφρού) θα επιτευχθεί υπό τις συγκεκριμένες αναλογίες (400lt/min @ 5 bar) δεδομένου ότι θα υπάρχει η προαναφερόμενη απώλεια πίεσης μετά τον αναμικτήρα και τον αυλό;

    3. Υπάρχει μέγιστη πίεση που θα πρέπει να δουλεύουμε στην αντλία μας για την βελτιστοποίηση της παραγωγής αεραφρού που δεν θα πρέπει να υπερβούμε;

    Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων και αν προτιμάτε μπορείτε να μου απαντήσετε απευθείας στο προσωπικό μου email k.a.pantelides@gmail.com

    Με τιμή
    Παντελίδης Κίμωνας

  4.  

    Φιλε Κιμωνα, τα ερωτηματα σου με γεμισαν χαρα. Νοιωθω επισης ιδιαιτερη τιμη που τα κανει ενας εθελοντης πυροσβεστης. Ειναι δε και πολυ ουσιαστικα, γι αυτο και σου απαντω μεσω του ιδιου ιστοτοπου.
    Η σωστη και προβλεπομενη απο τις εκαστοτε προδιαγραφες διογκωση του αεραφρου εξαρταται και απο το ιδιο το αφρογενες υλικο και απο τον χρησιμοποιουμενο εξοπλισμο. Υπαρχουν αυλοι χαμηλης, μεσαιας και υψηλης διογκωσης. Οι χαμηλοι ειναι παντου, σε ολα τα αυτοκινητα, οι μεσαιας ειναι σαν βαρελακια και υπαρχουν σε ορισμενα και οι υψηλης διογκωσης ειναι συνηθως μεταφερομενες απο δυο ατομα και λειτουργουν ειτε υδραυλικα ειτε με μηχανες εσωτερικης καυσης. Μαλιστα συνηθως ειναι διπλης λειτουργιας, δηλαδη απο την μια πλευρα αφροπαραγουν κι απο την αλλη απαγουν τον παραγομενο σε εναν καιομενο χωρο καπνο. Τωρα βεβαια, εαν χρησιμοποιησει καποιος αφρο υψηλης διογκωσης με αυλο χαμηλης διογκωσης, θα παρει αεραφρο πιο διογκωμενο απο το συνηθες, αλλα οχι και τοσο διογκωμενο οσο αν χρησιμοποιουσε τον προβλεπομενο αυλο.

    Το σημαντικο με τα αφρογονα ειναι οτι θα πρεπει να αποφευγεται η αναμιξη αυτων στην ιδια δεξαμενη. Δεν μας πειραζει η αναμιξη των τελικων αεραφρων στον τοπο που επιχειρουμε. Μας πειραζει η αναμιξη στην δεξαμενη του αφρου του οχηματος. Εκει, θα πρεπει το αφρογονο να ειναι ιδιου τυπου, οχι απαραιτητα ιδιας μαρκας αλλα οπωσδηποτε ιδιου τυπου. Οποιουδηποτε τυπου. Δηλαδη μπορουμε να το γεμισουμε και με υψηλης διογκωσης αλλα μονον με αυτο.
    Τωρα, οσον αφορα τα δυο επομενα ερωτηματα και παντα με τις γνωσεις που ειχα τοτε που εγραψα το αρθρο, στηριζομενες στην τοτε τεχνολογια, η αναγραφομενη παροχη επι των αναμικτηρων και των αυλων αφρου θα πρεπει να ειναι ιδια για να παραχθει αεραφρος προδιαγραφων. Ολοι οι αυλοι αφρου και οι αναμικτηρες εχουν χτυπημενα στο σωμα τους τουλαχιστον την παροχη, σε λιτρα ανα λεπτο. Υπαρχουν δε, των 200, των 400 και των 800. Στα πυροσβεστικα μας μπορει να βρεις
    τουλαχιστον των 200 και των 400. Χρειαζεται προσοχη εδω να μην μπερδευεται ο εξοπλισμος μεταξυ των οχηματων μιας Υπηρεσιας.
    Η πιεση η απαραιτητη για να γινει η αναρροφηση του αφρογονου υγρου απο το σωληνακι του αναμικτηρα, το οποιο θα πρεπει να ειναι στεγανο βεβαιως και να μην παιρνει αερα, ειναι 5-17 bar στην εισοδο του αναμικτηρα. Με λιγοτερη πιεση
    δεν κανει αναρροφηση, το ιδιο με περισσοτερη των 17bar. Ευνοητο τυγχανει οτι το βελακι επι του αναμικτηρα δειχνει την κατευθυνση ροης του αφροδιαλυματος και οτι η ρυθμιση αναμιξης επι του αναμικτηρα ειναι αυτη που αναγραφεται επι
    του δοχειου του αφρογονου υγρου, δηλαδη συνηθως 6%. Αυτα. Ελπιζω να βοηθησα.
    Για οτιδηποτε περισσοτερο χρειαζεσαι παρε την διευθυνση απο τον διαχειριστη και μην διστασεις να επικοινωνησεις μαζι μου. Μακαρι να μπορω να σου απαντησω.
    Καλη συνεχεια σρ σενα και στους αλλους συναδελφους εθελοντες.

  5.  

    Καλημέρα και πάλι κ. Γαϊτανίδη,

    Σας ευχαριστώ για την άμεση ανταπόκριση.Τα ερωτήματα τα συγκέντρωσα από διάφορες εκπαιδεύσεις των εθελοντών της Ομάδας που ασχολούμαι κι εγώ ως εθελοντής, όπως γνωρίζεται. Επειδή πιστεύω ότι καμία ερώτηση δεν είναι χαζή ή περιττή, έθεσα τα συγκεκριμένα ερωτήματα δημοσίως γιατί φαντάζομαι ότι πολλοί θα επωφεληθούν από τις απαντήσεις και θα ξεκαθαρίσουν κάποια πράγματα στο μυαλό τους, όπως εγώ εξάλλου και ελπίζω πολλοί ακόμα.

    Η πλειονότητα του κόσμου θα γνωρίζει τον AFFF που χρησιμοποιείται κατά κόρων στα πυροσβεστικά οχήματα γενικών καθηκόντων. Διαπιστώνεται δε ότι και οι γνώσεις αρκετών ανθρώπων για τις ιδιότητες και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου αφρού είναι επίσης περιορισμένες και επικεντρώνονται περισσότερο στην σωστή ανάπτυξη των εγκαταστάσεων, εργαλείων και στην εφαρμογή του αφρού στην καιόμενη ύλη, χωρίς όμως την λεπτομέρεια και κατανόηση που ίσως απαιτείται για την βέλτιστη χρήση του γενικά (ποιόν αφρό, πόσο, πως και πότε;;).

    Οι ευκαιρίες να χρησιμοποιήσει κανείς διαφορετικούς ή πιο εξειδικευμένους αφρούς, είναι περιορισμένες. Το όχημα συσκευών στην Αθήνα διαθέτει αφρογεννήτρια και αφρό υψηλής διόγκωσης ενώ υπάρχουν υπηρεσίες προστασίας συγκεκριμένου ρίσκου (αεροδρόμια, διυλιστήρια) που διαθέτουν πιο εξειδικευμένους αφρούς.. Χωρίς όμως να λειτουργήσει κάποιος τα συγκεκριμένα εργαλεία (όπως και άλλα) ως μέρος τακτικής και συνεχούς εκπαίδευσης και όχι μια φορά απλά για να δει πως δουλεύουν, οι γνώσεις ξεχνιούνται, ειδικά αν δεν στηρίζονται με το απαραίτητο θεωρητικό υπόβαθρο. Επειδή επίσης η πολυπλοκότητα των, τυπικά, κοινών συμβάντων εξελίσσεται παράλληλα με την τεχνολογία, καλό θα ήταν και οι γνώσεις να εξομοιώνουν αυτή την εξέλιξη.

    Πιστεύω ότι το άρθρο σας αυτό ακριβώς προσπαθεί να καταφέρει.

    Να θέσει ένα γνωστικό υπόβαθρο σε κάτι που ίσως θεωρείται δεδομένο. Οι απαντήσεις πολύ χρήσιμες

    Σας ευχαριστώ και πάλι

    Παντελίδης Κίμωνας

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Σχετικά άρθρα